رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ اسفند ۱۳۹۲

احداث بزرگترین بازارچه دائمی صنایع دستی غرب کشوردر خرم آباد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۹ – به گزارش خبگزاری موج،قربانی گفت: بنای سربازخانه در دوره پهلوی اول ساخته شده و بنام سربازخانه قدیم معروف است که یکی از بناهای ارزنده و فاخر دوره پهلوی در سطح کشور است.
وی افزود : این بنای فاخر با مساحت ۱۶۰۰ متر در ۲ طبقه طراحی شده است.
قربانی گفت:طبقه دوم سربازخانه ، برای بازارچه دائمی صنایع دستی استان لرستان که یکی از بازارچه های بزرگ غرب کشور است ، در نظر گرفته شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: تا این لحظه ۲ میلیارد تومان برای این طبقه هزینه شده و برای تکمیل و بهره برداری نهایی آن، ۴۰۰ میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز است.
وی گفت : تلاش ما بر این است که بازارچه دائمی صنایع دستی استان لرستان برای صنعتگران چیره دست استان لرستان در ۶ ماه اول سال ۹۳ به بهره برداری برسد.
قربانی افزود : طبقه اول این بنا که برای اولین موزه مفرغ و آثار تاریخی استان لرستان در نظر گرفته شده ، نیاز به ۲ میلیارد تومان اعتبار دارد که امید است در سال ۹۳ به بهره برداری برسد.
قربانی افزود : ما در لرستان بیش از ۱۰ هزار شیء شناسنامه دار داریم که این خود یکی از افتخارات لرستان در سطح کشور است و برای نمایش و نگهداری این اشیاء نیاز به محلی داریم که بتوانیم آنها را به نحو احسن به نمایش بگذاریم.
وی در پایان افزود : پس از افتتاح این موزه ، از که در فهرست موقت جهانی به ثبت رسیده است ، صرفا جهت بازدید بنای آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
cms_Contents_I_Images_1325691_250 احداث بزرگترین بازارچه دائمی صنایع دستی غرب کشوردر خرم آباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *