رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ مرداد ۱۳۹۴

اهتزاز بزرگترین پرچم اسپندی ایران در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۵/۱۸- رئیس روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بزرگ‌ترین پرچم اسپندی ایران در حاشیه هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در محل برج میلاد به اهتزاز درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، “علی ابراهیم‌نژاد” از برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان به عنوان فرصتی استثنایی برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و قابلیت‌های فرهنگی یاد و اظهار کرد: در جهت توسعه استان باید از داشته‌های خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی از درایت ویژه استاندار کرمان در روند رو به رشد استان قدردانی کرد و افزود: اقدامات ارزشمند استاندار برای همیشه در حافظه مردم پهناورترین استان کشور باقی خواهد ماند.

ابراهیم‌نژاد از بافت اولین و بزرگ‌ترین پرچم اسپندی ایران توسط هنرمندان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند خبر داد و تصریح کرد: این اقدام در عین سادگی جالب و دارای پیام است، بطوری‌که خواص پرشمار گیاه اسپند در درمان بیماری‌های جسمی و روحی بسیار تاثیر گذار است که نباید به فراموشی سپرده شود.

در ادامه “محمد اسلامی” نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان زرند گفت: زرند دارای جاذبه‌های ارزشمندی است که در جای جای این شهرستان به چشم می‌خورد و بعضا از لحاظ طبیعی، تاریخی و ژئوتوریستی در استان سرآمد است.

وی افزود: در بافت این اثر منحصر به فرد هنری ۵۲ هزار دانه اسپند و ۵۲۰۰ قطعه فوم در سه رنگ به نماد پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط دو تعاونی صنایع دستی در ۴۰ روز به اتمام رسیده است و تلاش داریم تا هنر” شده بافی” را به عنوان هنر بومی شهرستان زرند به کشور معرفی کنیم.

215 اهتزاز بزرگترین پرچم اسپندی ایران در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *