جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامت ۲۷ میلیون نفر-شب گردشگر در سراسر کشور

تاریخ بروزرسانی :
۸ فروردین ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۰۸-معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در تعطیلات نوروز امسال تا روز ۷ فروردین‌ماه بیش از ۲۷ میلیون نفر-شب اقامت گردشگران در کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه فارس، مرتضی رحمانی‌موحد – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری – جمعه ۷ فروردین در شیراز گفت: تا صبح امروز، با افزایش نسبی ۴ تا ۵ درصدی مسافرت‌ها در کشور رو به رو بوده‌ایم.

رحمانی موحد با بیان اینکه همه اماکن تاریخی کشور، بویژه اماکنی که ثبت جهانی است، شاهد رشد ۵۰ درصدی بازدیدها بوده‌ایم، از رشد ۱۳۰ درصدی آمار بازدیدها از مراکز تاریخی، موزه‌ها و مراکز گردشگری در تمام کشور خبر داد و گفت: این آمار به احتساب نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شده است.

وی همچنین اضافه کرد: استان فارس و شهر شیراز به دلیل دارا بودن پتانسیل‌های بالا در بخش‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و… همواره مقصد اصلی گردشگران از اقصی نقاط کشور در ایام نوروز بوده است.

موحد با قدردانی از مدیریت شهری شیراز و میراث فرهنگی فارس در ساماندهی و معرفی مطلوب اماکن گردشگری افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر این استان نیز هم‌افزایی خوبی را در میان دستگاه‌ها ایجاد کرده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: امسال هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، شهرداری و جامعه هتلداران موجب رفاه نسبی در موضوع اسکان مسافران نوروزی در استان‌ها شده است.

رحمانی‌ موحد همچنین درباره آخرین آمار اقامت و بازدید از اماکن گردشگری در استان فارس نیز گفت: از ۲۸ اسفند ۹۳ تا ۵ فروردین ۹۴ بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شب در مراکز و اماکن این استان اقامت و بیش از دو میلیون نفر از اماکن گردشگری آن بازدید کرد‌ه‌اند.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور همچنین از برگزاری نخستین اجلاس وزیران میراث فرهنگی آسیا به میزبانی ایران در شهر شیراز خبر داد و گفت: این اجلاس با حضور ۳۱ کشور آسیایی و آفریقایی در سال جاری برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ایران مجری بخش فرهنگی گفت‌وگوی آسیایی این اجلاس است، گفت: تبادل اعضا در این اجلاس موجب پیشرفت صنعت گردشگری در کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رحمانی‌ موحد درباره آمار مسافرت‌های خارجی ایرانیان در ایام عید نیز بیان کرد: سه کشور ترکیه، امارات و عتبات عالیات رتبه بالای خروج از کشور را تا امروز به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار مسافرت‌های خارجی پس از پایان تعطیلات توسط پلیس مهاجرت گزارش خواهد شد، گفت: تصور می‌شود نسبت به سال قبل با کاهش آمار مسافرت‌های خارجی رو به رو به رو باشیم.

این مقام مسئول گفت: دفاتر ارایه دهنده خدمات گردشگری و مسافرتی داخلی و خارجی که اقدام به تورسازی و تهیه بسته‌های سفر چه در داخل و چه در خارج می‌کنند، در سیاست‌های حمایتی دولت از اولویت بالایی برخوردار خواهند شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور تأکید کرد: در سال جدید این دفاتر ساماندهی، رتبه بندی و تعیین تکلیف خواهند شد.

871 اقامت 27 میلیون نفر شب گردشگر در سراسر کشور

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد