رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ فروردین ۱۳۹۴

آمار مسافران نوروزی خراسان رضوی از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۱/۱۴ – محمد حسن واحدی روز جمعه با تاکید بر اینکه این مسافران از ۱۰ محور وارد خراسان رضوی شده اند گفت : سفرهای درون استانی در جمع بندی این آمار محاسبه نشده است.

وی اظهار کرد : از این تعداد مسافران ورودی شش میلیون و ۷۸۹ هزار نفر به مقصد مشهد سفر کرده اند.

واحدی مسافران ورودی به خراسان رضوی در ۱۳ فروردین بدون احتساب سفرهای درون استانی را ۶۱۲ هزار و ۲۴۸ نفر ذکر کرد و گفت : از این تعداد ۴۳۹ هزار و ۱۴ نفر وارد مشهد شده اند.

به گفته وی ، تعطیلات نوروزی امسال کل آمار مسافران خروجی از خراسان رضوی بدون محاسبه سفرهای درون استانی به رقم ۹ میلیون و ۷۰۱ هزار نفر رسیده است .

وی ادامه داد : از این میان شش میلیون و ۵۲۵ هزار مسافر طی این ایام مشهد را ترک گفته اند.

واحدی شمار مسافر خروجی از استان را در روز ۱۳ فروردین ۶۲۷ هزار و ۸۷۳ نفر ذکر و افزود: از این تعداد یکهزار و ۱۸۸ نفر از مشهد خارج شده اند.

ویدر ادامه با اشاره به آمار مسافران اسکان یافته در اماکن اقامتی خراسان رضوی گفت : تعطیلات نوروزی امسال دو میلیون و ۹۸ هزار نفر در واحدهای اقامتی اعم از هتل ، هتل آپارتمان و میهمانپذیر اسکان داده شدند.

به گفته وی ، از این تعداد یک میلیون ۸۱۳ هزار و ۷۶۸ نفر در مراکز اقامتی مشهد که بیش از نیمی از ظرفیت اقامتی کشور است ،سکنی یافتند.

معاون استاندار خراسان رضوی همچنین در ادامه آمار اسکان در اقامتگاه های عمومی در روز ۱۳ فروردین را ۷۳ هزار و ۹۸۸ نفر و در شهر مشهد ۳۷ هزار و ۱۶۶ مسافر عنوان کرد.

خراسان رضوی مهد تمدن و مملو از جاذبه های تاریخی، طبیعی، گردشگری، فرهنگی و سرزمین باستانی آریایی ها ،سالانه مقصد میلیونها گردشگر داخلی و خارجی و پرجاذبه برای سلیقه ها و گروههای مختلف است.

باستان شناسان بر این اعتقادند که پیشینه استان خراسان بزرگ به حدود ۸۰۰ هزار سال قبل یعنی به زمان پیش از ورود آریایی ها به فلات ایران می رسد که در این میان استان خراسان رضوی بعنوان قلب تپنده خراسان قدیم از اهمیت و برخورداری بیشتری به لحاظ جاذبه های تاریخی ، تمدنی و گردشگری برخوردار است.

‏خراسان رضوی بعنوان یکی از مهمترین استانهای مقصد مسافران داخلی و خارجی از جاذبه های بسیار تاریخی، فرهنگی و هنری برخوردار است که وجود بارگاه مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در این خطه تاریخی و تمدنی، بزرگترین انگیزه سفر بیش از ۲۵ میلیون زائر و مسافر در هر سال به این استان به شمار می رود.
81558086-6365353 آمار مسافران نوروزی خراسان رضوی از مرز 10 میلیون نفر گذشت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *