رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ تیر ۱۴۰۱

روستاهای چهارباغ ( معرفی ۱۴ روستای چهارباغ )

لینک این مطلب کپی شد!

روستاهای چهارباغ را در این مطلب معرفی خواهیم کرد . در ابتدا با شهرستان چهارباغ سپس به معرفی ۱۴ روستای چهار باغ می پردازیم .شهرستان چهارباغ یکی از شهرستان‌های استان البرز ایران است.این شهرستان در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۹۹ به تصویب دولت رسید.مرکز این شهرستان شهر چهار باغ است .شهر چهارباغ از شمال محدود به آزادراه کرج-قزوین، از شمال شرقی محدود به خیابان صنعتکاران (مرز مشترک با کمالشهر کرج)، از سمت جنوب شرقی به خط راه‌آهن و جاده قزلحصار، و از سمت جنوب محدود به دکل‌های فشار قوی انتهای چهارباغ، و از سمت جنوب غرب محدود به خیابان خراسان (روستای قوهه) و خط راه‌آهن، و از سمت شمال غرب محدود به خیابان تک‌ماکارون (مرز مشترک با بخش مرکزی) می‌باشد.

این شهر از ارتقای روستای چهاردانگه به شهر (در نیمه اول ۱۳۸۴) و الحاق دو روستای قائمیه و حافظیه (تیرماه ۱۳۸۶)، تأسیس شده‌است و شهرداری آن از تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ آغاز به کار نموده‌است.

-1-800x450 روستاهای چهارباغ ( معرفی 14 روستای چهارباغ )

تاریخچه شهرستان چهارباغ

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد قدمت چهاریاغ به بیش از ۲۰۰ سال می‌گذرد. وجود تپه تاریخی در غرب شهر حکایت از پیشینه تاریخی آن دارد. این در حالی است که سابقه سکونت در نواحی منفصل شهری حافظیه و قائمیه به حدود ۵۰ سال گذشته بازمی‌گردد.این شهر از ارتقای روستای چهاردانگه به شهر (در نیمه اول سال ۸۴) و الحاق دو روستای حافظیه و قائمیه (تیرماه ۱۳۸۶) تأسیس شده و شهرداری آن از تاریخ ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرده‌است. ضمن این که از آذر ماه سال ۹۷ شهرک ابریشم به محدوده شهر چهارباغ اضافه شد.

براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان چهارباغ برابر با ۷۷٬۴۰۹ نفر بوده‌است.

-667x800 روستاهای چهارباغ ( معرفی 14 روستای چهارباغ )

روستاهای چهارباغ

روستای ابراهیم‌آباد

ابراهیم‌آباد، روستایی است از روستاهای چهارباغ از توابع بخش رامجین که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان اغلان‌تپه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۳ نفر (۱۲۲ خانوار) بوده‌است.
در فرهنگ جغرافیایی ایران ، رزم آرا درباره این ده اینگونه آمده است:این ده جزو دهستان افشاریه ساوجبلاغ بخش کرج شهرستان تهران است.در ۲۵ کیلومتری باختر کرج و ۸ کیلومتری جنوب شوسه کرج به قزوین است.آب‌وهوای آن جلگه‌ای معتدل مالاریائی است.سکنه آن ۷۸ تن شیعه مذهب فارسی زبان و ترک زبان است.شغل مردمان ده زراعت و گله داری است.محصولات آن غلات ، صیفی‌جات ، چغندر قند و لبنیات است.

روستای اغچه حصار

اغچه حصار، روستایی است از روستاهای چهارباغ از توابع بخش رامجین که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان اغلان‌تپه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۷۳ نفر بوده‌است.

روستای اغلان تپه

اغلان تپه،روستایی است از روستاهای چهارباغ از توابع بخش رامجین که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان اغلان‌تپه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۸۵ نفر بوده‌است.

روستای باغ چاوشی

باغ چاوشی، روستایی از توابع بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ که در استان البرز واقع شده است .این روستا در دهستان رامجین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای خیرآباد

خیرآباد،روستایی است از روستاهای چهارباغ از توابع بخش رامجین که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان اغلان‌تپه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۵ نفر (۵۱ خانوار) بوده‌است.

-باغ-2-800x480 روستاهای چهارباغ ( معرفی 14 روستای چهارباغ )

روستای رامجین

رامجین، روستایی است از روستاهای چهارباغ از توابع بخش رامجین که در استان البرز واقع شده است. دارای زمین‌های مرغوب کشاورزی است مهمترین محصولات کشاورزی رامجین انگور شاهانی سیب گلاب و میوه‌های سرد سیر مانند شبرنگ هولو شابلن … می‌باشد. رامجین در سال های اخیر به دلیل آب و هوای مناسب ساخت ویلا افزایش چشمگیری داشته است.این روستا در دهستان رامجین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۹۹ نفر (۶۳۳ خانوار) بوده‌است.رامجین به دلیل داشتن باغات کشاورزی و زمینه کار منطقه ای مهاجرپذیر است اکثر مهاجران اتباع کشور افغانستان می باشند سرشماری دقیقی در دست نیست تقریبأ بالغ بر ۱۰۰ خانوار می باشند.
محصولات کشاورزی رامجین
کشاورزی یکی ویژگی های اصلی رامجین می باشد، و محصولاتی مثل انگورشاهانی، سیب گلاب، میوه های سردسیر مثل شبرنگ در رامجین به وفور یافت میشود.
مناطق دیدنی رامجین
تپه باغ سرهنگ رامجین
این تپه باستانی به ارتفاع حدودی ۱۶ متر در موقعیت محدوده باغ سرهنگ معصومی روستای رامجین واقع گردیده است.ظاهرا این تپه در دورانی دژ مستحکمی از خشت بوده است شامل سفال های ظریف و خشن در خمیره های نخودی و قرمز مربوط به دوران قبل اسلام و اوایل دوره اسلامی.
تپه باستانی رامجین
این محوطه باستانی ظاهراً محل سکونت اقوامی از دوران قبل تاریخ تا دوران اسلامی بوده است.تپه باستانی رامجین ، در موقعیت روستای رامجین از توابع شهرستان ساوجبلاغ، بخش چهار باغ واقع گردیده است که امروزه بیشتر آن تسطیح شده است.

-800x600 روستاهای چهارباغ ( معرفی 14 روستای چهارباغ )

روستای زعفرانیه

زعفرانیه، روستایی است از روستاهای چهارباغ از توابع بخش رامجین که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان اغلان‌تپه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۶ نفر بوده‌است.

روستای زکی‌آباد

زکی‌آباد، روستایی است از روستاهای چهارباغ از توابع بخش رامجین که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان اغلان‌تپه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۵۱ نفر (۲۸۶ خانوار) بوده‌است.

روستای شهرک افشاریه

شهرک افشاریه، روستایی از توابع بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان رامجین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۴ نفر بوده‌است.

-800x425 روستاهای چهارباغ ( معرفی 14 روستای چهارباغ )

روستای طاووسیه

طاوسیه، روستایی از توابع بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ که در استان البرز واقع شده است. این روستا با خیابان بندی و تفکیک های مهندسی مکان خوبی جهت زندگی آرام را فراهم آورده همچنین امنیت بالآی این شهرک و نیز دسترسی به کلیه امکانات و دسترسی سریع از ٢ جهت اتوبان تهران و کرج و جاده قدیم این منطقه را جزو بِه نام ترین مناطق حاشیه تهران رقم زده است. طاوسیه میزبان خوبی جهت افرادی بوده که سرمایه گذاری را همراه با آرامش و تفریحات سالم تجربه کرده اند.
همگی مهاجر از تهران و کرج که بصورت غیربومی بوده و برای تعطیلات آخر هفته مورد استفاده قرار می گیرد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲۷ نفر بوده‌است.

روستای قاسم‌آباد گرجی

قاسم‌آباد گرجی، روستایی از توابع بخش چهارباغ کیانمهر شهرستان ساوجبلاغ که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان رامجین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۲۶ نفر (۲۶۲ خانوار) بوده‌است.

روستای کهریزک

کهریزک، روستایی است از روستاهای چهارباغ از توابع بخش رامجین که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان اغلان‌تپه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷۲ نفر بوده‌است.

روستای محمدآباد افشار

محمدآباد افشار، روستایی از توابع بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان رامجین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۶ نفر (۱۰۹ خانوار) بوده‌است.

روستای یعقوب‌آباد از روستاهای چهارباغ

یعقوب‌آباد ،روستایی است از روستاهای چهارباغ از توابع بخش رامجین که در استان البرز واقع شده است. این روستا در دهستان اغلان‌تپه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۶ نفر بوده‌است.

-2 روستاهای چهارباغ ( معرفی 14 روستای چهارباغ )

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *