رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ تیر ۱۳۹۳

اولین همایش « گردشگری حلال » در اروپا به میزبانی اسپانیا

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۱۱ – اسپانیا در ماه سپتامبر میزبان همایش «گردشگری حلال» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همایش «گردشگری حلال» که برای نخستین‌بار در اروپا برگزار می‌شود، از تاریخ ۲۲ سپتامبر به مدت دو روز در استان آندلس اسپانیا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش عرب نیوز، استان آندلس اسپانیا نزدیک به هشت قرن مرکز اصلی استقرار مسلمانان اروپا بوده که حاصل آن وجود صدها اثر تاریخی ارزشمند در این منطقه و شهر تاریخی گرانادا است که میزبان اجلاس گردشگری حلال خواهد بود.

براساس آخرین گزارش «شورای جهانی سفر و گردشگری»، گردشگری حلال در سال ۲۰۱۳ گردش مالی ۱۴۰ میلیارد دلاری داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ با ادامه روند رشد متوسط ۱۳ درصدی با گردش مالی ۲۰۰ میلیارد دلاری به یکی از پنج گونه اصلی صنعت گردشگری تبدیل شود.

تا کنون ۴۲ کشور در قالب بیش از ۲۰۰ موسسه سازمان‌ها و انجمن‌های گردشگری، تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رسانه‌ها، دفاتر رزرواسیون، شرکت‌های تجاری و برگزارکننده همایش‌ها برای حضور در همایش گردشگری حلال اعلام آمادگی کرده‌اند تا در طول دو روز برگزاری، جاذبه‌های گردشگری کشورهایشان و آخرین دستاوردهای خود در زمینه‌ گردشگری حلال را به بازدیدکنندگان عرضه ‌کنند.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی یک سازمان فعال در حوزه صنعت گردشگری، تعداد گردشگران حلال جهان در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ سه برابر شده و به رقم ۷ میلیون نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی استانبول در ترکیه، دبی در امارات و دوحه در قطر به سه مقصد اصلی این گونه جدید از صنعت گردشگری تبدیل شده و حدود ۴۰ درصد از کل درآمد حاصل از گردشگری حلال را به خود اختصاص دهند.

«گردشگری حلال» جدیدترین زیرشاخه گردشگری اسلامی در جهان است که با سرعت زیادی در حال گسترش در تمامی نقاط جهان به ویژه کشورهای اسلامی است. از آنجایی که مسلمانان بخش مهمی از گردشگران جهان را تشکیل می‌دهند، کشورهای غیرمسلمان هم در راستای ارائه خدمات به این گردشگران فعالیت‌های جدیدی را تحت عنوان گردشگری حلال آغاز کرده‌اند.
23-479 اولین همایش « گردشگری حلال » در اروپا به میزبانی اسپانیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *