جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نخستین تور گردشگران آمریکایی به ایران می‌آیند

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ مهر ۱۳۹۲

شورای امور جهانی در فیلادلفیا به عنوان یک سازمان آموزشی فرهنگی دراین ایالت، که فعالیتش را جلب مشارکت مردم امریکا در امور جهانی معرفی می‎کند، اعلام کرده است که قصد دارد پس از سه سال توقف سفر آمریکاییان به ایران، نخستین تور گردشگری امریکاییان را به ایران برگزار کند.

این تور قرار است از ۲۴ آوریل ۲۰۱۴ تا ۸ ماه مه به مدت ۲۰ روز از نیویورک به استانبول و با پرواز ترکیش ایر به مقصد تهران ،آغاز شود.

این تور سفر به کرمان، یزد، شیراز، اصفهان را در برنامه خود دارد و قرار است گردشگران امریکایی را برای ۲۰ روز و به قیمت ۶ هزار و ۲۰۰ دلار به علاوه هزینه بلیت هواپیما، به ایران بیاورد.

“شورای امور جهانی امریکا “که شبکه‎ای از شوراهای مستقل در ۴۰ ایالت امریکاست ، برمسائل بین‎المللی و امور جهانی تمرکز دارد و هدف خود را تامین منابع معتبر آموزشی و مطالعاتی برای دانشجویان و استادان اعلام کرده است. این شوراها درمجموع، بزرگ‎ترین شبکه متشکل از شوراهای محلی است که به امور آموزشی و تلاش برای جلب مشارکت امریکاییان در امور بین‎الملل و مسائل مهم و نیز بحران‎های جهانی در عصر حاضر تمرکز دارد. این شبکه متشکل از ۱۰۰ شورا در بیش از ۴۰ ایالت بوده و به عنوان شبکه‎هایی مستقل و خودمختار و کاملا غیر انتفاعی معرفی شده که از نظر مالی و برنامه ریزی به سازمان‎های ایالت خود وفادارند و درعین حال ارزش‎های عمومی و مشترکی دارند. این شوراها در سال ۱۹۱۸ بنیاد گذاشته شده و با گذشت زمان به بزرگ‎ترین سازمان غیرانتفاعی در امور بین‎المللی کشور ایالت متحده امریکا تبدیل شده است.

این شورا در ایالت فیلادلفیا و در پایگاه رسمی خود با ارائه شرح مفصلی از تمامی برنامه‎های گردشگری به مقصدهای مختلف جهان، ازجمله هند ، هلند ، بلژیک تا برمه، یادآور شده است که تور سفر به ایران با حضور “کریگ اسنایدر” از مقامات ارشد این شورا، در شمار برنامه‎های آتی این شورا در سال ۲۰۱۴ خواهد بود وبرای دعوت از علاقمندان برای شرکت در این سفر، تورگردشگری مورد نظر را این گونه تعریف کرده است:

در سفر به سرزمینی با یادمان‎های تاریخی بسیار که شاهدی بر تاریخ کهن و شگفت آور آن است، به ما بپیوندید. این سفر از تهران آغاز می‎شود جایی که ما قصد داریم به مدت دو روز کامل درآن بمانیم وبه جستجو در پایتخت ایران بپردازیم.

در این دو روز، صبح نخست را در موزه آثار باستانی ایران می‎گذرانیم که گنجینه آثار زیبای کهن ایرانی است و نیز موزه رضا عباسی که محل نگاهداری مینیاتورهای نفیس و زیبای ایرانی است و سپس به در زیر زمین بانک ملی ایران به تماشای جواهرات شاخص و دیدنی و تاج‎های سلطنتی خواهیم رفت. دیدار ازموزه فرش، کاخ موزه نیاوران و نیز اقامتگاه امام خمینی وموره آبگینه از دیگر برنامه‎های این گروه در تهران است که با صرف غذاهای محلی در رستوران‎های ایرانی همراه خواهد بود.

سپس به کرمان این شهر تاریخی پرواز می‎کنیم. بازدید از مقبره شیخ نعمت ا… ولی و باغ ماهان ازآنجا از مسیر جاده ای روانه یزد می‎شویم که مرکز زرتشتیان ایران و نیز مهد کهنترین سنت‎های معماری ایران است.

همچنین از مسیر جاده ای به شیراز رفته و برای بازدید از پاسارگاد وویرانه‎های شگفت آور و با شکوه تخت جمشید که ازجمله شاخص‎ترین سایت‎های باستانی است که تاکنون در خاور نزدیک شناخته شده، دراین شهر توقف می‎کنیم.

همچنین کاوشی نیز در این شهر که از مهم‎ترین شهرها ی دوره میانه در دنیای اسلام بوده خواهیم داشت. این مسیر به سوی اصفهان ادامه یافته و برای بازدید از زیبایی‎های بی مانند این شهر، این سرزمین کاشی‎های آبی و ساختمان‎های کاشی کاری شده و پل‎های باشکوه که به عنوان کمال معماری اسلامی شناخته شده، سه روز نیز دراین شهر اقامت خواهیم داشت.

گردانندگان در معرفی این توردر هر بخش از برنامه و سفر به هرشهر تاریخ مختصر و درعین حال دقیقی درباره هر شهر و آثار واهمیت تاریخی آن درج کرده و به جزییات سفر، موزه‎ها و باغ‎ها و نواحی مختلفی که در برنامه بازدید درنظر گرفته شده، اشاره کرده‎اند.

درجریان برگزاری این تور برنامه‎های دیدار و ملاقات و گفتگو با طیف متنوعی از مقامات و شخصیت‎های محلی نیز ارائه می‎شود. همچنین تاکیدشده است که دراین سفر رییس شورای امور جهانی فیلادلفیا و مدیر عامل این شورا “کریگ اسنایدر ” نیز گروه را همراهی می‎کنند.

index نخستین تور گردشگران آمریکایی به ایران می‌آیند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد