جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جشنواره خرمن در گیلان برگزار می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ شهریور ۱۳۹۴

تاریخ خبر:۱۳۹۴/۰۶/۱۵- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، گفت: دهمین جشنواره فرهنگی خرمن در شهرستان رضوانشهر برگزار می‌شود.

رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: پس از پایان یک سال زراعی به شکرانه اتمام کار هر سال، در نیمه نخست یا اواسط نیمه دوم شهریور ماه جشن خرمن برنج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشن خرمن به عنوان یک میراث معنوی با شماره ۱۰۱۰ در سال ۹۱ در فهرست ملی آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: احیای سنت‌ها از اهداف برگزاری جشن خرمن توسط میراث فرهنگی بوده که بالغ بر ۱۰ سال است که برگزاری این جشن با همکاری مردم و کشاورزان در گاه‌شمار جشن‌های استان قرار گرفته است.

علیزاده خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی خرمن با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله اجرای موسیقی محلی، لافندبازی، قیش‌بازی، کشتی گیله مردی و آیین شکرگزاری گیله مرد، به همراه برپایی نمایشگاه صنایع دستی، ساعت ۱۴:۳۰روز پنج شنبه ۱۹ شهریوردر روستای جاجا محله پونل شهرستان رضوانشهر برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره به همت فرمانداری، بخشداری، نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رضوانشهر، شوراها و اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جشنواره خرمن به منظور پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی و شکرگزاری از یک سال زراعی پر خیر و برکت برگزار می‌شود و یادآور و معرف آداب، سنت و فرهنگ غنی سرزمین گیلان بوده و مهم‌ترین موضوع برجسته این جشن «برگزاری مراسم شکرگزاری» آن است.

1027 جشنواره خرمن در گیلان برگزار می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *