رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ دی ۱۴۰۰

تور آنتالیا و آلانیا – سفر به زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه در نوروز ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

آنتالیا، شهری ساحلی در جنوب غربی ترکیه که بخش زیادی از تاریخ ترکیه را در خود جا داده است و همین تلفیق تاریخ و طبیعت موجب شده است تا این شهر به مقصدی رویایی برای گردشگران تبدیل شود.
آنتالیا از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی محدود شده است.
اما در طی سال های اخیر دولت ترکیه توانسته است با ایجاد زیر ساخت های مناسب و البته محافظت از اماکن طبیعی و باستانی آنتالیا، سبب شود تا گردشگران خارجی بسیاری روانه این شهر شوند و حال می توان ادعا کرد که بخش زیادی از اقتصاد این شهر از صنعت گردشگری می باشد البته که نمی توان از تاثیر دیگر صنعت یعنی کشاورزی در این شهر چشم پوشی کرد. با این حال در این بخش می خواهیم به شما کمک کنیم تا در صورت خرید تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۱ سفری راحت و شگفت انگیز را تجربه نمایید.

آنتالیا

نکاتی درباره سفر نوروزی به آنتالیا در کرونا

فستیوال ها، جشن ها و مراسم نوروزی در آنتالیا

فصل بهار، در حالی که در اروپا بارندگی و وزش باد ادامه دارد در شهر آنتالیا آب و هوا در حال گرم شدن است و همین موضوع آنتالیا را به مقصدی مناسب برای شروع تفریحات در سال جدید می نماید، پیاده روی در ساحل، خوردن غذاهای محلی، حمام آفتاب گرفتن و شرکت در فستیوال های متنوع و هیجان انگیز در هوای مطلوب و دلنواز شب. البته که در این موقع از سال آب و هوای کل منطقه مدیترانه رو به گرمی میرود اما تعداد بسیار زیادی برنامه گذراندن تعطیلات خود را در این منطقه آماده کرده اند تا از تابش خورشید و آفتاب نهایت استفاده را ببرند. با وجود اینکه اماکن و تفریحگاه های بسیار زیاده برای گذراندن در فصل بهار وجود دارند و رقابت در زمینه جذب گردشگر و توریست بسیار زیاد است اما شهر آنتالیا با دارا بودن سواحل بسیار زیبای خود در این رقابت بی نظیر است.

جشن عید نوروز: خورشید شروع به تابش نور و گرمای بیشتری به نیمکره جنوبی زمین می کند و در شروع فصل بهار تابش و گرمای خورشید به نیمکره شمالی زمین میرسد و به همین دلیل است که مردم ساکن نیمکره شمالی زمین شروع فصل بهار را به نشانه بیداری و دوباره زنده شدن طبیعت این ایام را جشن می گیرند. در روز نوروز مردم آنتالیا با تهیه غذاهای لذیذ و خوشمزه به همراه انواع شیرینیجات به نزد یکدیگر میروند، بازی می کنند، فستیوال های متنوعی برگذار می کنند و تخم مرغ های رنگ شده می خورند.

آب و هوای آنتالیا در نوروز

در فروردین ماه که مصادف با عید نوروز ما ایرانیان است بارندگی کمتری رخ می دهد و روزهای آفتابی پیش رو خواهند بود. از نظر آب و هوایی آب و هوای آنتالیا در معتدل ترین حالت ممکن به سر میبرد. اگر به بهانه شنا در فروردین مخصوصا ایام نوروز قصد دارید به آنتالیا سفر کنید خیلی زمان مناسبی نیست.

نمایی از برج ساعت آنتالیا در هوای بهاری

چرا سفر نوروزی به آلانیا؟

شهر آلانیا ترکیه که در ۱۳۸ کیلومتری قسمت شرقی شهر آنتالیا و در سواحل جنوبی ترکیه قرار گرفته است. شهر آلانیا در سواحل جنوبی ترکیه در منطقه آنتالیا واقع شده است که یک شهر استراحتگاه ساحلی محبوب است و گردشگران بسیاری از کشورهای جهان را به خود جذب می کند. یکی از بهترین سواحل این شهر ساحل کلئوپاترا است که در ضلع غربی شبه جزیره نزدیک غارهای دالاماتاس واقع شده است. این نام از افسانه ای گرفته شده است که می گوید ملکه مصر کلئوپاترا هنگام سفر در دریای مدیترانه در آلانیا متوقف شد و در خلیج شنا کرد. پس با تور آلانیا نوروز۱۴۰۱ می توانید اول از هرچیزی از این ساحل دیدن کنید.
برج سرخ شناخته شده ترین بنای آلانیا است که بخشی از قلعه آلانیا را تشکیل می دهد. این قلعه در قرن سیزدهم ساخته شده و تا زمان امپراتوری عثمانی به عنوان استحکامات دفاعی مورد استفاده قرار می گرفته است. امروز این موزه به بازدیدکنندگان فرصتی برای کاوش در تاریخ این منطقه می دهد. نمای این قلعه به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای مدیترانه چشمگیر است. از اینجا می توانید شهر ساحلی آلانیا، خود دریا، دشت و کوه های کیلیکیان را مشاهده کنید.

آلانیا در بهار

تور هوایی آلانیا ۱۴۰۱

برای سفر به آلانیا با ایرلاین های خارجی چون پگاسوس می توانید از فرودگاه امام خمینی تهران تا فرودگاه قاضی پاشا آلانیا به صورت مستقیم سفر داشته باشید.

فرودگاه بین المللی آنتالیا

فرودگاه آنتالیا یک فرودگاه بین المللی است که در ۱۳ کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۹ میلیون مسافر از فرودگاه بین المللی آنتالیا استفاده کرده بودند به همین دلیل فرودگاه بین المللی آنتالیا سومین فرودگاه شلوغ کشور ترکیه و سیزدهمین فرودگاه شلوغ در قاره اروپا می باشد.
فرودگاه بین المللی آنتالیا دارای دو ترمینال برای پروازهای بین المللی و یک ترمینال برای پروازهای داخلی می باشد. یاتا کد (iata Code) فرودگاه بین المللی آنتالیا AYT و کد ایکائو (icao Code) فرودگاه بین المللی آنتالیا ITAI است.
از مزیت های فرودگاه بین المللی آنتالیا نزدیکی و دسترسی به وسایل نقلیه عمومی است. فاصله فرودگاه آنتالیا تا سیده برابر با ۵۴ کیلومتر است و فرودگاه آنتالیا به ایستگاه اتوبوسی که در جاده ۶۰۰ قرار دارد بسیار نزدیک است که به راحتی شما را تا شهر آنتالیا می برند اما اگر ترجیح می دهید با تاکسی به مقصد خود بروید در خارج از سالن های پرواز ایستگاه های تاکسی وجود دارند.

سوالات متداول
آیا آلانیا دارای فرودگاه می باشد؟
فرودگاه شهر آلانیا به نام قاضی پاشا (GZP) می باشد که ۳۷.۷ کیلومتر با شهر آلانیا فاصله دارد.
آنتالیا با آلانیا چقدر فاصله دارد؟
فاصله آنتالیا با آلانیا ۱۲۳ کیلومتر است که مسافت جاده ای بین آنتالیا و آلانیا ۱۳۵ کیلومتر است
آیا آنتالیا مقصدی مناسب برای گذراندن تعطیلات نوروزی است؟
شهر آنتالیا با دارا بودن مناطقی مانن آلانیا و منطقه بلک یکی از بهترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه است

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی، خارجی و تور نوروز ۱۴۰۱ آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید
منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر| www.alefbatour.com

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *