رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ بهمن ۱۳۹۳

ایران جایگاهی برجسته در صنعت گردشگری دارد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۹-به گزارش ایرنا، نیکولا آندریچ روز شنبه در دیدار با محمود شالویی با اشاره به برگزاری سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری بلگراد، بر علاقه مندی مردم صربستان برای بازدید از بناهای فرهنگی، تاریخی و هنری ایران تاکید کرد.

آندریچ، مراکز گردشگری ایران را از جمله تخت جمشید در شیراز و مراکز متعدد فرهنگی، تاریخی و مذهبی در شهرهای اصفهان، یزد و همدان و همچنین پیست های اسکی و رشته کوه های البرز و دماوند را از جمله اماکنی دانست که هر بیننده را به خود جذب می کند.

وی گفت: با توجه به فرهنگ و سنت نزدیک دو کشور می توان در این زمینه به موفقیت های بزرگی دست یافت و در واقع گردشگری می تواند پل ارتباطی میان ملت ها باشد.

محمود شالویی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز در این دیدار به علاقه مندی ایران برای گسترش همکاری های گردشگری با صربستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ایران موضوع گردشگری مورد توجه فراوان است.

رایزن فرهنگی کشورمان به مراکز تاریخی، تنوع جغرافیایی، چشم اندازهای طبیعی، آرامش و امنیت همراه با مهربانی و مهمان نوازی در ایران اسلامی اشاره کرد و شرایط را برای حضور گردشگران خارجی از هر جهت بی نظیر دانست.

وی همچنین از تاریخ چند هزار ساله و زیبایی های خیره کننده ایران به عنوان عاملی برای جذب علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ و طبیعت ایران یاد کرد و وجود بناهای تاریخی در نقاط مختلف کشورمان از جمله شیراز، اصفهان، یزد، تبریز، همدان، کاشان و جزیره کیش را از مهمترین مناطق گردشگری دانست.

وی امنیت، برخورد گرم و صمیمانه ایرانیان با گردشگران و علاقه مندی آنان به سایر فرهنگ ها را از دیگر شاخصه های گردشگری در ایران برشمرد.

در سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد که از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند امسال برگزار می شود بیش از یک هزار سازمان و موسسه گردشگری از صربستان و بیش از ۳۰۰ سازمان و شرکت گردشگری از بیش از ۵۰ کشور خارجی حضور خواهند داشت.

600 ایران جایگاهی برجسته در صنعت گردشگری دارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *