رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ اسفند ۱۳۹۲

با هتل‌های متخلف، برخورد می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ – معاون رئیس جمهور با اشاره به افزایش قیمت هتل ها و مراکز اقامتی در تعطیلات نوروز از برخورد با متخلفین با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.
به گزارش واحد خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مسعود سلطانی فر،شب گذشته(دوشنبه ۲۶ اسفند ماه) در گفتگوی ویژه خبری با بیان این مطلب گفت: در تفاهمی که با تشکل های اقامتی و جامعه هتلداران کشور داشتیم، تمامی هتل های کشور و مراکز اقامتی پذیرفته اند که در نوروز هیچ افزایش قیمتی نداشته باشند ودر صورت مشاهده، مردم می توانند با شماره تلفن هایی که در هراستان برای پیگیری تخلفات وجود دارد تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: برخی از هتل ها و مرکز اقامتی در استان های مختلف پذیرفته اند که به گردشگران بین ۱۰ تا ۴۰ درصد تخفیف بدهند.

سلطانی فر در ادامه با اشاره اینکه هتل های چارتری هم نمی توانند قیمت بالاتری از قیمت مصوب ارائه بدهندتوضیح داد: در تمام دنیا قیمت هتل ها و هزینه تور ها در زمان های پرسفر متفاوت است و علی القاعده باید هتل ها و مراکز اقامتی کشور نیز قیمت خود را افزایش دهند ؛ولی در نوروز امسال با توجه به سیاست عمومی دولت مبنی بر کنترل قیمت کالا و خدمات و تورم و همچنین در جهت ارائه خدمات رفاه و آرامش بیشتر مردم در تعطیلات نوروز با تفاهم نامه منعقده شده با تشکل های اقامتی ، امسال افزایش قیمت در مراکز اقامتی نخواهیم داشت.

وی اشاره کرد: با هتل ها و مراکز اقامتی متخلف با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد. طبق اعلام و گزارش سازمان تعزیرات حکومتی، از ۱۷ تا ۲۱ اسفند ماه در مدت ۵ روز این سازمان در بخش کالا و خدمات حدود پنج میلیارد تومان واحد های متخلف را جریمه کرده است.

سلطانی فر در بخش دیگری از صحبت هایش به تشکیل ستاد دائمی هماهنگی خدمات سفر با تصویب هیات وزیران اشاره و تاکید کرد: هزمان با تشکیل این ستاد مرکزی ، ستاد های استانی به ریاست استانداران و دبیری سازمان میراث فرهنگی در استان ها تشکیل شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: بیش از ۲۰ دستگاه و ارگان عضو این ستاد هستند و با همکاری و هماهنگی در مدت کمتر از دو ماه توانسته اند فعالیت خود را آغاز کنند تا موجبات رضایت هموطنان در نوروز ۹۳ فراهم شود.

وی از هماهنگی ارگان های مختلف در ستاد هماهنگی خدمات سفر به عنوان یک مانور بزرگ یاد کرد که می‌توان از نتایج آن در حوادث غیر مترقبه و پیش بینی نشده سود برد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت هایش درباره توزیع سفرتوضیح داد: یکی از شعار هایی که سازمان میراث فرهنگی تدوین کرده است،” گردشگری را با ایران آغاز کنیم” است؛ ایران سرشار از جاذبه های طبیعی و تاریخی منحصربه فرد است و بهتر است پیش از اینکه سفر های خارجی خود را آغاز کنیم، از جاذبه های دیدنی ایران بازدید کنیم ؛خوشبختانه بعد از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی، بسیاری از محور های مواصلاتی توسعه پیدا کرده است و می توان به جز نوار ساحلی جنوبی و شمالی که بسیار پر جاذبه است از دیگر جاذبه های کشور نیز بازدید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: مردم، دیگر شهر ستان ها و استان‌ها را در برنامه ریزی سفر خود سهیم کنند و زمان سفر های خود را طوری انتخاب کنند که در تمام سال از نقاط دیدنی کشور بازدید کنند.

سلطانی‌فر گفت: شعار “سفر عبور نیست” هم از شعارهای اصلی امسال ستاد هماهنگی خدمات سفر است.

وی در ادامه به نقش حاکمیتی و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: در بخش گردشگری،فعالیت اصلی بر روی بخش خصوصی، مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی هستند و امیدوارم با ورود بخش خصوصی در سال آینده، با ساخت هتل ها جدید،مشکل و کمبود مراکز اقامتی هم برطرف بشود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در پایان صحبت های خود به تراز منفی گردشگری در کشور اشاره کرد و افزود: ما به دنبال این هستیم که تعاملات فرهنگی خود را با دیگر کشور ها بیشتر کنیم و بتوانیم جاذبه های گردشگری و تاریخی کشور مان را به تمام دنیا نشان دهیم.

وی بیان کرد: در تعاملات تازه کشور با دنیا و همچنین شرایط سیاسی کشور ، بسیاری از سفرا و مقام های خارجی خواستار سفر به ایران شده اند و امیدوارم با هماهنگیهایی که در زمینه هوای، پذیرایی، صدور ویزا و… فراهم خواهد شد که شاهد ورود گردشگران خارجی به کشور باشیم.

وی همچنین به گردشگری مذهبی اشاره کرد و گفت : با توجه به شرایط و پتانسیلی که کشور ما از لحاظ تاریخی و دینی و شرعی دارد،می توان شرایط ورود گردشگران مسلمان به کشور را فراهم کرد.
untitled با هتل‌های متخلف، برخورد می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *