جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بزرگ‌ترین ماکت تخت‌جمشید ساخته شد

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۸ – هم‌زمان با روزهای جشن سالگرد انقلاب اسلامی، مراحل ساخت بزرگترین و کامل‌ترین ماکت تخت‌جمشید به پایان رسید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، «سعید رحمتی»، مدیر پروژه‌ی ساخت این ماکت، با پر اهمیت خواندن حفظ و شناساندن میراث گذشتگان به نسل امروز و فردای ایران گفت: ملت ایران، میراث‌دار فرهنگی چند هزار ساله هستند و این باور، انگیزه‌ای بود که کار ساخت ماکت تخت‌جمشید را عملیاتی کنیم.

وی حفظ و اشاعه‌ی فرهنگ کهن ایران‌زمین را از اهداف ساخت این ماکت برشمرد و افزود: این ماکت به همراه ۱۱ ماکت دیگر از محوطه‌های میراث فرهنگی ایران که در فهرست میراث جهانی ثبت شده، در باغ موزه‌ی مینیاتور تهران به نمایش گذاشته شده است.

مدیر پروژه‌ی ساخت این ماکت مقیاس این ماکت و دیگر ماکت‌ها را یک بیست و پنجم اندازه‌ی واقعی دانست و خاطرنشان کرد: وسعت ماکت تخت جمشید حدود ۵۰۰ مترمربع است.

رحمتی خاطرنشان کرد: در ساخت این ماکت از آخرین روش‌های جهانی نقشه‌برداری سه بعدی استفاده شده و البته با تلفیق روش‌های ماشینی و دستی، عملیاتی شده است.

براساس این گزارش، کارشناسان پایگاه جهانی «پارسه – پاسارگاد» در ساخت این ماکت به‌عنوان مشاور همراهی کرده‌اند.
555 113 بزرگ‌ترین ماکت تخت‌جمشید ساخته شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *