جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سافاری کیش ، عرصه ای برای فراموشی آن سوی آب

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ – کیش- ایرنا- ˈشمار قابل توجهی از مشتریان سافاری در دبی از گردشگران ایرانی هستندˈ این را آنهایی می گویند که گذری به آن سوی آب های خلیج فارس داشته اند.

در حالی ارز مسافران ایرانی ها را در سافاری دبی به جیب می زنند که یک مجموعه سافاری در جزیره کیش امکانات کامل تری نسبت به دبی برای تفریح و هیجان دارد.

به طور سنتی، معمولاً از سافاری به عنوان تورهای بیابان گردی و دشت گردی یاد می شود و بنیان گذاران غربی این تورها برای نامیدن این تورها از واژه عربی سفر که در زبان های آفریقایی به صورت سافاری تلفظ می شود استفاده کرده اند.

ماشین های به اصطلاح شاسی بلند در سافاری کشاکش تپه ها و شن ها را در می نوردند؛ لذت و هیجانی که ممکن است با ماشین شخصی به لحاظ پیامدهای مالی ناشی از آسیب احتمالی تجربه آن کمی دشوار باشد اما با تهیه بلیت سافاری هرچند به عنوان مسافر و سرنشین می توان این تجربه را داشت.

محمد ۱۹ ساله گردشگری از تهران که تازه از رکاب لندکروزر سافاری پایین آمده، می گوید: شدت هیجان سافاری در حدی است که فرصت جیغ زدن یا ابراز احساسات ندارید.

سیما ۳۵ ساله گردشگری از تبریز که سافاری دبی را نیز دیده است، بر این باور است که مزیت سافاری کیش نسبت به دبی در این است که فراز و نشیب تپه های کیش ساخته بشر هستند و شیب آنها هیجان بیشتری دارد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره مجموعه ورزشی، تفریحی، توریستی سافاری این موضوع را تایید می کند و می گوید: در جزیره کیش به خاطر نبودن عوارض و ناهمواری های طبیعی، تپه های سافاری را با طراحی شیب های هیجان انگیز با صرف هزینه های زیاد ایجاد کرده ایم.

علیرضا قرصی عنبران می افزاید: سافاری خودرو یکی از هفت گزینه تفریح در این مجموعه است و در تلاش هستیم ۲۰ تفریح مختلف را به طور یکجا در این مجموعه گردآوریم تا مجموعه ای منحصر به فرد در جهان داشته باشیم.

در میان گردشگران جزیره کیش که به سافاری آمده اند، کم نیستند کسانی که سافاری دبی را هم تجربه کرده اند.

علی ۲۹ ساله از کرج می گوید: سافاری دبی تنها تور سافاری، موتور چهارچرخ و سوار شدن بر شتر برای عکس گرفتن را در برمی گیرد و حال آن که سافاری کیش امکانات بیشتری دارد.

وی می افزاید: وضعیت نامناسب رستوران صحرایی سافاری دبی از بی توجهی متولیان این مکان به گردشگران حکایت دارد و آنجا نه غذای مناسبی یافتیم و نه میز و صندلی مناسب برای نشستن.

هفت گزینه تفریح در پارس سافاری کیش عبارتند از: تور سافاری خودرو، موتورسواری تریل در مسیر خاکی مشخص، موتورسواری چهارچرخ (A.T.V)، پیست مخصوص ماشین های کنترل دار با سوخت بنزین موسوم به R.C ، بانجی جامپینگ از نوع اسلینگ شات و رستوران با موسیقی زنده خواننده های معروف جزیره کیش.

هرچند تور سافاری خودرو برای بیماران قلبی توصیه نمی شود ولی بانجی جامپینگ که شماری از گردشگران آن را به نام شوتینگ نیز می شناسند دل و جرات بیشتری می خواهد.

کمتر از نصف شرکت کنندگان در سافاری خودرو این بخش مجموعه را امتحان می کنند و برخی افراد ترجیح می دهند که بر روی نیمکت تماشاچیان، نظاره گر باشند.

در این بخش از مجموعه، فرد وسط طناب کشسان که از دو طرف وی به میله هایی با ارتفاع زیاد متصل است قرار می گیرد.

متناسب با وزن فرد، ماشین کوچکی فرد را چند متری جابجا می کند تا این که در لحظه ای خاص، ناگهان فرد به زاویه مخالف پرتاب می شود.

در آن زمان، جیغ و فریاد است که شنیده می شود البته از نوع هیجانی آن. در این میان برخی هم می گویند که فرصت جیغ زدن و اصلا فکر کردن به این موضوع را نداشته اند.

این هفت امکان تفریحی با سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی بدون استفاده از تسهیلات بانکی در مجموعه ای به وسعت ۵۰ هکتار در جزیره کیش ایجاد شده اند.

علیرضا قرصی عنبران و محمد گلستانی سرمایه گذاران و کارآفرینان این طرح نوید می دهند که ۱۳ بازی مهیج دیگر به این مجموعه به عنوان نخستین و تنها سافاری ایران اضافه خواهند کرد.

امروز انتخاب گزینه سافاری کیش به جای دبی یعنی بهره بردن از مجموعه ای از تفریحات مهیج در فضای اخلاقی سالم و متناسب با شوونات ملی و مذهبی، جلوگیری از خروج ارز و در نهایت کمک به اشتغال وبالندگی ملی؛موضوعی که درآستانه تعطیلات نوروز ۹۳ نباید از یاد ببریم. ک/۴

از: سیداحمد نجفی
81028241 5474689 سافاری کیش ، عرصه ای برای فراموشی آن سوی آب

81028241 5474690 سافاری کیش ، عرصه ای برای فراموشی آن سوی آب

81028241 5474684 سافاری کیش ، عرصه ای برای فراموشی آن سوی آب

81028241 5474686 سافاری کیش ، عرصه ای برای فراموشی آن سوی آب

81028241 5474685 سافاری کیش ، عرصه ای برای فراموشی آن سوی آب

81028241 5474688 سافاری کیش ، عرصه ای برای فراموشی آن سوی آب

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    واقعا هيجان انگيزه ، فضاي خيلي مناسبي رو بهش اختصاص دادن و با سافاري دبي برابري مي كنه

    ۲۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    خب سافاری یکی از پر مهیج ترین تفریحاته، مخصوصاً در بین جوانها است خیلی طرفدار داره ولی ما متاسفانه نشد طی سفر به کیش این مورد رو امتحان کنیم

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد