جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

وجود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تخته چادر غیر رسمی

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ فروردین ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۱/۱۴ – به گزارش خبرگزاری مهر،وزیر راه و شهر سازی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در جریان اقدامات و فعالیت های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ایام تعطیلات نوروز امسال قرار گرفت . در این بازدید مرتضی رحمانی موحد با اشاره به نحوه احصاء آمار مسافران نوروزی و تلاش برای ارائه آمارهای امسال با معیار نفر-شب افزود: آمارهای ارایه شده از مراکز اقامتی معتبر گرفته می شود. اما درعین حال دو میلیون و ۸۰۰ هزار تخته چادر غیر رسمی در مراکزی غیر از کمپ های شهرداری، در جریان آماربرداری ها شناسایی شده است.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ثبت ۵۰ میلیون اقامت بر اساس معیار نفر- شب طی ۱۴ روز گذشته در استان های سراسر کشور بوسیله سامانه آمار این ستاد خبرداد.

معاون گردشگری کشور ضمن اشاره به ظرفیت های گردشگری دریایی در کشور افزود: ایران در شمال و جنوب کشور ظرفیت های مناسبی برای توسعه گردشگری دریایی دارد. از این رو می توان در آبهای جنوبی ایران بسته های ویژه این شکل از گردشگری را طراحی کرد. البته مقدماتی هم قبلا برای نیل به این منظور فراهم شده است.

معاون گردشگری کشور در ادامه با با تشریح نحوه دریافت مجوز توسط آژانس های مسافرتی از دستگاه های مختلف در قالب گروه های الف ، ب و پ گفت: نواقصی در امر نظارت یکپارچه و هماهنگ در این باره وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود با امضای تفاهم نامه ای، با تشکیل دبیرخانه مشترک، امکان اقدام هماهنگ و یکپارچه فعالیت های آژانس ها که سه دستگاه مجزا مسئولیت صدور و نظارت بر آن ها را بر عهده دارند، فراهم شود.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اینکه با تغییر شرایط جوی و افزایش بارش ها، حرکت مردم به سمت جنوب کشور بوده، عنوان کرد: به نظر می رسد در روزهای پایانی تعطیلات که مقارن با شهادت حضرت فاطمه (س) است، به تدریج میزان اقامت در مناطق مختلف کاهش یابد. اما آمارگیری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تا ۱۷ فروردین از استان ها ادامه خواهد یافت.

رحمانی موحد در بخش دیگری از سخنان خود معرفی مقاصد جدید سفر به گردشگران، به منظور جلوگیری از ازدحام و تردد بیش از حد در یک منطقه را یکی از برنامه های اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد.

IMG15041920 وجود دو میلیون و 800 هزار تخته چادر غیر رسمی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد