رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ تیر ۱۳۹۶

گام بلند «پدیده» برای رقابت با شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ – جذب گردشگر خارجی امروزه به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد شرکت‌های بزرگ گردشگری و در نهایت کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه است.

به گزارش الف، پیش بینی ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۴ میلادی، یک میلیارد و چهارصد میلیون گردشگری خارجی صورت می‌گیرد، که طبق معمول سال های گذشته، آمریکا، فرانسه و احتمالا برزیل بیشترین سهم گردشگر خارجی را از آن خود خواهند کرد. این آمار در حالی است که طبق اعلام بانک جهانی، ایران با افت ۵۰ درصدی در جذب توریست خارجی در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال ۲۰۱۲ روبرو بوده است. هرچند که در سال ۲۰۱۲ نیز از این حیث توفیق چندانی نداشتیم.

نقطه امید در این بین، سرمایه گذاری بخش خصوصی است. ناکارآمدی مضاعف بخش دولتی در صنعت گردشگری، خدمات بی کیفیت، عدم رعایت استانداردها، فساد نهفته در سیستم‌های اداری، عدم ثبات مدیریتی و … از عواملی است که باعث می‌شود هر چه زودتر دولت و نهاد غیرخصوصی از بخش عرضه خدمات در حوزه گردشگری خارج شده و تنها به وظایف حاکمیتی خود عمل کند.

منطقه استراتژیک حوزه خلیج فارس از مناطق اصلی حوزه صنعت گردشگری بین المللی ایران است. متاسفانه جایگاه ایران در این منطقه در حال افول از رتبه سوم از بین شش کشور حوزه خلیج فارس است. امارات عربی متحده و قطر سالهاست گوی رقابت را در این عرصه ربوده اند و خبرها حاکی از آن است که با توجه سرمایه‌گذاری های کلان سالهای اخیر به زودی عمان و کویت نیز از ایران پیشی خواهند گرفت؛ در حالی که مساحت کشورهای یاد شده به نیمی از وسعت ایران نیز نمی رسد.

به تازگی شرکت پدیده، که یکی از سرمایه گذاران خصوصی در بخش زیر ساخت‌های صنعت گردشگری است، به زودی مجموعه «شهر افسانه‌ای کیش» با زیربنای بیش از ۰۰۰/۸۸۸ هزار مترمربع را افتتاح می کند. شهر افسانه ای کیش فضاهای متنوعی را شامل می شود. یک هتل ۵ ستاره با زیربنای بیش از ۲۹۰ هزار مترمربع با امکان اقامت روسای جمهور و مقامات بلندپایه بین المللی، مجتمع اقامتی با زیربنای ۳۶۲۵۰۰ مترمربع در سه برج ۵۷ طبقه با فاصله ۲۰۰ متر از ساحل، مرکز بزرگ خرید ۲۸۰ هزار مترمربعی شامل ۴۶۰ واحد تجاری با متراژهای از ۴۰ تا ۴۰۰ مترمربع، هایپرمارکت به وسعت ۱۳۰۰۰ مترمربع و دپارتمان استور ۲۰۰/۱۱ متری، فودکورت، پیست بازی های یخی و هوم سنتر، سالن های ورزش، سینما، بولینگ و مینی گلف از جمله فضاهای تشکیل دهنده این شهر است. شهر افسانه ای کیش مزیت رقابتی سواحل جنوبی ایران را برای جذب گردشگر خارجی افزایش می دهد.

از دیگر امکانات این مجموعه توریستی که امروز کلنگ زنی شده است، می توان به شهر بازی سر پوشیده با وسعتی بیش از ۲۱۰۰۰ مترمربع، اسکلۀ تفریحی برای خدمات دریایی و تفریحات آبی تا عمق ۱۵۰۰ متری آبهای ساحلی خلیج فارس، باغ گیاهان آبی در اعماق خلیج فارس اشاره کرد. مرکز تجارت جهانی با سالن های همایش ۲۱۵ و ۱۲۰۰نفره و اتاق های متعدد جلسات با ظرفیت‌های ۱۴، ۲۰، ۲۶ و ۹۷ نفر از دیگر ظرفیت های گردشگری شهر افسانه ای کیش است.

untitled گام بلند «پدیده» برای رقابت با شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    خداروشکر ک این مجموعه یکم دربرابر این اعراب خلیج فارس خودی نشون داد… امیدوارم در عملم ثابت کنن

    ۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *