رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

کوه چهل مر شهیدان ارومیه

لینک این مطلب کپی شد!

تک قله مرتفع چهل مرد شهیدان بر روی یک خط الرأس شمالی – جنوبی قرار گرفته که از سمت شمال پس از یک قله ۳۰۲۴ متری بدون نام به قله ۳۴۰۰ متری مرتفع بره عزد و سپس سایر ارتفاعات منطقه متصل می شود.قله زیبای کوه شهیدان، با نام چهل مر شهیدان که از قرار معلوم تعدادی از شهیدان ۱۴ قرن پیش در اینجا مدفون هستند و قله آن زیارتگاه و مکان مقدس محسوب می شود.
قله چهل مر شهیدان قله ای است سترگ، مقدس و با تنوع یخچالی که دامنه های آن شاهد رودخانه های خروشان و چشمه های پرآب هستند.
قبل ازصعود به قلل منطقه حتماً با هئیت کوهنوردی آذربایجان غربی هماهنگی لازم را انجام دهید وبدون این هماهنگی و استفاده از راهنمائی های ارزنده این هئیت به واسطه قرار گرفتن ارتفاعات بر روی نوار مرزی هرگزوارد منطقه نشوید.
فراموش نکنید در روستای کای می توانید ازراهنمائی های ارزند ه بلد کوه تا تایی عباسی استفاده زیادی در خصوص مسیر صعود ببرید.
از طریق جاده ارومیه – زیوه خود را به سه راهی راژان در دشت ترگور و روستای کای که در گویش محلی کویی نام دارد، برسانید. این روستا تقریباً در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی ارومیه قرار دارد. بیشتر مینی بوس های دشت ترگِور از ترمینال جنوب ارومیه حرکت می کنند. اما می توان توسط سواری و جیپ های کرایه ای که در دروازه بازارباش می ایستند نیز به راحتی خود را به سه راهی راژان یا روستای کای رساند.
به روستای کای و سپس به روستای ییلاقی جرمی که در انتهای دره ای به همین نام قرار گرفته است و مبدا صعود به قله محسوب می شود، می رسید.
از طریق کمره قله سه سووبر به ادامه مسیر پرداخته؛ در خلال این راه قله چهل مرشهیدان به خوبی در غرب دیده می شود.
مسیر خودروی شخصی از طریق جاده ارومیه – زیوه خود را به سه راهی راژان در دشت ترگور و روستای کای که در گویش محلی کویی نام دارد، برسانید. این روستا تقریباً در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی ارومیه قرار دارد. بیشتر مینی بوس های دشت ترگِور از ترمینال جنوب ارومیه حرکت می کنند. اما می توان توسط سواری و جیپ های کرایه ای که در دروازه بازارباش می ایستند نیز به راحتی خود را به سه راهی راژان یا روستای کای رساند.

آدرس : استان آذربایجان غربی – قله چهل مر شهیدان


کوه چهل مر شهیدان کوه چهل مر شهیدان ارومیه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *