رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ تیر ۱۳۹۳

بازدید از موزه‌ها برای دانش‌آموزان رایگان است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۱۳ – به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رجبعلی لباف‌خانیکی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد در خصوص اوقات فراغت جوانان اظهار کرد: حوزه میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیشترین سهم را در پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دارد که با فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌توان اقدامات مطلوبی به انجام رساند.

وی با اعلام اینکه بازدید موزه‌ها را در سال جاری برای دانش‌آموزان رایگان اعلام کرده‌ایم افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش راهنمایانی در اختیار تورهای دانش‌آموزی قرار داده‌ایم تا آنان با آثار تاریخی بیشتر آشنا شوند.

لباف‌خانیکی همچنین از کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی در دو محل خانه ملک و مصلی مشهد برای دانش‌آموزان، آمادگی پذیرش دانش‌آموزان در کتابخانه‌های مشهد، آرامگاه فردوسی و آرامگاه نادری مشهد خبر داد و گفت: در آرامگاه فردوسی نیز کانون هنری شاهنامه و کودک برای استفاده دانش‌‌آموزان دایر است.

وی ادامه داد: برای ایجاد رویکرد جوانان در روستاها و شهرستان‌ها نسبت به آثار تاریخی، انجمن دوستداران میراث فرهنگی در روستاها و شهرستان‌ها وجود دارد تا جوانان شرایط فعالیت را داشته باشند زیرا مباحث میراث فرهنگی به لحاظ مادی و معنوی، می‌تواند در صورت ساماندهی و فرهنگ‌سازی نقش مهمی را در اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ایفا کند.

*سن امید به زندگی در خراسان رضوی ۳ سال کمتر از میانگین کشوری است

در ادامه این جلسه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز اظهار کرد: اوقات فراغت منحصر به تابستان و مقطع سنی خاصی و تنها متعلق به پسران نیست و اداره کل ورزش و جوانان تنها نهاد متولی امور جوانان نبوده و این مسئله هماهنگی بین بخشی تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.

زهرافرشته حسین‌زاده سلجوقی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید فراگیر و هدفمند باشد و به نشاط جوانان در این کلاس‌ها توجه کافی شود؛ گفت: سلامت جسمی و روحی دختران باید در برنامه‌های اوقات فراغت مدنظر باشد.

وی افزود: متأسفانه سن امید به زندگی زنان در خراسان رضوی سه سال کمتر از میانگین کشوری است و در این راستا باید به اوقات فراغت به عنوان اجتماع درمان‌مدار توجه شود.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه از فعال‌تر شدن یک هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی‌هنری سطح استان در اوقات فراغت تابستانی جوانان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه عترت و قرآن در ۱۴ شهرستان استان، تلاوت قرآن در مساجد، نمایشگاه‌های کتاب و … از جمله فعالیت‌های فرهنگی برای جوانان در سطح استان است.

حسین اکبری همچنین از فعالیت انجمن‌های هنری‌آموزشی، سینمایی و … در سطح استان برای جوانان خبر داد و گفت: در اوقات فراغت جوانان باید به غنی‌سازی این اوقات بپردازیم و با استفاده از اعتبارات موجود زمینه فعالیت جوانان را فراهم کرده تا از ظرفیت جوان کشور بهره‌مند شویم.

13921018000277_PhotoA بازدید از موزه‌ها برای دانش‌آموزان رایگان است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *