جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باستانی پاریزی و مرادی کرمانی در جمع راهنمایان گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ – به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین همایش روز جهانی راهنمایان گردشگری از ۳۰ بهمن تا دوم اسفند در کرمان برگزار می‌شود. در این برنامه بیش از ۵۰۰ راهنما از سراسر کشور حضور خواهند داشت و از بعضی سایت‌های گردشگری این استان بازدید خواهند کرد و دوم اسفند مطابق با ۲۱ فوریه نیز مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

محمدابراهیم باستانی پاریزی، محقق و نویسنده کتاب‌هایی چون پیغمبر دزدان، تاریخ کرمان و خاتون هفت قلعه و هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده کتاب‌هایی مانند قصه‌های مجید، خمره، مهمان مامان و نخل، مهمانان ویژه این همایش خواهند بود.

هر ساله با در نظر گرفتن معیارهایی چون استان میزبان و شعار همایش، از شخصیت‌های فرهنگی که به نوعی با سفر مرتبط هستند، دعوت به عمل می‌آید. سال جاری با در نظر گرفتن میزبانی استان کرمان، از محمدابراهیم باستانی پاریزی و هوشنگ مرادی‌کرمانی که هر دو چهره فرهنگی برآمده از این استان هستند دعوت به عمل آمده است.

بر اساس شعار جهانی گردشگری «آب و گردشگری حفاظت از آینده مشترک» نیز شعار «راهنما، راوی آب، حافظ خاک» برای همایش انتخاب شده است. همچنین یادآور می‌شود طی این سال‌ها، هر یک از همایش‌ها علاوه بر اهداف کلی، هدف‌های خاصی را نیز دنبال کرده است.

در این همایش نیز که در کرمان برگزار می‌شود چند هدف خاص مد نظر قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به بازگرداندن ارگ بم به جایگاه مناسب در تورها و ثبت کویر لوت در میراث طبیعی اشاره کرد.

باید توجه داشت بعد از زلزله‌ سال ۱۳۸۲ در بم، نقش استان کرمان و به‌ویژه بم در مسیر تورهای ورودی و حتی تورهای داخلی کم‌رنگ شده است. راهنمایان امیدوارند با حضور خود در استان کرمان و بازدید از ارگ بم فرصت جدیدی را برای استان کرمان به عنوان یک مقصد گردشگری ایجاد کند. به‌ویژه آن که ارگ بم به تازگی از فهرست میراث در خطر یونسکو درآمده و در زمره‌ی میراث فرهنگی جهانی قرار گرفته است و نیاز به پشتیبانی مالی دارد.

علاوه بر این اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، درصدد است پرونده میراث طبیعی دشت لوت را برای ثبت در فهرست یونسکو آماده کند. راهنمایان گردشگری با حضور خود در این استان، حمایت خود را از این رویداد اعلام می‌کنند.

هفتمین جشن راهنمایان گردشگری از تاریخ ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند ۱۳۹۲ با همکاری، همدلی و مشارکت «جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی» و «کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور» برگزار می‌‎شود. جشن‌های پیشین در شهرهای تبریز، ارومیه، رامسر، یزد، اهواز و اندیمشک برگزار شده است.
IMG10002928 باستانی پاریزی و مرادی کرمانی در جمع راهنمایان گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *