رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تخت‌های موجود جواب سونامی گردشگری را می‌دهد

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ آبان ۱۳۹۲

مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری معتقد است: تعداد تخت‌های موجود در کشور، فعلا پاسخگوی میزان تقاضای گردشگرانی است که می‌خواهند به ایران سفر کنند.

علی لطفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی اقدامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تأمین نیازهای اقامتی گردشگران خارجی، با توجه به نگرانی‌های موجود نسبت به کمبود اقامتگاه مناسب در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر تعبیری وجود دارد مبنی بر این‌که سونامی گردشگری در راه است و برخی نگران کمبود اقامتگاه هستند؛ اما اگر این گردشگران در شهرهای بزرگ اقامت داشته باشند، با وضعیت موجود، میزان تخت‌های اقامتی در کل کشور کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: در موضوع اقامت، تعداد تخت‌ها معیار است و تعداد تخت‌های ما به آن میزانی که برای سفر به ایران تقاضا داده شده و آمار آن برای ما ملموس و مستند است، کافی است.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به وضعیت استاندارد و کیفیت خدمات در هتل‌های کشور، گردشگران خارجی معمولا در هتل‌های چهار و پنج ستاره اقامت داده می‌شوند، آیا تعداد این هتل‌ها در کشور پاسخگوی نیاز گردشگران خارجی است؟ گفت: انصافا در تأسیسات اقامتی با چهار یا پنج‌ ستاره در کشور، کمبودها و اشکال‌های وجود دارد؛ ولی ما به‌عنوان دولت، تکلیفی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها نداریم؛ اما باید سرمایه‌گذاران را به سمت ساخت هتل هدایت و مردم را نسبت به سودهی هتل‌سازی توجیه کنیم و این فرهنگ را در میان مردم به‌وجود آوریم که به این حوزه وارد شوند.

وی تأکید کرد: نه بودجه و نه وظیفه‌ی دولت، این اجازه را می‌دهد که به حوزه‌های زیرساختی مانند هتل‌سازی وارد شود. ما فقط باید نظارت کلان روی این موضوع داشته باشیم و البته فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهیم و برای سونامی در راه هم برنامه‌ریزی کنیم.

لطفی با بیان این‌که کل تخت‌های اقامتی در کشور پاسخگوی نیاز گردشگران فعلی است، افزود: امکان دارد ظرفیت موجود در آینده‌ی نه‌چندان دور که پیش‌بینی می‌شود و سونامی گردشگرانی که در راه است، پاسخگو نباشد که باید برای آن وضعیت، از حالا برنامه‌ریزی کرد.
Image54962 تخت‌های موجود جواب سونامی گردشگری را می‌دهد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *