رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ اسفند ۱۳۹۲

تخفیف ویژه سال نو برای تهران گردان از طریق تهران کارت

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ – گروه گردشگری- عاطفه نبوی: رجبعلی خسروآبادی، مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در گفت‌وگویی با روزنامه «دنیای اقتصاد» به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پذیرایی از مسافران نوروزی تهران پرداخت. وی در این گفت‌وگو در سه حوزه اطلاع‌رسانی، خدمات و اقامت توضیحاتی داد.

خسروآبادی ضمن برشمردن حوزه‌ها و شیوه‌های اطلاع‌رسانی گفت: ما برنامه‌ریزی خوبی برای اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی انجام داده‌ایم؛ در ۶نقطه، از اتوبان شهید باقری و خاوران گرفته تا در عوارضی جاده قم و ساوه و قوری چای در اتوبان تهران – کرج. وی تاکید کرد: در این مبادی همه دستگاه‌های خدمت‌رسان جمع شدند؛ از هلال احمر تا نیروی انتظامی، پلیس راهبر اورژانس و شهرداری تهران. وی ضمن اشاره به خدمات داخل شهر اضافه کرد: در داخل شهر هم کیوسک‌هایی توسط شهرداری تدارک دیده شده تا اطلاعات لازم را در اختیار مسافرین و شهروندان قرار دهد.

بروشورها و کتابچه‌هایی با اطلاعات کامل گردشگری از طریق این کیوسک‌ها در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه تورگردانی شهر تهران، ۱۵ مسیر نیم روزه تعریف کردیم؛ یعنی اگر کسی ۱۵ روز در تهران حضور داشته باشد و همه روزها را بخواهد تهرانگردی کند، برایش مسیر تعریف شده و پنج مسیر یک روزه هم داریم.

خسروآبادی در ادامه خبر از تخفیفات و خدمات ویژه برای کسانی داد که در نوروز امسال تهران را برای گذران تعطیلات خود انتخاب کردند و تصریح کرد: تعریف مسیر تورها در همکاری با شهرداری بوده است، البته دفاتر را ما معرفی کردیم و تایید کردیم و آنها قرارداد بستند و به این صورت کار با یک برنامه هماهنگ عملیاتی می‌شود. در کنار این امکان، تخفیفاتی هم ارائه می‌شود تا رغبت سفر به تهران را افزایش دهد. وی درباره کارت تخفیف تهران‌گردی توضیح داد: «تهران کارت» کارتی است که برای این تخفیف در نظر گرفته شده و هرکس آن‌را داشته باشد از تخفیف ۵۰ درصدی موزه‌ها برخوردار می‌شود؛ در ضمن مترو و بی آر تی برایش رایگان خواهد بود.

خسروآبادی درباره شیوه توزیع این کارت‌ها می‌گوید: سه راه برای توزیع این کارت‌ها در نظر گرفته شده؛ یکی در مبادی ورودی که کارت‌ها به صورت نمادین به مسافران داده می‌شود. همچنین کسانی که در تورها شرکت می‌کنند هم به ازای هر نفر ۴ کارت تحویل می‌گیرند. علاوه‌بر آن مسابقات فرهنگی‌ای هم به صورت پیامکی یا برگزاری در فرهنگسراها و همچنین بازارهای صنایع دستی داریم که تهران کارت به عنوان جایزه این مسابقات در نظر گرفته شده است.

او در حوزه صنایع‌دستی نیز از برگزاری بازارچه‌هایی در ۹ نقطه از تهران خبر داد و افزود: بازارچه‌های صنایع دستی در ۹ نقطه ازشهر، از فرهنگسرای نیاوران گرفته تا کاخ سعدآباد و کاخ گلستان و بعضی از مناطق دیگر در تهران برقرار می‌باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران، درباره بحث اقامت مسافران نوروزی و تخفیف‌هایی که شامل حال این مسافران می‌شود، گفت: همه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها ۴۰ درصد تخفیف می‌دهند و سفره خانه‌ها هم تا ۲۵ درصد تخفیف در قیمت غذا دارند.

وی ضمن تاکید بر ممنوعیت استفاده از چادرهای مسافرتی در داخل شهر توضیح داد: در پارک‌ها اجازه برپایی چادر نخواهیم داد. مسافران فقط در مبادی ورودی می‌توانند از چادر استفاده کنند؛ چرا که به واسطه استقرار همه نیروها امکان برقراری امنیت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و غیره وجود دارد.

در همان مبادی ورودی هم شهرداری از امکانات مدیریت بحران خود استفاده کرده است و در ۷ نقطه، سوله‌هایی را که برای مدیریت بحران اختصاص داده شده بود، آماده پذیرش و چادر زدن مسافران کردند.

خسروآبادی در پایان اظهار امیدواری کرد که با وجود کارهای انجام شده، در نوروز ۹۳ شاهد اقبال بیشتر هموطنان به تهرانگردی باشیم.

f607d3e128dfa9894571fc50b4384698 تخفیف ویژه سال نو برای تهران گردان از طریق تهران کارت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *