رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ تیر ۱۳۹۳

« هما » زیر و رو می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۲۰ – مدیرعامل گروه هتل‌های هما از تصویب طرح احداث پنج هتل در اصفهان‌، تهران، مشهد، قم و کیش با استانداردی بالاتر از سطح داخل کشور خبر داد.

علی رحیم‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح توسعه‌ی گروه هتل‌های هما که زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی فعالیت می‌کند، اظهار کرد:‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش اقامتی شناسایی شده و به‌عنوان نخستین اولویت، احیای برند هما را در حوزه‌ی مراکز اقامتی کشور پیگیری می‌کنیم، چراکه در سال‌های گذشته، دغدغه‌ی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به‌عنوان مالک قبلی هتل‌های هما، بیشتر توجه به حوزه‌ی حمل‌ونقل هوایی بود، برای همین هتل‌های این مجموعه از استاندارد جهانی فاصله زیادی گرفتند.

وی ادامه داد: برای این‌که جایگاه مراکز اقامتی هما در بازار داخلی حفظ شود، به شناسایی نقاط ضعف و قوت در این حوزه پرداختیم و با راه‌اندازی کمیته‌ی «ارتقای خدمات» در حال تدوین استانداردهای این گروه هتلی هستیم که از نظر کیفیت، تهیه‌ی چک‌لیست‌های ارزیابی و تعریف شاخص‌ها، برتر از استانداردهای ابلاغی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواهد بود.

مدیر گروه هتل‌های هما با اشاره به ۸۰۰ اتاق اقامتی که در اختیار این زنجیره‌ی هتلی است، گفت: تمام اتاق‌های این گروه زنجیره‌یی در روندی یک ساله بازسازی و به‌سازی می‌شوند تا در حوزه‌ی تأسیسات، تجهیزات، کیفیت ارائه‌ی خدمات، مدیریت منابع انسانی و ایمنی بهداشت، ارتقا صورت گیرد.

او با بیان این‌که گروه هتل‌های هما در مقاصد گردشگری توسعه خواهد یافت، اظهار کرد: در مشهد، هتل شماره‌ی ۱ هما (هایت) در فضایی به وسعت ۷۰هزار مترمربع با ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه، توسعه خواهد یافت تا مجموعه‌ای کامل برای گذران اوقات فراغت زائران آماده شود. همچنین طرح احداث هتلی در فضایی به وسعت ۵۰هزار مترمربع در شهر اصفهان تصویب شده که معطل دریافت مجوز شهرداری اصفهان است.

وی گفت: ما حدود هشت‌ماه است که پیگیر دریافت مجوز احداث این هتل از شهرداری اصفهان هستیم؛ اما تا کنون به نتیجه نرسیده‌ایم. این در حالی است که اصفهان نیاز شدیدی به اقامتگاه مناسب دارد و براساس گزارش تورگردان‌ها، این کمبود سبب لغو سفر بسیاری از تورهای خارجی به ایران شده است.

او سپس به طرح احداث یک مجموعه‌ی اقامتی پذیرایی در شهر قم و سایت تفریحی اقامتی در جزیره‌ی کیش اشاره کرد و ادامه داد: طرح دیگر این زنجیره، احداث هتلی با ۵۰۰ اتاق در کنار هتل همای تهران است که در حال حاضر طرح ابتدایی آن مصوب شده است. علاوه‌ بر این، احداث رستوران‌ها و قنادی‌های این گروه زنجیره‌یی همراه ایجاد دفاتر خدمات مسافرتی در سراسر کشور پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح‌ها برای حضور با استانداردی بالاتر از سطح داخل کشور در بازار رقابت گردشگری است تا به بخشی از دغدغه‌های تورگردانان که دچار مشکل اقامتی شده‌اند، پاسخ داده شود و به تحقق اهداف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دولت برای توسعه‌ی صنعت گردشگری نیز کمک شود.

رحیم‌پور ارتقای کیفیت خدمات را یکی از اولویت‌های اساسی این زنجیره‌ی هتلی دانست و افزود: دانشکده‌ی گردشگری هما در حال حاضر ۷۵۰ دانشجو در رشته‌های گردشگری دارد که تلاش می‌شود، تمام کارکنان این زنجیره‌ی هتلی از آموزش‌های مورد نیاز بهره‌مند شوند و از کادر تخصصی‌تر در اجرای طرح‌های این گروه استفاده شود.
-1 « هما » زیر و رو می‌شود

           
 

نظر کاربران :

  • محمد

    هتل همای بندرعباس بزرگترین هتل شهره و با امکانات فراوان

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *