رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ آذر ۱۳۹۵

طبیعت گردی؛ این نکات را در طبیعت فراموش نکنید

اشتراک گذاری

اگر تصمیم دارید در برنامه‌های طبیعت‌گردی کوتاه یک یا ۲ روزه شرکت کنید، موارد زیر را فراموش نکنید؛ کوله، غذا، کیسه خواب، چادر و وسایل فرعی کمپینگ.
برای یک کمپینگ معمولی، کوله پشتی، یکی از وسایل ضروری است، البته کوله‌ سبک بردارید زیرا در یک گلگشت یک یا ۲ روزه آن‌قدرها هم وسایل احتیاج ندارید، در ضمن کوله سنگین برای یک مسافرت کوتاه، خستگی سفر شما را چند برابر می‌کند و اگر قصد شب‌ماندن در طبیعت را داشتید، کسیه خواب را فراموش نکنید.
نوع کیسه خواب بسته به شرایط آب‌ و هوایی مقصدتان تعیین می‌شود. چنانچه قصد فتح قله ندارید و بیشتر به‌منظور تفریح و خوش‌گذراندن در کوه و دشت به یک سفر یک یا دو روزه آمده‌اید، می‌توانید از کیسه‌خواب‌های پتویی استفاده کنید. مزیت این کیسه‌خواب‌ها این است که زیپ‌شان کاملاً باز می‌شود و کار زیر‌انداز را نیز انجام می‌دهند. البته نسبت به انواع دیگر کیسه نیز ارزان‌تر هستند.
مورد مهم دیگر غذاست. اگرچه غذا کاملاً به ذائقه شخصی شما بستگی دارد اما قواعدی هم دارد؛ اول اینکه قرار نیست در طول کمپینگ همان‌قدر مفصل غذا بخورید که در خانه غذا می خورید. کنسروهای مختلف، پیشنهاد مناسبی برای کمپینگ هستند. در کنار کنسرو، سیب‌زمینی و مرغ هم انتخاب‌های خوبی هستند.
و در نهایت لوازم فرعی که اسمشان فرعی است اما کاملاً ضروری هستند مانند چراغ‌قوه، جعبه کمک‌های اولیه، کبریت، فندک و… . فراموش نکنید حتی کوهنوردان حرفه‌ای هم معتقدند غذا و استراحت مناسب در سفر، لذت آن را دوچندان می‌کند.

طبیعت گردی طبیعت گردی؛ این نکات را در طبیعت فراموش نکنید

toptourism

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *