جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

تاریخ بروزرسانی :
۶ مرداد ۱۴۰۱

مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهدرا در این مطلب جمع آوری کرده ایم . از آنجایی که در کنار سفر زیارتی، مشهد مکان مناسبی برای سفر سیاحتی و تفریحی می باشد ، علاقمندان به کمپینگ می توانند در سفر به مشهد لذت ببرند. با کمپینگ می توانید تجربه ی زندگی به سبک انسانهای اولیه را به دست آورید با این تفاوت که به جای غار در چادر مسافرتی شب را به روز می رسانید. خاطرات کمپینگ قطعا برای همیشه در ذهن شما می ماند و به عنوان ساعاتی متفاوت از اوقات عادی زندگیتان از آن یاد می شود. با شناخت بهترین مکان های کمپینگ اطراف مشهد می توانید دید متفاوتی از شهر مقدس مشهد به دست آورید.

دره و رودخانه کنگ

کنگ در واقع بیشتر به عنوان نام روستایی گردشگری در ۲۰ کیلومتری غرب طرقبه شناخته می شود. اطراف این روستا یکی از مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد است. طبیعت این منطقه به قدری زیبا و چشم نواز است که چشمان هر بیننده ای را به سمت خود خیره می کند و دل کندن از آن را برایش دشوار می سازد.آنچه بر زیبایی و جذابیت این طبیعت می افزاید وجود دره ای سرسبز و باطراوت و رودخانه ای پرآب و خروشان است. دره و رودخانه ی کنگ یکی از بهترین مکان های کمپینگ در حومه مشهد هستند که بسیار مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان می باشند و همواره عده ی زیادی را به سمت خود فرا می خوانند.
رودخانه ی کنگ در مسیر خود از وجود آبشاری زیبا بهره می برد. این آبشار جاذبه ای طبیعی و دیدنی است که در ۵ کیلومتری جنوب‌ غرب روستای کنگ واقع شده است. جالب اینکه آبشار کنگ در مسیر رودخانه تنها نیست و آبشارهای کوچک دیگری نیز در نزدیکی آن قرار دارند.
اطراف دره و رودخانه ی کنگ از آب و هوای معتدلی برخوردار می باشد و معمولا دمای آن حدود ۴ درجه از مشهد کمتر است. این آب و هوای خوب به سبب وجود کوه‌ های بلندبالا، درختان بی انتها و عدم حضور در مسیر حرکت بادهای خشک حاصل می شود. کنگ منطقه ای ییلاقی است به همین خاطر در بهار و تابستان طرفداران بیشتری دارد و میزبان خیل عظیمی از طبیعت دوستان و گردشگران است.
کنگ در بهار با وجود شکوفه های زیبا چهره ی فوق العاده ای به خود می گیرد. با این حال هوا در تابستان مطلوب تر و شرایط برای بر پا کردن کمپینگ بهتر است. پاییز با وجود سردی هوا جلوه ی جالبی دارد. اما در زمستان هوا به شدت سرد می شود و امکان کمپینگ در منطقه تقریبا ناممکن است.
برای دیدن از روستا و دره و رودخانه ی کنگ بایستی به سمت طرقبه حرکت کنید. مسیر روستای نغندر را در پیش بگیرید و بعد از این به سمت روستای کنگ بروید. این روستا آخرین روستای موجود در مسیر است که طبیعت بکرش در کمال سخاوت طراوت را به گردشگران ارزانی می دارد. طبیعتی که در دامنه ی کوه دامن گسترانیده و مناظر زیبایی را شکل داده است.

کنگ مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

ییلاق شاندیز

شهر شاندیز یکی از قسمت های خوش آب و هوای مشهد می باشد که مسافران زیادی را به خود جلب کرده است. شهر شاندیز یک غذای معروف به نام شیشلیک دارد که در سراسر دنیا دارای شهرت جهانی است همچنین سوغاتی این شهر محصولات تهیه شده از پوست حیوانات می باشد که به صورت کت و کلاه و دستکش عرضه می شود. شاندیز زیبا دارای مراکز دیدنی زیادی می باشد از جمله:

مسجد تاریخی شهر شاندیز قدمت چند ساله دارد و چندین بار در این مدت بازسازی شده است. بیشتر مراسم مذهبی و نماز جمعه در این مکان برگزار می شود.
پارک جنگلی شاندیز تقریبا در انتهای شاندیز قرار دارد ورودی این پارک به ازای هر ماشین ۵ هزار تومان می باشد. در این پارک امکانات رفاهی مانند رستوران، سرویس بهداشتی، قسمتی برای بازی کودکان نیز وجود دارد.
پدیده شاندیز یک مجموعه تفریحی بزرگ است که دارای قسمت های مختلفی از جمله رستوران ها، کافی شاپ های مختلف، مرکز خرید، خیابان سنگ فرش می باشد که می توانید یک روز بی نظیر را در این مجموعه تجربه کنید.
روستاهای توابع شهر شاندیز که جزء منطقه سردسیر هستند شامل روستاهای زشک و ابرده می شود، در روستای زشک یک آبشار بسیار زیبا وجود دارد. جاده این دو روستا بسیار زیبا است دو طرف آن باغ های زیبا و رستوران های معتبر بر روی کوه واقع شده اند که بر زیبایی آن افزوده است .خیابان زیبای آبشار در اصل خیابان اصلی شاندیز می باشد که انتهای آن به یک میدان منتهی می شود.یکی از مناطق گردشگری در شاندیز رصدخانه رضوی می باشد که در ورودی دهکده شاندیز قرار دارد .پیست اسکی ابرده یکی از مناطق گردشگری شهر شاندیز است که در روستای ابرده واقع شده است.

شاندیز 1 مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

ییلاق طرقبه

ییلاق طرقبه در دامنه های شمالی رشته کوه های بینالود واقع شده است. این ییلاق دارای دره های بسیار زیبا است که باغ های زیبایی دارد در زیر به سه دره زیبای طرقبه اشاره کرده ایم:
دره مایان دارای چهار روستای حصار مایان علیا، ازغد، مایان سفلی است که دارای زمین های کشاورزی است که از آب رودخانه مایان سیر آب می شوند.
دره دهبار دارای دو روستای کلاته آهن و دهبار می باشد و دارای رودخانه دهبار است که زمین های کشاورزی این روستاها از این رودخانه سیراب می شوند.
دره جاغرق که سه روستای عنبران، طرقدر و جاغرق به همراه شهر طرقبه را شامل می شود. این روستاها با استفاده از رودخانه جاغرق سیراب می شود و همین رودخانه زیبایی خاصی را به این روستاها می دهد.
از جاذبه های طرقبه می توان به دهکده آبی ویلاشهر، باغ وحش، مجتمع سوارکاری ارشاد، مجتمع تجاری بعثت، سنگ مولانا علی، چشمه عسل، ارتفاعات کردینه، پیست اتومبیلرانی، پارک سنگی نصوح آباد، سد چالیدره، رودخانه جنگلی طرقبه، مسجد ازغد و رستوران های معروف با غذاهای لذیذ نام برد، همچنین در راه طرقبه مرکزهای خرید زیادی وجود دارد. همچنین در مورد سوغاتی های طرقبه می توان به خشکبار و حصیر بافی و گل و گیاه های زیبا اشاره کرد. شما می تواند یک روز عالی را برای گذراندن در کنار خانواده در طرقبه تجربه کنید.
بند گلستان یکی از جاذبه های طبیعی است که در جاده طرقبه واقع شده است. زیبایی این بند به دلیل سازه عظیم و آجری آن می باشد که قدمت آن به دوران تیموری برمی گردد این بند تا امروز چندین بار مرمت شده است. اگر می خواهید برای گذارندن یک پیک نیک عالی بندگلستان را انتخاب کنید حتما سعی کنید فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. در این مکان تفریحی امکاناتی از جمله رستوران ، کافی شاپ، قایقرانی و غیره برای رفاه حال بازدید کنندگان وجود دارد.
نغندر یکی از ییلاقات زیبا است که در نزدیکی طرقبه واقع شده و از مناطق سردسیر محسوب می شود. نغندر در دل کوه واقع شده و دارای چشمه های آب روان متعددی است. همچنین باغات زیبا و متعددی است که بر روی کوه واقع شده اند و بیشتر این باغ ها دارای درختان گردو می باشد.

طرقبه مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

بوژان نیشابور

بوژان نیشابور که در ۲۰ کیلومتری شمال شرق این شهر قرار دارد روستایی گردشگری است که در دامنه ی جنوبی رشته کوه بینالود واقع شده است. این روستا یکی از جاذبه های دیدنی استان خراسان رضوی به شمار می رود. بوژان معماری جالب و طبیعت بکری دارد، به همین خاطر یکی از بهترین مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد می باشد.
این روستا به دلیل قرارگیری در ارتفاع بالا از وجود آب و هوایی معتدل و دلربا بهره می برد به طوری که در تابستان ها به سبب خنکی هوا، گردشگران زیادی را به سمت خود فرا می خواند. بوژان از سمت شرق به روستای سوقند، از سمت غرب به روستای دربهشت و اردوگاه باغرود، از سمت جنوب به روستای بوژآباد و روستای حصار و از سمت شمال به شهر مشهد مقدس می رسد.
روستای بوژان ساختاری پلکانی دارد به همین خاطر به عنوان ماسوله نیشابورشناخته می شود. از دیگر جاذبه های این روستا می توان به وجود رودخانه ای زیبا در نزدیکی آن اشاره کرد. سرچشمه ی این رودخانه از کوه هایی مانند گودزرد، بوژان و سیاه خانی نشات می گیرد. رودخانه ی بوژان حدود ۱۰ کیلومتر ادامه دارد و در مسیر خود آبشارهای کوچک و بزرگی را به عرصه ی نمایش می گذارد.
یکی از بزرگترین آبشارهای واقع در مسیر رودخانه ی بوژان، آبشاری ۱۵ متری است که در ۶ کیلومتری روستا، در انتهای دره بوژان واقع شده و برای رسیدن به آن بایستی حدود ۲ ساعت در کنار رودخانه پیاده روی کرد و برای پیدا کردن مسیر حتما از یک راهنما سوال پرسید.
بوژان یکی از بهترین مکان ها برای کمپینگ در اطراف شهر مشهد است که هموراه عده ی زیادی از طبیعت دوستان و گردشگران را به سمت خود می کشاند تا اوقات خوب و خوشی را در دل طبیعت برایشان به ارمغان بیاورد. این منطقه دره ها و چشمه های فراوانی دارد که معمولا بسیار معروفند.
دره بازه صدر در شرق، مرغزاردره در شمال غرب، دره و چشمه ی شکراب در مسیر صعود به قله شیرباد، چشمه ی کلاغ چین یا چهارچشمه در ۴ کیلومتری روستای بوژان، گوری دره، بازه نادر، دره ی بوژان، دره ی پلاسو، چشمه ی باغ ملا و چشمه ی دوم کمر از جمله دره و چشمه های معروف منطقه ی بوژان هستند.

%name مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

ارتکند کلات

ارتکند نام یک منطقه ی بکر و ییلاقی از شهرستان کلات نادری، در استان خراسان رضوی است. این منطقه مجموعه ای بزرگ شامل کوه، رودخانه، جنگل و آبشار است و طبیعت بسیار چشم نوازی دارد به طوری که همواره عده ی زیادی از گردشگران را به سمت خود فرا می خواند. یکی از بهترین جاذبه های ارتکند آبشاری در۴۰ کیلومتری کلات، در نزدیکی روستای قطعه نو است و یکی از مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد می باشد.
برای رسیدن به این آبشار زیبا، باید ابتدا خود را به روستای سررود در ۷ کیلومتری جاده ی اصلی برسانید و روستا را که پشت سر گذاشتید در یک جاده ی فرعی و خاکی حدود دو ساعت راه را پیاده بپیمایید. در مسیر رسیدن به آبشار می توانید از وجود باغ ها و شالیزارهای برنج و عطر مطبوعی که در هوا پخش شده است لذت ببرید؛ از طرفی مجموعه های پرورش ماهی را از نزدیک ببینید.
مجموعه ی ارتکند در واقع دارای چندین آبشار است که اولین آنها در انتهای یک غار حدودا ۱۰ متری قرار دارد و از آنجا به بعد مسیر اندکی سخت می شود. ارتکند کلات تقریبا در تمام طول سال آب و هوای مطبوعی دارد، اما بهترین زمان برای رفتن به آن فصل بهار و اوایل تابستان است. این منطقه در بهار یکی از بهترین مکان های کمپینگ در حومه مشهد محسوب می شود.
این مجموعه یکی از بهترین و شاید تمیزترین مناطق حفاظت شده در کشور ایران است. چرا که در همان ابتدای ورود یک کیسه زباله ی بزرگ به گردشگران داده شده و مبلغی از آنها دریافت می شود. حال اگر در زمان خروج از منطقه کیسه زباله را که به سبب جمع آوری زباله ها دیگر خالی است تحویل دهند می توانید مبلغ پرداختی را پس بگیرند.

ارتکند کلات مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

روستای گلستان

یکی از توابع شهر طرقبه می باشد و حدود ۵ کیلومتری مشهد است. این روستای زیبا، منطقه ای کوهستانی است و یک رودخانه همیشه پر آب دارد که باغات این منطقه را سیراب می کند. در این روستای زیبا یک بقعه مبارکه به نام امامزادگان یاسر و ناصر می باشد همچنین بند گلستان زیبا در محدوده ی این روستای زیبا قرار دارد.

روستای گلستان مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

روستای فریزی

روستای فریزی در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب مشهد و ۱۸ کیلومتری جنوب گلبهار واقع شده است. این روستا در دره های سرسبز و زیبای ارتفاعات بینالود قرار گرفته و به سبب قرارگیری در این منطقه طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای فوق العاده مطبوعی دارد. شما می توانید در اطراف روستای فریزی بساط کمپینگ را بر پا کنید و از تنفس اکسیژن خالص کمال لذت را ببرید.
این منطقه علاوه بر طبیعت زیبا چشمه های آب بسیار گوارا دارد و از وجود مرمانی خونگرم و مهمان نواز بهره می برد به طوری که می توان گفت یکی از بهترین مکان ها برای کمپینگ در اطراف شهر مشهد می باشد. بعد از یک گردش حسابی در منطقه می توانید از دو محصول معروف روستای فریزی یعنی عسل و گردو خریداری کنید و به عنوان سوغات با خود به همراه ببرید.
در روستای فریزی می توانید شاهد خیل عظیمی از کوهنوردانی باشید که به قصد فتح قله ی بینالود عظم خود را جمع کرده و راهی این منطقه ی زیبا شده اند. رودخانه ی فریزی یکی از پرآب ترین رودخانه های استان خراسان رضوی است به طوری که بخشی از آب شهرستان چناران را تامین می کند. از طرفی در این منطقه می توان انواع گیاهان دارویی مانند آویشن کوهی و خارشتر و کاکوتی و … را یافت.

روستای فریزی مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

رودخانه مایان

این رودخانه در ۱۷ کیلومتری غرب شهر مشهد، جاده ازغد و روستای مایان قرار دارد. رودخانه‌ی مایان از ارتفاعات بینالود سرچشمه گرفته و به بند گلستان می‌ریزد که در اصل این رودخانه ادامه‌ی رودخانه‌ی ازغد می‌باشد ولی چون به روستای مایان وارد می‌شود به نام رودخانه‌ی مایان معروف شده‌است.

رودخانه مایان 3 800x533 مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

روستای ییلاقی خادر

این روستای زیبا در محدوده شهر شاندیز واقع شده است. خادر زیبا در یک دره واقع شده است و مساحتی حدود هزار هکتار دارد. به دلیل موقعیت جغرافیای این روستا بسیاری از داروهای گیاهی از این منطقه برداشت می شود. خادر در فاصله ی بین شاندیز و نغندر می باشد.در برنامه خود کوهپیمایی را خواهید داشت که بهتر است به ییلاق زیبای روستا بروید و از دیدن قناتی که به سرچشمه معروف است لذت ببرید.

روستای ییلاقی خادر مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

دره اجنه

دره‌ی اجنه در کوهستان اخملد، در نزدیکی شهر چناران و در قسمت انتهایی ارتفاعات بینالود قرار گرفته‌است. مسیر رسیدن به روستای اخملد یک مسیر ۱۰ کیلومتری و مسیر رسیدن به آبشار آن هم یک مسیر ۲ کیلومتری کاملا هموار است.

کوهستان اخملد چندین آبشار و دره دارد که هرکدام از یک آبشار اصلی سرازیر شده‌اند و زیبایی خاصی را به این کوهستان بخشیده‌اند؛ دره‌ی اجنه ۲ کیلومتر بالاتر از آبشار اصلی این کوهستان قرار دارد.

آب‌هایی که از ارتفاعات دره‌ی اجنه جاری می‌شوند به دره‌ی اصلی یعنی دره پلنگ منتهی می‌شود؛ برای رسیدن به دره‌ی اجنه دو راه وجود دارد یکی از آن‌ها از مقابل آبشار اصلی و گذشتن از بالای دره پلنگ است که برای پیاده روی یک مسیر راحت به شمار می‌رود و دیگری از راه آبشار اصلی است که نیاز به آمادگی بدنی بالا و تجهیزات کوهنوردی مناسب و کامل دارد.

دره اجنه 800x450 مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

رودخانه پنج دره

پنج دره یکی از زیبایی های ییلاق طرقبه می باشدو یکی از مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد می باشد. این رودخانه زیبا در رشته کوه های بینالود جاری است و از پیچ و خم های دره زیبای ارغوان گذشته و تا باغات پنج دره ادامه دارد و در نهایت به ورودی دیگر که از روستای کلاته آهن می آید می ریزد و در نهایت پیوند این رودها در رودخانه بار جریان می یابد. در امتداد این رودخانه زیبا ویلاهای بسیار زیبایی وجود دارد و بیشتر افراد برای داشتن یک پیک نیک خوب در کنار خانواده به کنار این رود زیبا می رود.

رودخانه پنج دره1 مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

رودخانه دهبار

این رودخانه در ۲۰ کیلومتری شهر مشهد، جنب رستوران گنج‌علی خان، جاده طرقدر و روستای دهبار قرار دارد. رودخانه‌ی دهبار از قله‌ای در روستای دهبار شروع می‌شود و به بند گلستان می‌ریزد.

رودخانه دهبار 1 800x533 مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

رودخانه شلگرد

این رودخانه در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر مشهد و جاده مغان، روستای شلگرد قرار گرفته‌است که از کوه‌های خلج شروع شده و به سد طرق می‌ریزد. در مسیر رودخانه‌ی شلگرد کتیبه و تنوره‌ی خلج قرار گرفته‌است.

رودخانه شلگرد مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

رودخانه پیله ‌ور

این رودخانه در ۱۵ کیلومتری غرب مشهد، روستای گلستان و جاده‌ی ازغد قرار دارد و از رشته کوه‌های بینالود سرچشمه گرفته و به بند گلستان می‌ریزد.

 

رودخانه ازغد

رودخانه‌ی ازغد در ۲۵ کیلومتری غرب شهر مشهد، روستای گلستان و در روستای ازغد قرار گرفته‌است. این رودخانه از کوه فلسکه سرچشمه گرفته و به بند گلستان می‌ریزد.

رودخانه ازغد مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

چشمه گراب

یکی از مناطقی که می توانید برای رفتن به پیک نیک انتخاب کنید چشمه گرداب می باشد. این منطقه زیبا دارای مجموعه هایی از چشمه های آب می باشد که نهایت فاصله این چشمه ها از یکدیگر ۵۰۰ متر است. تمامی این چشمه ها دارای خواص درمانی می باشند به خصوص برای بیماری های مفصلی و دفع مواد زائد بسیار موثر است.

چشمه گراب 800x533 مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

آبشار آب گرم

این آبشار تنها آبشار کشور است که دارای آب گرم می باشد، آبشار آب گرم در ۷۵ کیلومتری مشهد و در نزدیکی شهر کلات نادر می باشد و در کوهپایه های هزار مسجد واقع شده است. جاده روستای آب گرم آسفالت می باشد ولی برای رسیدن به آبشار آب گرم باید یک مسیر خاکی را طی کنید در این مسیر یک بند سیمانی می باشد و برای رسیدن به مقصد اصلی که آبشار آبگرم است باید یک مسیر کوهستانی را طی کنید.

%name مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

بند طرق

این بند حدود ۲۵ کیلومتر از مشهد فاصله دارد و سمت جنوب شرقی این شهر واقع شده است، بند طرق دارای قدمت طولانی است که بر روی یک رودخانه همیشه پر آب احداث شده است. اطراف این بند یک طبیعت بسیار زیبا و سرسبز وجود دارد به همین دلیل بیشتر ساکنین مشهد و یا گردشگران برای گذراندن یک روز خوب این منطقه را انتخاب می کنند که از آب و هوای دلنشین آن لذت ببرند.این مکان محل مناسبی برای کمپینگ می باشد.

بند طرق مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

رودخانه طرق از مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

رودخانه طرق در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر مشهد، جاده مغان بعد از گردنه‌ها قرار گرفته‌است. این رودخانه از کوه‌های خلج در رشته کوه‌های بینالود شروع شده و به سد طرق می‌ریزد. سد طرق هم برای یک ییلاق دلچسب تابستانی در اطراف مشهد زیباترین جاهای دیدنی و طبیعت سرسبز را دارد.

رود طرق مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

رودخانه بابا رمضان

بابا رمضان رودی طویل است که از کوه‌ های بلندبالای هزارمسجد سرچشمه می گیرد. این رودخانه یکی از جاذبه های دیدنی روستای بابا رمضان به شمار می رود. بابا رمضان روستایی سرسبز و زیبا در ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهرستان کلات نادری است که در ارتفاعی حدود ۱۱۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. اهالی این روستا کرد زبان می باشند.
رودخانه بابارمضان که با نام لایین نو هم شناخته می شود رودی پر آب و دائمی است که در مسیر خود روح زندگی را در تن طبیعت دمیده و مناظر بسیار زیبا و چشم نوازی را پدید آورده است. برای رسیدن به این رودخانه ابتدا باید یک جاده ی خاکی ۸ کیلومتری به سمت روستا را طی کنید سپس به سمت انتهای روستا که یک امامزاده است پیش بروید و بعد از کمی استراحت به سمت روستای لایین کهنه حرکت کنید.
تمام طول مسیر رسیدن به روستای لایین کهنه از کنار رودخانه ی بابا رمضان می گذرد و طبیعتی دیدنی شما را همراهی می کند. در هر نقطه از مسیر که مایل باشید می توانید بساط کمپینگ خود را بچینید و از بودن در دل طبیعتی زیبا لذت ببرید. اطراف رودخانه بابا رمضان یکی از بهترین مکان ها برای کمپینگ در اطراف مشهد است.

رودخانه بابا رمضان 800x561 مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

ده سرخ

ده سرخ یک روستای تاریخی است که دارای یک چشمه می باشد و در بسیاری از منابع تاریخی آمده است که امام رضا در زمان عبور از مرو به مدینه از این روستای قدیمی عبور کرده است. بسیاری از مردم این شهر معتقدند که قبل از ورود حضرت، این روستا با خشکسالی روبرو بود و به دلیل دعای ایشان این چشمه روان شده و از آن به بعد هیچ گاه خشک نشده است و همیشه آب گوارا در آن جاری بوده است.

%name مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

دره آل

این دره زیبا در جاده کلات قرار گرفته و به عنوان بهترین مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد و گذراندن یک روز عالی در کنار دوستان و خانواده گزینه بسیار خوبی می باشد. در این منطقه یک دره زیبا دیگر به نام انجیر دارد که دارای عرض بسیار کم و صخره هایی است که با درختان انجیر پوشیده شده است. یکی از مناظر زیبای این دره چشمه ای است که در این دره جریان دارد.

دره آل 800x561 مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

دره ارغوان

دره ارغوان در جنگل ارغوان طرقبه واقع شده و یکی از زیباترین مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد می باشد. این دره زیبا حد فاصله روستای طرقدر و کلاته آهن می باشد. در انتهای دره ارغوان چندین چشمه جوشان وجود دارد که به زیبایی این دره افزوده است. بیشتر صنایع دستی طرقبه را اهالی طرقبه از همین شاخه های منعطف ارغوان ها درست می کنند و به ارغوان بافی یا سبد بافی مشهور می باشد. بهتر است بدانید این دره زیبا در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد اما زمان رویش ارغوان ها در فصل بهار و اردیبهشت ماه است که زیبایی آن را دو چندان می کند.

دره ارغوان مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

اخلمد

منطقه کوهستانی اخلمد در نزدیکی چناران واقع شده و دارای یکی مسیر هموار است. این منطقه زیبا دارای چندین آبشار و دره می باشد.

اخلمد 800x773 مکانهای مناسب کمپینگ اطراف مشهد

کمپینگ فعالیت جالبی است که بسیار مورد پسند طبیعت دوستان می باشد. با این حال انتظار می رود هر انسانی برای یک بار هم که شده آن را تجربه کند. کشور ایران پر از مکان های مناسب برای کمپینگ است. یکی از این ها استان خراسان رضوی و اطراف شهر مشهد است. شهری که بیشتر از جنبه ی مذهبی به آن توجه شده و گاهی اوقات طبیعت زیبایش نادیده گرفته می شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *