جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تعطیلات ژانویه برای گردشگری ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ دی ۱۳۹۵

عضو هیات مدیره جامعه تورگردانان با بیان اینکه ایران یکی از مقاصد سفرگردشگران اروپایی در تعطیلات ژانویه است، گفت: رده سنی گردشگران خارجی ایران از سالمند به میان سال تبدیل شده است.

محمدعلی واقفی عضو هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران به خبرنگار مهر گفت: در ایام ژانویه و تعطیلات برای گذراندن تعطیلات مسافرانی از اروپا، اسپانیا و چین داریم. چون تعطیلات اروپایی ها در این ایام است و فرصتی برای سفر آنها بوجود می آید و در قالب تورهای گردشگری ده روزه کلاسیک به ایران سفر می کنند.

وی ادامه داد: مدتی است که فصل سفر به ایران دیگر محدود به دو ماه در پاییز و بهار نیست و این زمان گسترش پیدا کرده است و تورهای گردشگری خارجی در تابستان و زمستان نیز به ایران می آیند. به خصوص برای شرکت در تورهای طبیعت گردی و و صعود به کوههای ایران. و حتی گردشگران خارجی برای تورهای زمستانی ثبت نام کرده اند.

واقفی درباره شهرهای مورد توجه گردشگران خارجی نیز گفت: در ایام زمستان سفر به بوشهر، کیش و قشم به شهرهای گردشگری روتین اضافه شده است با وجود اینکه همیشه تورهای گردشگری خارجی به شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و یزد می روند اما گردشگران در زمستان غیر از این شهرها به بندرعباس و شهرهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان نیز برای سفرهای ۱۲ روزه تا دو هفته می روند.

این فعال در حوزه تورهای ورودی گفت: کسی که برای اولین بار به ایران می آید به دنبال تورهای فرهنگی و تاریخی است و مثل همیشه به شهرهایی که از این لحاظ غنی هستند سفر می کند اما برای سفرهای بعدی ممکن است یک بار دیگر به اصفهان برود اما شهرهای شمال غربی، شمال شرقی و جنوب شرق را نیز در برنامه بازدید خود قرار می دهد. حتی ما گردشگرانی داشته ایم که برای چهارمین بار به ایران می آیند من تصور می کنم که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد گردشگران خارجی برای بار دوم از ایران بازدید می کنند.

واقفی در پاسخ به این سوالی درباره رده سنی گردشگران خارجی گفت: بیشتر گردشگران خارجی ایران مسن هستند اما امسال یک گروه آمریکایی داشتیم که از ۲۰ نفر شاید بالای ۷ نفرشان ۹۰ سال سن داشتند اما داخل همان گروه افراد ۴۵ تا ۵۰ سال نیز بودند . شاید در یک برآورد بتوان گفت که گردشگران خارجی ایران از رده سنی سالمند به میان سال رسیده اند. پیش از این بیشتر سالمندان و بازنشستگان می آمدند اما به دلیل اینکه مقاصد گردشگری آنها اکنون ناامن شده است به سمت ایران گرایش پیدا کرده اند. در این میان ایران برای کسانی که به تورهای فرهنگی در منطقه خاورمیانه علاقه مند هستند امن ترین کشور است.

ژانویه تعطیلات ژانویه برای گردشگری ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد