رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ تیر ۱۳۹۳

دکل های مخابراتی برفراز دو قلعه تاریخی کرمان

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۴/۲۶ – کرمان – ایرنا – قلعه دختر و قلعه اردشیر از کهن ترین بناهای تاریخی شهر کرمان است که بر فراز آن ها دکل ها خودنمایی می کنند.

به گزارش ایرنا، این دو قلعه بر روی دو تپه در شرق کرمان واقع شده اند و درباره اهمیت تاریخی و باستانی آن ها در متون تاریخی و ادبی و از سوی مورخان و ادیبان بسیار گفته و نوشته شده است تا جایی که از این قلعه ها به عنوان هسته مرکزی کرمان کهن یاد کرده اند.

تاکنون اقدامات مختلفی با هدف حفاظت از قلعه دختر و قلعه اردشیر و بهسازی اطراف آن ها انجام شده اما آنچه از ظاهر بناها مشاهده می شود همچنان روندی فرسایشی و تخریبی دارند.

شهرداری کرمان اقداماتی در زمینه تملک اطراف این قلعه ها انجام داده و طرح جامع قلعه دختر و قلعه اردشیر نیز در حال اجراست گرچه روندی کند دارد.

اما موضوعی که سبب شد بار دیگر نام این دو قلعه تاریخی و باستانی بر سر زبان ها بیفتد و سوژه رسانه ها شود وجود دکل های مخابراتی بر فراز این قلعه هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، گفت: تغییر مکان و جابجایی دکل های واقع در محوطه های میراث فرهنگی در حال پیگیری است.

ˈعلی مهاجریˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از این موارد نصب شده مربوط به دوران قبل از انقلاب است و زمان زیادی از نصب آن ها می گذرد.

وی تاکید کرد: جابجایی دکل ها به اعتبار، زمان و جانمایی مناسب نیاز دارد.

وی گفت: بخشی از این دکل ها نیز مربوط به حوزه ارتباطات استان یا جنوبشرق کشور است که نمی توان یکباره همه آن ها را قطع کرد و باید در این رابطه با انجام کارشناسی های لازم و جانمایی مناسب، اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، جابجایی دکل های مخابراتی را زمان بر دانست و اظهار کرد: این کار به طور قطع انجام می شود.

روابط عمومی شرکت مخابرات استان کرمان هم در ادامه پیگیری ایرنا اعلام کرد: دکل های مخابراتی واقع در قلعه دختر و قلعه اردشیر مربوط به این شرکت نیستند.

بنابر این گزارش، دکل های شرکت مخابرات براساس جانمایی مناسب در سطح زمین قرار می گیرند و نصب دکل در نقاط مرتفع مورد نیاز نیست.

ساماندهی و بهسازی قلعه دختر و قلعه اردشیر با توجه به وسعت این محوطه ها نیازمند اعتبار و زمان لازم است اما می توان از عوامل انسانی تخریب این بناهای ارزشمند و تاریخی جلوگیری و آنها را برای آیندگان حفظ کرد.

81240422-5828779 دکل های مخابراتی برفراز دو قلعه تاریخی کرمان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *