رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ تیر ۱۳۹۳

جای خالی گردشگری ایران در تبلیغات جهانی سینما

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۳۱ – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ سینما موتورمحرک گردشگری جهانی است،اما باوجود رشد سفر گردشگران خارجی و ضرورت بازاریابی دراین زمینه، این صنعت در عرصه تبلیغات وسیع گردشگری در سینمای جهانی وحتی داخلی، هیچ جایی ندارد.

اگرچه که مدت‌هاست اثر شگفت آور سریال‌های تلوزیونی رادرجذب گردشگراز خاورمیانه به کشورترکیه مشاهده می‌کنیم اما تنها ترکیه نیست که ازاین خوان نعمت به وفور بهره می برد، بلکه بیش و پیش از ترکیه کشورهای مهم و شناخته شده به عنوان مقصدهای برتر در نقشه گردشگری جهانی ، از آثار معجزه آسای این صنعت و هنر فیلم وسریال در رونق بخشیدن به صنعت گردشگری خود بهره مند شده۲اند.

اخیرا “اسماعیل پورفرج” رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران درگفتگو با chn گفت: «کمبود زیرساخت‌های گردشگری و هتل از یک سو ورود گردشگر به کشور با محدودیت روبه رو می‌کند و ادامه نیافتن تبلیغات و معرفی جاذبه‌های بیشتر از دیگر سو سبب می‌شود تا ایران تنها برای یک بار مقصد گردشگران خارجی باشد و سفر دوباره دیگری در کار نباشد.»

درحالی که به گفته او افزایش تعداد گردشگران و بازاریابی از یک نگاه مهم است و لی بازارداری و حفظ بازار از آن هم مهمتر است.
این اظهارات درکنارخبر رشد شگفت آور گردشگری نروژ در پی اکران فیلم” فروزن” و اثر معجزه آسای این هنر در رونق گردشگری کشورهای دیگر تامل برانگیز است. اثر معجزه آسای هنری که جای خالی آن درتبلیغات برای صنعت گردشگری کشور ما تقریبا صفر است.

انیمیشن”فروزن” و اثر آن بر گردشگری نروژ شاید جدید ترین نمونه از تاثیر حضور تصویری در صحنه‌های پر مخاطب سینمای جهانی ، برصنعت گردشگری باشد. افزایشی که به یمن نمایش چشم اندازهای منجمد این سرزمین یخبندان در فیلم انیمیشن “فروزن” برای این کشورایجاد شده است.

این فیلم نه تنها یکی از پرفروش ترین‌های باکس افیس بود،بلکه صف درازی را نیز برای دیداراز ویژگی‌های طبیعی این سرزمین روانه پارک‌های دیزنی لند کرد. همچنین انگیزه‌ای شد برای هزاران بیننده این فیلم که به نروژ سفر کنند تا از نزدیک آنچه را که الهامبخش ساخت این فیلم انیمیشن شد، ببینند.

“هارالد هانس “سخنگوی” ویزیت نروژ” درامریکا دراین زمینه گفت:«تعداد گردشگران امریکایی که پس از اکران این فیلم در نوامبر گذشته برای دیدار از نروژ به این کشور سفر می کنند با استناد به میزان ثبت نام در هتل‌های این کشور تنها در ۴ ماه نخست سال جاری، درمقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است. »

به گفته او تورگردان‌ها هم شاهد رشد ۴۰ درصد تعداد گردشگران درمدت مشابه نسبت به سال گذشته بوده‌اند. این درحالی است که گزارش فرودگاه اوسلو نیز حکایت از رشد ۵۷ درصدی تعداد مسافران از نیویورک دارد که در ۴ ماه نخست سال به این کشور سفر کرده‌اند.

او یادآور شد که این رشد شگفت آور درست پس از اغاز بازاریابی دردیزنی لند که ماه اکتبر گذشته صورت گرفت، بدست آمده است. اما این علاقه سبب شده که مناطق شمال نروژ نیز شاهد افزایش بازدید کنندگان بوده که اغلب تمایل دارند پدیده نورانی قطب شمال را که دراین فیلم نمایش داده شده ، از نزدیک مشاهده کنند.

میزان رشد علاقه به سفر به نروژ بحدی است که خطوط هوایی نروژ برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای گردشگران دوستدار این فیلم، دست به ایجاد پروازهای مستقیم میان اوسلوو اورلاندو و فلوریدا دو فرودگاه نزدیک به دیزنی ورلد زده است.
IMAGE635377559050018355 جای خالی گردشگری ایران در تبلیغات جهانی سینما

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *