رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ آذر ۱۳۹۵

همایش مشترک ایران و کره‌جنوبی در زمینه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق

لینک این مطلب کپی شد!

همایش مشترک میان ایران و کره جنوبی با محوریت فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۲ آذرماه جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن در نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیرو دیداری که اردیبهشت‌ماه امسال میان معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر امور خارجه کره جنوبی صورت گرفت، تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی امضا شد.

در همین راستا مهرماه امسال معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی در دیداری با دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، جلسه‌ای برای اجرایی‌سازی این تفاهم‌نامه برگزار کردند. از جمله نتایج این جلسه می‌توان به برگزاری همایش مشترک ایران و کره جنوبی در زمینه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق اشاره کرد.

هدف از برگزاری این همایش اجرایی‌سازی بندهای تفاهم‌نامه ایران و کره جنوبی است که از زمینه‌های همکاری تفاهم‌نامه مذکور می‌توان به برگزاری جلسات مشاوره‌های بازرگانی در سطح بنگاه‌ها و مشارکت در بازارها به‌منظور تسهیل فعالیت‌های بازرگانی بین طرف‌ها، ترغیب شرکت‌های خطرپذیر و راه‌اندازی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و صنایع خلاق، شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها به‌منظور گسترش تبادلات در صنایع نشر و انتشار دانش و تجربیات و سایر همکاری‌ها و تبادلات در حوزه‌های فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق اشاره کرد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها این همایش سالیانه خواهد بود و هر سال در یکی از دو کشور ایران و کره برگزار می‌شود که نخستین دوره آن ۲۲ آذرماه در ایران و همایش بعدی، سال آینده در کره جنوبی برگزار خواهد شد. مخاطبین این همایش نیز مقامات دولتی و دانشگاهی ایران و کره جنوبی و همچنین شرکت‌های خصوصی منتخب هستند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این همایش سه پنل تخصصی با موضوعات بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و محتوای دیجیتال برگزار می‌شود که طی آن به معرفی فعالیتهای طرفین در حوزه‌های مذکور و معرفی نهادها و شرکتهای مهم و تاثیرگذار در این حوزه‌ها پرداخته می شود. پس از آن در نشست‌های B2B نحوه فعالیت‌های تجاری مشترک میان شرکتهای منتخب و اصلی در حوزه‌های مذکور بررسی شده و شرکتها با یکدیگر به تعامل می‌پردازند.

 

7 همایش مشترک ایران و کره‌جنوبی در زمینه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *