رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ اسفند ۱۳۹۲

تجربه سفر به ایران از دیدگاه یک رسانه بریتانیایی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۴ – گروه گردشگری- در ادامه اقبال عمومی برای سفر به ایران و پس از آنکه رسانه‌های مختلف خارجی از علاقه‌مندی در این خصوص نوشتند، حالا یکی از رسانه‌های بریتانیایی در این خصوص گزارشی منتشر کرده است.
به گزارش «خبرگزاری میراث فرهنگی» در این گزارش آمده است: «دولت جدید ایران سخن از آسان‌سازی ویزا برای گردشگران خارجی به‌منظور تقویت صنعت گردشگری کشور می‌گوید. شواهد نیز حاکی ازآن است که ایران پس از ۳۵ سال وقفه به نقشه جهانی گردشگری بازمی‌گردد؛ ایرانی که قادر است دیدنی‌های بسیار از انواع چشم‌اندازهای تاریخی و باستانی گرفته تا مناظر زیبای طبیعی و همچنین قلبی بزرگ از میهمان دوستی به گردشگران خود بدهد. این گزارش ضمن اشاره به مذاکرات ژنو، اضافه می‌کند: جنگ ایران و عراق درسال‌های اخیر، به معنی آن بوده است که ایران جز برای مسافران ماجراجوی بی‌باک، از جمله مقاصد ممنوعه گردشگری است.
در این گزارش ضمن یاد کردن از افزایش تعداد رزرو و ثبت‌نام‌ها برای سفر به ایران، به نقل از «جانی بیلبای»، یکی از تورگردانان بریتانیایی می‌نویسد: سال ۲۰۱۳ سالی بود که ایران از فضای سرد و انجماد درآمد و در سال ۲۰۱۴ ما درجست‌وجوی گردشگرانی هستیم که قصد سفر و بازدید از کشوری دارند که دارای معماری اسلامی بسیار زیبا، سایت‌های باستان‌شناسی و مناظر کوهستانی چشمگیر است. در ادامه این گزارش آمده است: تور این شرکت برای سفر به ایران ۱۴ روزه است که با عنوان «پرده‌گشایی ایران» شامل دیدار از تهران، یزد، شیراز و پرسپولیس می‌شود. هزینه سفر نیز به جز هزینه هواپیما ۲هزار و ۶۹۵ پوند تعیین شده است، همچنین در ورود به این کشور با بازدید از تبریز می‎توانید از بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان نیز دیدار کنید. این گزارش تاکید می‌کند که باید همه‌جای ایران را گشت: ایران هجدهمین کشور بزرگ دنیا است و از این رو درسفری چنین کوتاه تنها بخش اندکی از آن قابل مشاهده است. بیشتر گردشگران خارجی تنها به دیدار از تهران و شیراز و اصفهان بسنده می‌کنند؛ درحالی که این کشور دارای بسیاری مناطق کمتر دیده شده نیز هست که برای گردشگران آشناتر، محبوبیت بسیار دارد. ازجمله «اندرو بروک» که ایران را از نزدیک می‌شناسد، می‌گوید: که مشتاق بازگشت به «گرمه» است. گرمه یک واحه و روستای کویری تاریخی است درواقع هیچ چیزی ندارد، اما این احساس را به شما می‌دهد که گویی هرآنچه می‌خواهید دارید.
این رسانه بریتانیایی از دیگر تجارب خارجی‌ها از سفر به ایران می‌گوید: «ایان شیرر» می‌گوید غروب خورشید را در پرسپولیس و کاخ شاهی داریوش و خشایارشا از دست ندهید؛ جایی که به دست اسکندرمقدونی در ۳۳۰ پیش از میلاد سوخت و با خاک یکسان شد. طبق این گزارش، شیوه‌های گردشگری در ایران تنوع دارد: کوهنوردان و ورزش‌دوستان در ایران به سوی کوه‌های زاگرس سرازیر می‌شوند؛ درحالی که اسکی‌بازان به شمشک می‌روند که تنها با ۲ ساعت رانندگی از تهران، محل خوبی برای دوستداران اسکی است. ایران به اندازه مسجدهای باشکوه و مدارس تاریخی ساخته دست انسان از زیبایی‌های طبیعی نیز بهره مند است. این رسانه درخصوص پارک ملی گلستان می‌نویسد: یکی از بهترین ذخیره‌گاه‌های طبیعی در منطقه خاورمیانه و بهترین راه برای بررسی و مشاهده چشم‌اندازهای وسیع است. این پارک پناهگاه ۱۳۵۰ گونه گیاهی و نیز ۳۰۰ گونه جانوری ازجمله پلنگ، غزال، قوچ، و بزکوهی و گراز است. وسعت این پارک طبیعی فرصت خوبی برای اسب‌سواری به گردشگران می‌دهد. ازاین رو یک شرکت گردشگری ایرانی، اخیرا یک توراسب‌سواری ماجراجویانه به مدت هفت شب در سراسر این پارک برگزار کرده است. در این تور، مسافران در چادرها می‌خوابند و ۶ تا هشت ساعت روز را بر زین اسب‌ها به گشت و گذار می‌پردازند.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد
index تجربه سفر به ایران از دیدگاه یک رسانه بریتانیایی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *