رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳

اطلاعات مرکز آمار ایران از سفر و گردشگری در بهار سال گذشته

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۲/۱۴ – ایسنا: ۶۲میلیون و ۵۸۵هزار و ۳۰۴ نفر از ایرانی‌ها در بهار ۱۳۹۲ به سفر رفتند که ۵۳ درصد آنها اقامت شبانه داشتند و ۷۳ درصد از این تعداد، خانه‌ بستگان و آشنایان را برای اقامت برگزیدند.
براساس آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران از شاخص‌ها و آمار سفر و گردشگری در بهار سال ۱۳۹۲، ۶۲میلیون و ۵۸۵هزار و ۳۰۴ نفر در سه‌ماه نخست سال به سفر رفتند که ۵۳ درصد آنها اقامت شبانه و ۴۷ درصد بدون اقامت شبانه بودند. همچنین ۵۳ درصد از خانواده‌ها، یعنی ۱۱میلیون و ۶۹۴هزار و ۷۲۷ نفر، حداقل یک سفر در بهار ۱۳۹۲ داشتند و ۴۷ درصد، یعنی ۱۰میلیون و ۵۳۲هزار و ۲۷۳ نفر سفری نداشتند. هدف ۵۸ درصد خانواده‌هایی که در سفرشان اقامت شبانه داشتند، دیدار دوستان و بستگان بود و ۲۴ درصد به انگیزه‌ تفریح و گردش به سفر رفتند و ۱۱ درصد هدف زیارتی برای سفر داشتند و هفت درصد هم با هدف درمان، آموزش، خرید و کسب‌وکار مسافرت کردند، اما در گروهی که سفر رفتند و اقامتی نداشتند، ۴۳ درصد به انگیزه‌ دیدار دوستان و بستگان از شهر خود خارج شدند و ۲۴ درصد هدف گردش و تفریح داشتند و ۹ درصد هم سفرشان با انگیزه‌ زیارت بوده است و ۱۲ درصد هم هدف درمان داشتند و ۱۲ درصد دیگر هم به انگیزه‌ آموزش، خرید و کسب‌وکار از محل زندگی خود خارج شده‌اند و سفری کوتاه داشتند.
براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، در بهار ۱۳۹۲ بیشترین اقامت‌ها با ۷۳ درصد آمار در منزل بستگان و آشنایان بوده است و هشت درصد در ویلاها و آپارتمان‌های اجاره‌ای و ۶ درصد هم در ویلاها و آپارتمان‌های شخصی ثبت‌شده و اقامتگاه‌های عمومی نیز که شامل هتل، هتل‌آپارتمان، متل، مهمانپذیر و مهمانسرا می‌شود، با چهار درصد اقامت جزو شاخص‌های کم‌طرفدار بودند.
مرکز آمار همچنین اقامت در چادرها و کمپ‌ها را برخلاف آنچه در نوروز امسال اتفاق افتاد و دومین شاخص پرطرفدار اقامت را تشکیل می‌داد، با چهاردرصد در آمار کم‌طرفدارها ثبت کرده است. سه درصد از اقامت‌ها نیز در سفرهای سه‌ماه نخست سال پیش به اقامتگاه‌های سازمانی اختصاص داشت و سایر اقامتگاه‌ها نیز که تعریف نشده، ۲درصد از اقامت را دربرگرفته است. اطلاعات مرکز آمار ایران، ۱۰ شهرستان پرمسافر را مشهد، تهران، رشت، شیراز، اصفهان، قزوین، قم، ساری، کرمان و بندرانزلی اعلام کرده که از آن میان، مشهد، تهران، شیراز، اصفهان، قم و کرمان، بیشترین اقامت شبانه را داشتند و قزوین، ساری، رشت و بندرانزلی، شهرهایی بدون اقامت شبانه بودند.
untitled اطلاعات مرکز آمار ایران از سفر و گردشگری در بهار سال گذشته

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *