جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امنیت مثال‌زدنی ایران برای گردشگران

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ دی ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۰-معاون وزیر خارجه ایران در امور کنسولگری و پارلمان، از عزم ایران برای افزایش تعداد گردشگران خارجی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسن قشقاوی با بیان اینکه مردم ایران ذاتا مهمان‌نواز هستند، گفت: در حال حاضر سالانه حدود پنج تا شش میلیون گردشگر خارجی وارد ایران می‌شوند و در چند سال گذشته هیچ‌گونه حادثه‌ای برای گردشگران خارجی اتفاق نیفتاده است.
قشقاوی با بیان اینکه شاید در چند سال گذشته در آمریکا، کانادا و اروپا برای گردشگرانشان اتفاقاتی رخ داده باشد، تاکید کرد: در ایران اما هیچ‌گونه حادثه‌ای برای گردشگران اتفاق نیفتاده و از این منظر ایران وضعیت ممتازی در منطقه دارد و هیچ کدام از استان‌های ما برای گردشگران خارجی ناامن نیستند. وی در ادامه اظهار کرد: اگر مواردی پیش بیاید که کسانی در پوشش گردشگر، خبرنگار، هنرمند یا هر نوع پوشش دیگری بخواهند وارد کشورمان شوند، آن مساله‌اش جدا است و ما طبق نرم‌های بین‌المللی با کسانی که از نام گردشگر استفاده می‌کنند برخورد خواهیم کرد.
قشقاوی همچنین درخصوص برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت وزارت امور خارجه برای جذب هر چه بیشتر گردشگر، گفت: یکی از کارهایی که وزارت امور خارجه برای انجام آن آمادگی دارد و قبلا هم اعلام شده، لغو روادید با کشورهایی است که آنها هم همین عمل را به صورت متقابل انجام دهند.
معاون وزیر خارجه ایران در امور کنسولگری و پارلمانی در همین راستا با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲ میلیون عراقی وارد کشورمان شده‌اند و ایرانی‌های زیادی نیز برای زیارت به عراق رفته‌اند، افزود: همین حجم رفت و آمدها می‌طلبد تا در صورت فراهم شدن شرایط، قوانین بین این دو کشور در راستای سهولت بیشتر پیش برود؛ چرا که در حال حاضر ما برای ویزای عراق ۱۵ یورو می‌دهیم و آنها بین ۴۰ تا ۶۰ دلار، که امیدوارم در صورت رفتار متقابل این شرایط روز به روز به سمت آسان‌تر شدن پیش برود.

294 امنیت مثال‌زدنی ایران برای گردشگران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *