رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳

ایران نماینده منطقه‌ای یونسکو می شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه همایش روز خلیج فارس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کشورهایی مانند امارات کارهای زیادی در خلیج فارس انجام داده‌اند‌ اما ما در این حوزه کم کار کردیم، اظهار داشت: ایران از نظر توان باستان‌شناسی، کارهای پژوهشی و نیروی انسانی قابل مقایسه با امارات و قطر نیست و بعید می‌دانم آنها به تعداد انگشتان یک دست هم کارشناسان هم‌تراز کارشناسان ما داشته باشند. هیچ کدام از آنها به اندازه یک اداره کل ما پژوهشگر ندارند.

وی با بیان اینکه اگر هم این کشورها کاری انجام دادند خارجی‌ها برای آنها انجام دادند، تصریح کرد: بر اساس صحبتی که با خانم ایرینا بوکووا، مدیرکل یونسکو، داشتیم قرار است ایران به عنوان نماینده منطقه‌ای یونسکو در کشورهای حوزه اطراف ایفای نقش کند.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در ادامه یک سری مباحثی راجع به میراث ملموس و به ویژه ناملوس با مدیرکل یونسکو داشتیم و در بحث نشان‌دادن توانمندی‌هایمان از جهات مختلف به وی و کارهایی که در سایت‌های مختلف انجام دادیم اقدام کردیم؛ وی در این جلسه اذعان داشت که توان و نیروی کارشناسی ایران فراتر از محدوده کشور خودمان است و می‌تواند کاربرد منطقه‌ای داشته باشند لذا از ما خواستند که در احیا، حفظ، مرمت و حراست از میراث فرهنگی در کشورهای منطقه و آن کشورها همکاری داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: مکانی که در سال‌های قبل در اختیار یونسکو به عنوان مرکز نمایندگی بود را احیا کردیم و در عرصه‌های کاری میراث ملموس و ناملموس برنامه‌های کاری خوبی برای آینده در نظر گرفتیم که با حضور دکتر جلالی به عنوان نماینده جدید کشورمان در یونسکو امیدواریم این همکاری‌ها ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمزمه‌هایی در خصوص برکناری برخی مدیران استان‌ها و مرکز تا پایان اردیبهشت شنیده می‌شود؛ آیا این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: هر که این موضوع را زمزمه کرده است خودش به این سوال جواب دهد.

سلطانی‌فر در انتقاد خبرنگاران مبنی بر اینکه نشست خبری با مدیر کل یونسکو برگزار نشده است، یادآور شد: میزبان اصلی مدیرکل یونسکو از جهت سازمانی وزارت علوم بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود مدیرکل یونسکو در خصوص در معرض‌خطرقرارگرفتن نقش جهان و مجموعه زندیه نیز تخاطرنشان کرد: اصلاً اینگونه نبوده است، یک نمایشگاه صنایع دستی با داربست زده شده بود که وی گفت کار خوبی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود مدیرکل یونسکو اعلام کرده است که اگر کار ساخت هتل آسمان پیش رود هیچ وقت مجموعه زندیه ثبت نمی‌شود، گفت: شما خبرنگاران آب روغن اینها را زیاد می‌کنید!

000000000unesco ایران نماینده منطقه‌ای یونسکو می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *