جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

توریسم عروسی سالانه ۱۲ میلیون مسافر به جهان می‌فرستد

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ خرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۳۱ – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـطبق همین آمارها روزانه در سراسرجهان حدود ۱۱۵ میلیون جشن عروسی برگزار می‌شود که مجموعا عامل ایجاد ۶ میلیون سفر هستند.این آمار به تنهایی اگر درکنار آمار دیگر مربوط به ماه عسل همین تعداد تازه ازدواج کردگان افزوده شود ، برابر با ۱۲ میلیون مسافر است.

طبق همین آمارها روزانه در سراسرجهان حدود ۱۱۵ میلیون جشن عروسی برگزار می‌شود که مجموعا عامل ایجاد ۶ میلیون سفر هستند.این آمار به تنهایی اگر درکنار آمار دیگر مربوط به ماه عسل همین تعداد تازه ازدواج کردگان افزوده شود ، برابر با ۱۲ میلیون مسافر است.

مقامات گردشگری ایتالیا با توجه به آمارهای ارائه شده درهمین راستاقصد دارند به منظور جذب موج جدید گردشگران چینی، برزیلی و روسی به نقشه سفرهای بین‌المللی ، طرح گردشگری عروسی را در توسکانی ایتالیا به اجرا در‌آورند.

به گزارش ETN ایتالیا، باتوجه به آمار بالای سفربه مقصدهای مختلف باهدف ازدواج و عروسی، توسکانی قصد دارد برای توسعه سهم خود از بازار گردشگران روسی و چینی و برزیلی با اجرای طرح‌های ابتکاری بر توریسم عروسی و دوچرخه سواری متمرکز شود. طبق همین گزارش ایده توریسم عروسی گردشگری و مهمان پذیری در سال گذشته ارائه شده بود.

درتوسکانی با تمرکز بر آمار ارائه شده از تعداد عروسی‌ها در سراسرجهان مطرح شد که نخستین بار در کنفرانس جهانی مدیریت توریسم و سفر ارائه شد، مقامات گردرشگری را به فکر بهره گیری بیشتر از توان بالقوه این سبک از گردشگری انداخته است.

به گفته” آلبرتو پروزینی” از مسئولان گردشگری توسکانی که از مناطق جاذبه‌های مهم گردشگری ایتالیاست، سیل گردشگران مرتبط با ازدواج و جشن‌های عروسی در گزارش‌ها وآمار توریسم توسکانی لحاظ نشده اما به عنوان پدیده ای رو به رشد باید در محاسبات وطرح‌های جذب گردشگری درنظر گرفته شود.

آلبرتو پروزینی می‌گوید:« تنها در نظر آورید که درامریکا سالانه ۲ میلیون جشن عروسی برگزار می‌شود که از این تعداد ۵۰۰ هزار جشن آن خارج از امریکا برگزار می شود.

برگزاری جشن عروسی خارج از کشور اکنون مبدل به یکی از داغ‌ترین گرایش‌ها در بازار گردشگری شده و بنابراین تمرکز بر توریسم عروسی به معنی تمرمکز بر بخش‌هایی است که به طور بالقوه بر طیف از خدمات از اقامتگاه و هتل گرفته تا خیاطی و خدمات لباس شویی و مانند آن استوار است.

طبق همین گزارش شهرفلورانس درایتالیا نیز سال گذشته با اجرای طرح‌هایی خاص سال گذشته ۷۰۰ مهمان از کشور هند به این شهر جذب کرد که برگزاری این مراسم به تنهایی ۵ هتل و ۳۵ آرایشگر و ۶۰ گلفروش ، ۲۰۰ ماشین وخودرو را درگیر تامین خدمات کرد. کل درآمد نیز ۸ میلیون یورو بود و این فقط برای یک عروسی بود.

میترااسدنیا

IMAGE635380886086355838 توریسم عروسی سالانه 12 میلیون مسافر به جهان می‌فرستد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *