رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ شهریور ۱۳۹۴

مازندران با همه داشته هایش ندار است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۱۹-به گزارش ایرنا این نشست که چهارشنبه شب در محل سالن استانداری مازندران برگزار شد، فعالان بخش خصوصی و مدیران دولتی از داشته ها و ظرفیت های کشاورزی ، گردشگری و صنعتی و معدنی استان که منجر به توسعه نشده است، غبطه خورده اند.
آنان خواستار توجه بیشتر دولت تدبیر و امید به این استان و احقاق حقوق مردم استان شدند .
مدیران دولتی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی مازندران با تاکید این جمله که فردا دیر است خواستار توجه جدی برای حفظ و رونق تولیدات کشاورزی و صنعتی استان شدند.
عبدالله مهاجر رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵درصد واحد های صنعتی استان فعال و نیمه فعال هستند، گفت: ۴۵درصدواحد های استان نیز تعطیل هستند.
وی با اشاره به اینکه ۳۵درصد واحد های صنعتی و تولیدی فعال و نیمه فعال استان مازندران معوقات بانکی دارند، خاطر نشان کرد: وضعیت ادامه فعالیت این واحدهای در حال کار نیز با مشکلات جدی مواجه است.
وی بر لزوم همکاری و مشارکت مردم و مسوولان در استان مازندران تاکید کرد و بیان داشت: باید با تدبیری که در دولت یازدهم وجود دارد، ظرفیت ها و پتانسیل های مازندران را در جهت توسعه و رونق اقتصادی استفاده و بهره برداری کنیم.

**ضرورت فراهم کردن بازار صادراتی محصولات کشاورزی مازندران
دلاور حیدر پور رییس جهاد کشاورزی مازندران به ظرفیت های در حوزه تولید محصولات کشاورزی و نقش آن در امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر تولیدات کشاورزی استان قابلیت صادرات دارد که باید بازار صادراتی آن مورد توجه بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی قرار بگیرد.
وی با تاکید بر این نکته که برای رونق کشاورزی مازندران نیازمند بازرگانی و تجارت صحیح محصولات کشاورزی هستیم، خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر با پذیرش و اعزام هیات اقتصادی مازندران و کشورهای حاشیه دریای خزر روابط اقتصادی مطلوبی ایجاد شده است.
حیدر پور به تولید سالانه بیش از شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران اشاره کرد و گفت: این همه پتانسیل و ظرفیت های کشاورزی در استان وجود دارد اما بازار صادراتی این محصولات کم است.
وی با بیان اینکه مازندران بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری دارد که سالانه ۱۸۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می کنند، گفت: این در حالی است که ۴۰ درصد این واحد ها خالی و بالا استفاده است.
وی به تولید سالانه ۲۸۵میلیون قطعه جوجه یکروزه برابر با ۴۰ درصد مورد نیاز کشور در مازندران اشاره کرد و گفت: مرکبات ،کیوی و انواع گل و گیاه از دیگر داشته های استان است که نیازمند بازار صادراتی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کمبود نقدینگی و بالا بودن سود بانکی را از مشکلات تولید کنندگان عنوان کرد.
محمد محمد پور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: تامین نقدینگی و کاهش نرخ سود بانکی از خواسته های اصلی صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی استان است.
وی با اشاره به اینکه برخورد بیرحمانه بانک ها با قرارداد های یکطرفه تولیدات صنعتی مازندران را دچار چالش جدی کرده است، ادامه داد: اینکه مدیران بانک های استان مازندران اختیار مدیریت تسهیلات را نداشته باشند، از مشکلات جدی است.
وی به برخی داشته های مازندران در زمینه محصولات کشاورزی و صنعتی صادرات محور اشاره کرد و گفت: هر چند روابط سیاسی مازندران با کشورهای حاشیه دریای خزر به صورت کامل برقرار است، اما کمتر از پنج درصد روابط اقتصادی وجود دارد.
وی اضافه کرد: تمامی محصولات مازندران از طریق حمل و نقل دریایی قابلیت صادرات به کشورهای مختلف حاشیه خزر و CISرا دارد.
هادی معلم عضو اتاق بازرگانی مازندران و رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان این نکته که امروز کشاورزان مازندران نگران افزایش تولیدات هستند، گفت: اینکه باغداران ، پرورش دهندگان گل و گیاه و شالیکاران نگران بازار محصولات شان باشند، جای بسی تاسف برای استان کشاورزی که امنیت غذایی کشور را تضمین می کند، است.
نادری یکی از فعالان اقتصادی در حوزه گردشگری مازنئدران با بیان اینکه هر گونه تعلل در حوزه گردشگری استان جفا در حق توسعه استان است، گفت: فردا برای توسعه گردشگری مازندران دیر است.
وی با بیان اینکه هنوز از بخش های دریایی ، طبیعت و ییلاقات و کوهستان گردشگری استان مازندران بهره جدی نگرفته ایم، تصریح کرد: گردشگری به تنهایی مازندران را از عقب افتادگی نجات می دهد.
ربیع فلاح استاندار مازندران نیز در این نشست با احساس همدردی با مدیران بخشهای دولتی و خصوصی گفت: هر گونه درد و رنج فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان درد و رنج نمایندگان دولت در استان نیز است.
وی با اشاره به اینکه نباید شرایط رو به رشد و امیدواری کشور و استان مازندران را یاس آمیز نشان بدهیم، گفت: تمامی مشکلات اقتصادی را پذیرا هستیم اما باید واقعیت موضوع که دولت را با ۴۵درصد تورم و بدهی سنگین و طرح های مختلف نیمه تمام تحویل گرفته ایم ،نیز توجه شود.
استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که امروز شرایط کشور متفاوت از دو سال گذشته شده است، بیان داشت: امروز کشور با فروش نفت بشکه ای ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار اداره نمی شود.
وی در عین حال اضافه کرد: دولت و شرایط آن همانند یک کودک معلول است که نیاز به حمایت بخش خصوصی دارد.
فلاح با بیان این که هیچ مدیر دولتی حق قطع خدمات آب ، برق ، گاز و مخابرات واحد های تولیدی در حال کار را به هر دلیلی ندارد، بیان داشت: دولت به اهمیت تولید واقف است و سعی بر حل مشکلات اقتصادی بر اساس علم اقتصادی است.
استاندار مازندران با اشاره به این که بانک ها علیرغم مشکلاتی که دارند، همکاری خوبی با بخش های تولیدی استان دارند، خاطر نشان ساخت: تسهیلات بانکی باید در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.
فلاح با بیان این که با تلاش شبانه روزی و اتحاد و هم افزایی دولت و بخش خصوصی باید مشکلات استان مرتفع شود، گفت: باید فضای استان را به سمت آموزش رشته های مهارتی و فنی ببریم و این نسخه ای نجات بخش برای اشتغال استان به ویژه دانش آموختگان جویای کار است.

1059 مازندران با همه داشته هایش ندار است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *