رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

استقبال از فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در آذربایجان‌غربی

تاریخ بروزرسانی :
۷ آذر ۱۳۹۴

تاریخ خبر:۱۳۹۴/۰۹/۰۷- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این استان پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی، گردشگری، تولیدی، کشاورزی و انرژی برای سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی،«قربانعلی سعادت» در دیدار با هیئت سرمایه‌گذاری چینی در سالن جلسات حوزه استاندار با بیان این‌که از سرمایه‌گذاران خارجی برای فعالیت در استان استقبال می‌کنیم، افزود: در شهرستان سلماس یک منطقه ویژه اقتصادی ایجاد می‌شود که فرصت و ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی است تا در زمینه فعالیت‌های مختلف مانند تکنولوژی و فن‌آوری، صنایع پشتیبان کشاورزی، ماشین‌آلات صنعتی و فرآوری سنگ‌های معدنی سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی که در سلماس ایجاد می‌شود دارای مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران است که این امر در تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و بازگشت سرمایه بسیار موثر خواهد بود.

وی اظهار کرد: به‌علت نداشتن تکنولوژی مناسب برای فرآوری سنگ‌های معدنی در استان، در این محصول خام‌فروشی می‌شود، از این‌رو از فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه اکتشاف، استحصال و فرآوری سنگ‌های معدنی استقبال می‌کنیم.

سعادت هم‌چنین سرمایه‌گذاری برای استحصال و تولید کود پتاس از نمک دریاچه ارومیه را از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان برشمرد.

وی با اشاره به فراهم بودن بسترهای حمل و نقل ریلی و هوایی و وجود نیروی انسانی کافی در استان و زمینه‌های مساعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی در ادامه از هیئت ۷ نفره سرمایه‌گذاری چینی خواست طرح‌های توجیهی و نیازهای خود را در همه زمینه‌های مایل به سرمایه‌گذاری را ارائه کنند تا مقدمات لازم برای فعالیت آن‌ها در استان فراهم شود.

به گزارش ایسنا، مقرر است این هیأت توافقات همایش سرمایه‌گذاری در شهر «چن دو» در هفته نخست آبان‌ماه را اجرایی کنند.

این هیئت طی سه روز حضورشان در ارومیه و برگزاری جلسات با مدیران و ارگان‌ها درباره نحوه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های راه‌آهن، معدن، مسکن، خودروسازی، ماشین‌های کشاورزی و در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان به‌ویژه سلماس برگزار می‌کنند.

207 استقبال از فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در آذربایجان‌غربی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *