رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ خرداد ۱۳۹۳

غذای ایرانی، گردشگر می‌آورد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۳/۰۷ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – با توجه به آنکه منوی غذایی هتل‌ها و رستوران ها تنها به ارائه چند مدل غذا که بیشتر در حوزه کباب و جوجه محدود می شود، مسئولان به فکر ایجاد تنوع در منوی رستورانها افتادند در این راستا دوره طبخ غذاهای دریایی و شرقی به عنوان اولین نمونه در هتل هما برگزار شد.

“علی رحیم پور” مدیرعامل گروه هتلهای هما که قبل از این مدیرت پژوهشکده گردشگری را بر عهده داشت با اشاره به آنکه در آن زمان در صدد تدوین استانداردهای هتل ها برآمدند و در این خصوص آیین نامه های لازم را تدوین کردند گفت: «هنگامی که وارد حوزه هتلداری شدم متوجه شدم که استانداردها در عمل اجرایی نشده است. از این رو در صدد آن هستیم تا تجربیات پژوهشی را به بخش عملی تزریق کنیم.»

او با تاکید بر آنکه در نظر دارد به منظور ارتقاء کیفیت ارائه خدمات هتلداری در حوزه غذا و نوشابه، دوره های آموزش کوتاه مدت در زمینه طبخ انواع غذای ملل را به صورت مستمر در هتل هما برگزار کند یادآور شد: «قصد داریم ۲۰ سرآشپز بین المللی را با همکاری مراکز آموزش عالی، موسسات و سازمانهای معتبر بین المللی به ایران بیاوریم تا با حضور و آموزشی که در حوزه آشپزی خواهند داشت د رحوزه متنوع سازی منوهای هتلها و رستوران ها کاری انجام دهیم.»

رحیم پوربا اشاره به نقد همیشگی گردشگران نسبت به تکراری بودن منوی هتلها ورستوران های ایران و ارائه کباب و جوجه کباب در وعده های غذایی اظهار کرد: «از یک سو با افزایش تعداد گردشگران روبه رو هستیم از دیگر سو تنوع غذایی در منوهای خود نداریم. همچنین در خصوص سرو غذا و تزیین آن نیز با مشکل روبه رو هستیم.»

به گفته او در این راستا قرار است به غیر از برگزاری دوره های آموزشی، جشنواره های غذاهای ملل و غذای رمضان نیز برگزار شود.

به گزارش CHN، اولین دوره از این آموزش‌ها با عنوان طبخ غذاهای دریایی و شرقی با همکاری دانشگاه بینالمللی HELP مالزی و آموزش سرآشپز “محمد رزیف” برگزار شد.

او در این خصوص گفت: «دلیل برگزاری چنین دوره هایی ایجاد تنوع غذایی در منوی رستورانها و هتلهاست چراکه با افزایش تعداد گردشگران ایجاد تنوع غذایی اهمیت بسیاری دارد. »

رزیف در ادامه از آموزش طبخ غذاهای دریایی، شرقی و برخی از غذاهای اروپایی به عنوان وظیفه خود در این دوره نام برد و افزود: «دراین میان با تطبیق این غذاها با ذائقه ایرانی در صدد آموزش برخواهیم آمد. سعی ما بران است تا با تلفیق طعم شرقی و ذائقه ایرانی برای هتلها منوهای متنوعی را به همراه بیاوریم.»

این سرآشپز مالزیایی در پاسخ به سئوال خبرنگار CHN مبنی بر چرایی تغییر مزه غذاها با ذائقه ایرانی و این نکته که آیا چنین امری در تمام کشورها عرف است گفت: «تغییر مزه غذا به معنای تغییر کل غذا نیست و قسمت اصلی غذا تغییری نخواهد داشت اما با تغییراتی اندک سعی در تطبیق دادن طعم غذا با ذائقه مردم کشور هستیم.»

به گفته رزیف، تغییر طعم غذاها در سایر کشورها در سطح بسیار اندکی انجامی می شود و در واقع آنچنان که در ایران عرف و فراگیر است در هیچ کشوری انجام نمی شود. در واقع تغییرات به قدری اندک است که محسوس نیست اما در ایران این تغییرات بیشتر است.

او با تاکید برآنکه مزه اصلی غذاهای ایرانی بسیار خاص است گفت: «اگر بر منحصر به فرد بودن مزه غذاهای ایرانی تاکید کنید خواهید توانست معرفی درستی در این خصوص به جهانیان داشته باشید. باید غذاهای سنتی و طبخ درست آن را به صورت مدرن ارائه دهید تا بتوانید گردشگر جذب کنید.»

این سرآشپز یادآور شد: «کباب گوسفندی ایران و روش طبخ سنتی آن فوق العاده است در این میان باید روش سنتی خود را با ارائه ای مدرن در هم آمیزید.»

“راجا نوشیروان زین‌العابدین” سفیر مالزی در ایران، نیز با نام بردن از برگزای این دوره مشترک میان ایران و مالزی از آن به عنوان یکی دیگر از راه های توسعه روابط بین دو کشور نام برد و گفت: «با توجه به آنکه میزان گردشگران ورودی ایران در حال افزایش است برگزاری چنین برنامه هایی می تواند تبلیغی برای حضور گسترده تر گردشگران در ایران باشد.»

به گفته او، حمایت مالزی از چنین برنامه هایی نه تنها به نفع کشور مقصد خواهد بود بلکه برای مالزی نیز تبلیغاتی به همراه خواهد داشت که مورد پسند مسئولان است.

به گزارش CHN، در حال حاضر دوره آشپزی غذاهای دریایی و شرقی در سه دوره؛ ویژه سرآشپز هتلها، سرآشپز رستورانها و فراگیران آزاد درحال برگزاری است.

IMAGE635367952989983378 غذای ایرانی، گردشگر می‌آورد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *