رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ آذر ۱۳۹۴

سیمای بازارهای تاریخی یزد همسان‌سازی می‌شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر:۱۳۹۴/۰۹/۰۷- معاون میراث فرهنگی استان یزد از در حال اجرا بودن طرح همسان‌سازی سیمای شهری و بازارهای تاریخی واقع در محدوده بافت تاریخی شهر یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، “محسن‌ ذاکری‌نیا” در این رابطه تصریح کرد: این طرح از آبان ماه سال گذشته با اطلاع رسانی به کلیه مالکان و کسبه بازارهای این محدوده شهر آغاز شد و همزمان از سوی دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان، طراحی محدوده در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان از هفته گذشته با همکاری و هماهنگی شهرداری اقدام به جمع‌آوری تابلوها و همسان‌سازی نمای مغازه‌های واقع در خیابان‌های امام خمینی(ره)، قیام و مسجدجامع کرد.

این مقام مسئول اصلاح وضعیت ویترین مغازه‌های طلافروشی، ساماندهی سیستم روشنایی و اصلاح شبکه برق‌رسانی در بازار و هم‌چنین بدنه‌سازی و بازسازی سیمای مغازه‌های بازار را اقدامات بعدی در راستای همسان‌سازی سیمای بازار یزد عنوان کرد.

ذاکری‌نیا خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح زیباسازی، سالم‌سازی و هم‌چنین ایجاد سیمای مناسب شهری است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان نیز متذکر شد: به عنوان پایلوت مسیر بازارچه شاهزاده فاضل تا دروازه مهریز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و امید است این طرح با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال در مدت زمان برنامه‌ریزی شده هشت ماهه به پایان برسد.

208 سیمای بازارهای تاریخی یزد همسان‌سازی می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *