رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ فروردین ۱۳۹۳

مسافران در بزرگ ترین غار دست ساز جهان با تولیدات صنایع دستی آشنا شدند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۱/۱۴ – فارس-خبرگزاری آریا- مسئول میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان جهرم،گفت:در ایام نوروز،کارگاه زنده حصیربافی در غار سنگ اشکنان جهرم برپا شد که مورد استقبال بسیار زیاد مسافران و بازدیدکنندگان این غار منحصر به فرد قرار گرفت .

به گزارش آریا، مسیح عادلپور با اشاره به استقبال بی نظیر مسافران نوروزی و بازدیدکنندگان از غار سنگ اشکنان ، قدمگاه جهرم و مسجد و مدرسه زمانیه گفت : غار سنگ شکنان به عنوان بزرگ ترین غار دست ساز جهان مطرح است. معماران و حجاران از سنگ های کوه های جنوب شرقی جهرم آثاری بدیع و گران بها به یادگار گذاشته اند. ستون های سنگی غار به شکلی کاملاً مهندسی سقف را نگه داشته است که نشان از توان بالای استادان و حجاران جهرمی در مهندسی معدن سده های پیشین می باشد.
وی ادامه داد : همچنین جهت معرفی هرچه بیشتر فرهنگ بومی شهرستان جهرم ، نمایشگاه های مختلفی از جمله نمایشگاه سوغات و صنایع دستی شهرستان جهرم شامل حلوای خارک ، محصولات بومی شهرستان شامل مرکبات ، انواع خرماها و خارک ها و شیرینی های محلی ؛ نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و جشنواره عشایری همراه با پخت و عرضه غذاهای بومی و محلی از قبیل نان و آش های محلی در سیاه چادرهای عشایری برپا گردید.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان جهرم به برخی از اقدامات و فعالیت های این ستاد در ایام نوروز اشاره کرد و گفت : برگزاری مراسم سال تحویل و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و زیارت عاشورا در پارک غدیر و چهارراه پارکینگ،استقبال از مسافران نوروزی شهرستان و اهدای سوغات محلی جهرم شامل حلوای خارک و شیرینی محلی،توزیع بروشور و نقشه های راهنمای گردشگری و بنرهای معرفی اماکن گردشگری شهرستان ، آماده سازی پارک ها و مدارس در قالب ۲۴ مدرسه و ۲۰۰ کلاس درس برای مسافران نوروزی و نظارت بر واحدهای اقامتی و خدماتی شهرستان از جمله اقدامات و فعالیت های این ستاد در ایام نوروز بوده است .

20140401193518179 مسافران در بزرگ ترین غار دست ساز جهان با تولیدات صنایع دستی آشنا شدند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *