رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ آذر ۱۳۹۲

گزارش ” فایننشیال تایمز ” از بازگشت امید به گردشگری ایران

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۹/۷ – روزنامه فایننشیال تایمز انگلیس در گزارشی از وضعیت صنعت گردشگری ایران، از رشد چشمگیر آن در ماه‌های اخیر و بازگشت امید به گردشگری ایران خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در روزهایی که براساس آمارها ورود گردشگران به ایران روند صعودی داشته و ایران هر روز بیشتر به یک مقصد محبوب گردشگری تبدیل می‌شود، روزنامه فاینشنال تایمز نیز پس از آسوشیتدپرس‌، گاردین و سی‌.ان‌.ان در گزارشی به بازگشت امید به صنعت گردشگری ایران پرداخته است.

در این گزارش می خوانیم: وقتی ماتیاس ۳۰ ساله آلمانی می‌خواست به ایران سفر کند، دوستانش او را از سفر ایران برحذر داشته و وی را انسان نادان خطاب کردند، اما او پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران و تغییر فضای سیاسی در کشور، تصمیمش را برای سفر به ایران عملی کرد.

ماتیاس در این‌باره می‌گوید: دوستانم به من می‌گفتند ایران کشوری نیست که مناسب برای سفر گردشگران غربی باشد‌، اما من تصمیمم را برای سفر به ایران عملی کردم و حالا به دوستانم نیز پیشنهاد می‌کنم به این کشور سفر کنند. من در سفر به ایران از آثار ارزشمند دوره‌های مختلف تاریخی، از دوران قبل از اسلام‌، بعد از اسلام و قرن ۱۹ میلادی از جمله مجموعه فرهنگی و تاریخی کاخ گلستان دیدن کردم و بسیار از آنها لذت بردم.

فایننشیال تایمز در گزارش خود می‌نویسد: طبق آمار رسمی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر حدود یک میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کرده‌اند که از رشد ۳۵ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۲ حکایت دارد.

در این شرایط احمد ساعیان، مدیر هتل هما در شیراز،‌ پایتخت تمدن هخامنشیان با اشاره به این مطلب که در هشت سال گذشته شرایط برای جذب گردشگر خارجی مساعد نبود و تلاش‌مان روی جذب گردشگر داخلی متمرکز کرده بودیم از سفر مدیران سه آژانس مسافرتی آلمانی برای بازدید از هتلش خبر داد؛ امری که به گفته وی در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. منوچهر جهانیان، معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز می‌گوید انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن باعث به وجود آمدن یک نگاه جهانی جدید به ایران شد.

فایننشیال تایمز در ادامه گزارش خود آورده است: ایران آثار تاریخی شاخصی را در خود جای داده که از آن جمله می‌توان به مقبره کوروش کبیر در پاسارگاد، کاخ گلستان در تهران، شهر زیبای اصفهان که می‌توان آن را یکی از زیباترین شهرهای جهان لقب داد و شهر سلطنتی باستانی تخت‌جمشید در نزدیکی شیراز اشاره کرد.

در این میان ابراهیم ابراهیمی – مدیر یک آژانس مسافرتی – نیز با مساعد دانستن شرایط، پیش‌بینی کرد که تعداد تورهای ویژه گردشگران خارجی در سال آینده میلادی نسبت به سال جاری میلادی دو برابر شود. او همچنین ثبات سیاسی و امنیت کافی در ایران را در مقایسه با کشورهایی مثل سوریه و مصر در کنار کاهش چشمگیر ارزش ریال در ماه‌های اخیر را در رشد چشمگیر گردشگران ایران بسیار موثر می‌داند.

حال مقامات ایرانی از عزم خود برای رشد یک میلیارد دلاری درآمد سالانه ایران از صنعت گردشگری خبر می‌دهند و قصد دارند بخشی از مشکل بیکاری ۲۶ درصدی در ایران را با توسعه بیشتر این صنعت حل کنند.

با این وجود چالش‌هایی نیز در مسیر توسعه صنعت گردشگری ایران وجود دارد. بدلیل عدم سرمایه‌گذاری خارجی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری ایران از جمله هتل‌ها در سال‌های اخیر کیفیت هتل‌ها و وسائل ویژه حمل و نقل گردشگران پایین‌تر از حد استاندارد است. از سوی دیگر تعداد معدودی خطوط هوایی از جمله ترکیش ایرلاین، امارات‌، قطر ایرلانیز، آلیتالیا و لوفت هانزا به ایران پروازهای مستقیم دارند.

با این وجود مقامات صنعت گردشگری ایران می‌گویند، در حال انجام اقداماتی برای تسهیل سفر گردشگران خارجی به ایران هستند که از آن جمله می‌توان به صدور ویزای فرودگاهی گردشگری دو هفته‌ای ایران در تهران و دیگر شهرهای بزرگ با پرداخت ۷۰ دلار اشاره کرد.

در همین حال یک گردشگر زن ترکیه‌ای نیز که برای سفر به ایران نیازی به ویزا نداشت و به تازگی به ایران سفر کرده، ایران را یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه دانسته و تهران را شهری با پارک‌ها، مساجد و میدان‌های زیبا و همچنین مردمانی مهمان‌نواز می‌داند؛ هرچند عدم آشنایی بیشتر مردم تهران و دیگر شهرهای ایران به زبان انگلیسی را مشکلی برای گردشگران ایران دانست.
23-475 گزارش

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *