رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ مرداد ۱۳۹۳

درباره ایران بیش از هر کشوری سوتفاهم وجود دارد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۲۶ – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ شرکت گردشگری Wild Frontiers از جمله مواردی است که در بروشورهای خود درباره ایران این کشور را با این عبارت معرفی کرده‌است: «ایران، کشوری جذاب که بیش از هر کشوری در جهان، درباره‌اش دچار سوتفاهم شده‌ایم.»

این عبارت که مکرر به پیروی از سوی رسانه‌های بریتانیایی همانند «گاردین هالیدی» مطرح شده، اکنون در بیشتر مطالب و گفتگوها و حتی بروشورهای تبلیغاتی سفر به ایران به چشم می‌خورد. فرصت بی نظیری برای معرفی ایران و جاذبه های گردشگری ناشناخته آن که بیش از هرچیز در سی سال گذشته آماج تبلیغات منفی وگاه زننده وزشت رسانه‌های غربی بوده است. این عبارت اکنون حاکی از تغییر نگاه کشورهای غربی نسبت به واقعیت‌های ایران است.

از دیگر سو نگاهی به بروشورها و توضیحاتی که از ایران در برخی آژانس‌های گردشگری خارجی می‌تواند تاحدی ما را آگاه کند که نبض گردشگری و میراث فرهنگی و طبیعی ایران برای بازاریابی توریسم ایران در کجا می‌تپد.

این شرکت در ادامه و درمعرفی ایران به مسافران بریتانیایی می‌گوید: «ایران کشوری است که بیش از هرکشور دیگری درروی زمین درباره آن سوتفاهم ایجاد شده است. ایران کشوری است که تصورشما درباره آن انباشته از پیش فرض‌های کلیشه‌ای وعمدتا غلط و اشتباه است.»

این سرزمین جذاب و سخت، سرزمین تضادهای جالب و چشمگیر طبیعی از دامنه های کوهستانی زیبا و قله‌های پوشیده از برف گرفته تا دشت‌ها وبیابان‌های وسیع و غیر مسکون و نامهربان که با شهرها و واحه های کویری جذابی نشانه گذاری و آذین شده‌اند. شهرهای تاریخی و آثارباستانی بیشمار آن نشان از تاریخ غنی و ژرف آن دارد که برخی از نفیس‌ترین نمونه های معماری در تمام خاورمیانه را درخود جای داده است.

دربخش دیگری ازاین بروشور درمعرفی ایران امده است: «ویرانه‌های باشکوه تخت جمشید و مراکز وشهرهای اسلامی خیره کننده در اصفهان و شیراز و باغ ها با طراحی‌های استادانه و زیبا که در قلب بیابان های وسیع برافراشته شده اند.»

بازارهای پررونق و سنت های باستانی و آیین های کهنی از مهمان نوازی که محال است گردشگران این کشور را که اندک هم هستند، تحت تاثیر قرار ندهد. سرزمینی که هربار ارتباط و دوستی با مردمان محلی درشهر و روستا سبب شگفتی و حیرت خواهد شد.

بروشور آژانس گردشگری Wild Frontiers که درکار سازماندهی تورهای گردشگری و سفر به ایران است، تنها یک نمونه است از این دست که شاید توجه و دقت ما را نسبت به گنجینه‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی و نیز سنت‌های اخلاقی و رفتاری مردم کشورمان بیش از پیش جلب و نسبت به مراقبت از این گنجینه‌ها در تمام ابعاد و اشکال آن حساس کند.

گنجینه های طبیعی و تاریخی که به دلیل ضعف در برنامه ریزی و نداشتن مدیریت یکپارچه و آینده نگر، تنها برای تامین نیازهای امروز، سرمایه‌های اقتصادی ماندگاری را برای سودآوری کوتاه مدت و آنی هدف تخریب و نابودی قرار داده‌است.

IMAGE635415479593599959 درباره ایران بیش از هر کشوری سوتفاهم وجود دارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *