رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ اسفند ۱۴۰۰

منطقه سهیلیه کرج

اشتراک گذاری

منطقه سهیلیه کرج ، منطقه ای است در استان البرز ( غرب استان البرز ) با آب و هوای ییلاقی و بسیار دلچسب ، منطقه سهیلیه دارای باغ ها و ویلا های بسیاری می باشد.این منطقه به ازادراه کرج قزوین از سمت شمال و منطقه اشتهارد از جنوب و از شرق و غرب به چهار باغ و سعید اباد محدود می شود.سهیلیه شامل مجموعه ای از تعدادی روستا می باشد که همه این روستا ها دارای امکانات گاز و تلفن و … می باشند. مرکز منطقه سهیلیه روستای اغچه حصار می باشد . منطقه ییلاقی و سر سبز سهیلیه با وسعت ۳۰ کیلومتر مربع در غرب استان البرز( کرج ) واقع شده ، این منظقه دارای باغها , باغچه ها و شهرک های ویلایی با آب وهوایی بسیار دلچسب است.

منطقه سهیلیه کرج

منطقه سهیلیه از سمت شمال به آزاد راه کرج – قزوین و از سمت جنوب به اشتهارد و ازسمت شرق به چهار باغ و ازسمت غرب به بخش مرکزی سعیدآباد محدود می گردد . بخش عمده ای از میوه و سبزیجات شهرهای اطراف از جمله تهران،کرج از باغات و زمینهای کشاورزی این منطقه تامین می شود . به دلیل مساعد بودن آب و هوا و خاک و همچنین میزان مناسب آب در منطقه سهیلیه تعداد زیادی مراکز کشت و پرورش گلهای زینتی ، نهال و قارچهای خوراکی وجود دارد . منطقه سهیلیه به دلیل واقع شدن در یک دره بزرگ میان کوههای اطراف تهران پایین ترین ارتفاع را داراست که همین موجب شده که با کمترین حفاری همه چاههای دهات و چاههای مجاز کشاورزی به آب کافی برسند و خاک یکدست و عاری از سنگ این منطقه هر گونه کشت و کار و عملیات عمرانی را به آسان ترین شکل امکان پذبر می کند.

همچنین وجود رودخانه کردان که از کردان جاری شده و از این منطقه هم عبور می کند موجب شده که زمینهای این منطقه حاصل خیزتر و پر آبتر از سایر زمینهای منظقه دشت قزوین هستند،در سالهای اخیر که معضل بی آبی گریبان گیر همه کشاورزان و باغداران گشته منظقه سهیلیه به دلیل واقع شدن در گودترین بخش منطقه بسیار کمتر از سایر مناطق ییلاقی اطراف تهران با مشکل کم آبی مواجه بوده است . مجموع این شرایط موجب شده که بسیاری از اهالی تهران و کرج برای زندگی و یا تعطیلات به این منطقه بیایند در نتیجه ساخت خانه های ویلایی ذر این منطقه بسیار رو به رشد است.
برخی از روستاهایی که مورد استقبال قرارگرفته عیارت اند از زعفرانیه،لشگراباد،عباس اباد،اغلان تپه،اغچه حصار ،سنقرآباد ،قاسم آباد و….

منطقه سهیلیه کرج

نحوه دسترسی به سهیلیه

هنگام گذر از اتوبان کرج – قزوین متوجه می‌شویم که نواره شمالی اتوبان تقریبا کوهستانی و نواره‌ی جنوبی اتوبان کرج به قزوین پهنه سبزی دارد. در میانه راه اتوبان کرج – قزوین به هشتگرد برمی‌خوریم. در حد فاصل ۲۰ کیلومتری جاده کرج به هشتگرد، جاده سهیلیه قرار دارد. جاده سهیلیه از جاده قدیم کرج قزوین شروع می‌شود و به عنوان یکی از مسیرهای اصلی دسترسی به تعدادی از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ و طالقان استان البرز است. هنگامی که از منطقه سهیلیه حرف می‌زنیم، به واقع تمام روستاهای و شهرک‌های پیرامون جاده سهیلیه را مد نظر داریم. مرکز منطقه ییلاقی سهیلیه روستای آغچه حصار است. کردان، از معروف‌ترین منطقه‌های کرج در بخش شمالی اتوبان کرج قزوین قرار دارد که در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از سهیلیه قرار دارد. این روزها نه تنها شاهد سوال بهترین منطقه کردان کجاست هستیم بلکه بهترین منطقه سهیلیه کجاست را هم می‌شنویم.

منطقه سهیلیه کرج

بهترین منطقه سهیلیه کجاست؟

روستاهای آغچه حصار، زعفرانیه، لشگرآباد، قاسم آباد گرجی، سرخاب، سعیدآباد، زکی آباد، کهریزک، اغلان تپه، سنقرآباد، شهرک کوروش سهیلیه و… در مسیر جاده سهیلیه قرار دارند. شهرک یا روستای زعفرانیه با نام مشابه خود به یکی از مناطق شمالی شهر تهران، یکی از گران‌ترین و بهترین منطقه سهیلیه به شمار می‌رود که در جنوب کهریزک، جنوب‌غربی قاسم آباد گرجی و جنوب شرقی زکی آباد قرار دارد. وجود ویلاهای لوکس و سند دار بودن زمین‌ها باعث منحصر به فرد شدن زعفرانیه شده است. زمین‌های مناطق جنوبی زعفرانیه به دلیل کوهپایه‌ای بودن برای پیاده روی و دوچرخه سواری عالی است. روستای لشگرآباد امکاناتی نظیر بانک، داروخانه، درمانگاه، پست بانک، مدارس متعدد و سایر امکانات رفاهی و بهداشتی را داراست که دومین منطقه برتر سهیلیه می‌باشد. لشگرآباد در سمت غرب جاده سهیلیه قرار دارد و قیمت زمین و ویلا در آن از زعفرانیه کمتر می‌باشد.

منطقه سهیلیه کرج

منابع آبی کافی در سهیلیه

اصلی ترین منبع برای هر کاری وجود آب است. شما حتی اگر قصد داشته باشید که برای تفریح به یک منطقه هم بروید، اول از آب آن منطقه مطلع می شوید . منابع آبی در منطقه سهیلیه کرج تامین است که این موضوع سبب شده افراد مشغول به ساخت ، ساخت ویلا و باغ و زمین های کشاورزی کنند.

منطقه سهیلیه کرج

منطقه سهیلیه کرج

منطقه سهیلیه کرج

منطقه سهیلیه کرج

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *