جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مقاصد جدید گردشگری برای نوروز ۹۳ معرفی می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از معرفی مقاصد گردشگری جدید در کشور برای نوروز ۱۳۹۳ خبر داد و گفت: گیلان سرزمین فرصت‌هاست و باید از بخش گردشگری این استان حمایت کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان، مرتضی رحمانی موحد در نشست با مجمع تشکل‌های گردشگری گیلان افزود: بایستی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان‌ها در زمینه‌های متعدد، از جمله زیارت، کشاورزی، صنایع دستی، آیین‌ها و جشنواره‌ها، غذاهای محلی و … سنجیده و پژوهش شود و بر همین اساس مقاصد گردشگری جدید معرفی شوند.

وی با تأکید بر رویکرد “گردشگری خلاقانه” در کشور، اظهار کرد: مدیریت و ساماندهی سفرها در نوروز امسال مد نظر است و چیرگی بر نابسامانی‌ها امری محال نیست، بلکه برنامه‌ریزی، زحمت و زمان می‌طلبد.

وی با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به بخش گردشگری عنوان کرد: امیدواریم در سال آینده با بودجه پیش‌بینی شده، برنامه‌هایی که در چارچوب دولت “تدبیر و امید” برگرفته از نظرات کارشناسان و ایده‌پردازان است، اجرایی شود.

رحمانی موحد تأکید کرد: بر همین مبنا بایستی ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران دلجویی و حمایت شوند و موانع از مسیر سرمایه‌گذاری در کشور برچیده شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: گردشگری می‌تواند یک راه حل مناسب برای رفع معضل بیکاری در کشور و استان‌ها باشد، زیرا ۲۰ عنوان شغل زیر نظر گردشگری قرار می‌گیرد و توسعه گردشگری در واقع با توسعه ۲۰ شغل مرتبط است.

رحمانی موحد، گیلان را سرزمین فرصت‌ها توصیف کرد و افزود: بخش گردشگری در این استان بایستی حمایت شود و از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا بهره‌مند شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: در نشست اخیر با رئیس جمهوری، شرایط گیلان و موضوع گردشگری به یکی از دغدغه‌های دکتر روحانی تبدیل شده است.

حسن تأمینی با بیان این‌که قابلیت‌های استان گیلان در پس چهره سبزش مغفول مانده است، افزود: اکنون فرصت‌ها و قابلیت‌های گیلان چون باران و شالیزار و طبیعت برای استان تبدیل به چالش شده که باید در این‌خصوص به‌دنبال راهکار جدی بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فعالان گردشگری شرایط سختی را در نوسانات ارزی گذراندند و دچار آسیب‌ها و مشکلات بسیار شدند، اما ایستادند و این ایستادگی قابل قدردانی است.

تأمینی اظهار کرد: امیدواریم توسعه و رونق گردشگری فرصتی برای فراهم کردن آینده‌ای بهتر برای امروز و نسل جدید باشد.

وی با اشاره به این‌که گیلان در صورت ایجاد امکانات لازم می‌تواند قطب گردشگری باشد، افزود: این استان با توجه به موقعیت ویژه جلگه‌ای بین کوه و دریا قرار گرفته، اما امکانات خوبی برای جذب گردشگر ایجاد نشده است.

تأمینی اضافه کرد: باید با حمایت از گردشگری و رفع موانع، فرصت لازم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که گردشگری نقش مهمی را در احیاء و توسعه اقتصادی جوامع ایفا می‌کند، گفت: این موضوع با توجه به این‌که منافع اقتصادی، از جمله اشتغالزایی و درآمد را به‌دنبال دارد، بر حفظ هویت فرهنگی و ترویج آداب و رسوم و سنت‌های اصیل گیلان نیز تأثیرگذار است.

وی افزود: در زمان حاضر با توجه به فعالیت دولت “تدبیر و امید”، شرایط خوبی برای توسعه گردشگری فراهم شده است.

همچنین معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در ادامه این نشست گفت: تأمین مالی، حمایت‌ها و مساعدت‌های گردشگری گیلان نباید بر اساس جمعیت استان، بلکه بایستی بر اساس میزان حضور گردشگران انجام شود.

محمد احمدی‌پور افزود: گردشگری یکی از مزیت‌های نسبی کشور و استان گیلان است که می‌تواند یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلاتی چون بیکاری تلقی شود.

وی اظهار کرد: رونق و توسعه گردشگری تنها با بیان موضوع و مشکلات حل نمی‌شود، بلکه این موضوع نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با اشاره به ضرورت تغییر مدیریت با توجه به تغییر دولت‌ها تصریح کرد: بایستی تصمیمات بر اساس برنامه محوری شکل گیرد تا با تغییر مدیریت کارها از صفر شروع نشود.

وی ادامه داد: ستاد تسهیلات سفر در نوروز امسال به حتم با رویکردی متفاوت برگزار می‌شود و بایستی بخش خصوصی از بخش دولتی جدا باشد.

احمدی‌پور نوروز را فرصتی برای ارائه قابلیت‌های گردشگری به گردشگران دانست و افزود: این موضوع سبب خواهد شد تا حضور گردشگران تنها به ایام خاص بسنده نشود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان همچنین تأکید کرد: ذائقه گردشگران بایستی بر اساس پژوهش‌های علمی مورد بررسی قرار گیرد.

احمدی‌پور گردشگری را موضوعی فرابخشی دانست و اظهار کرد: در کنار سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری، بایستی دیگر بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ساز و پشتیبان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست گفت: خدمات گردشگری گیلان در نوروز ۱۳۹۳ با نگاهی متفاوت ارائه می‌شود.

رضا علیزاده افزود: استاندارد سازی، کیفی سازی و نگاه تخصصی، از رویکردهای مهم گردشگری در ارائه خدمات خواهد بود.

وی اظهار کرد: تمامی مجموعه‌های گردشگری گیلان آمادگی دارند تا خدمات گردشگری به نحو قابل قبول به گردشگران نوروزی ارائه شود.

وی تصریح کرد: اولویت‌های این سازمان به گونه‌ای تعریف شده تا در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، سهم استانی به نحو شایسته تحقق یابد.

علیزاده ادامه داد: همچنین پیگیری اهداف برنامه پنجم توسعه در استان به‌خوبی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: یک هزار و ۱۲۵ واحد گردشگری، ۵۵ دفتر خدمات مسافرتی، شش تشکل فعال صنفی و پنج تشکل اجتماعی در زمینه گردشگری در استان گیلان فعال است.

وی با تأکید بر این موضوع که “گیلان سرزمین فرصت‌هاست”، افزود: مواهب تاریخی، طبیعی، فرهنگی و روحیه میهمان‌نوازی مردم گیلان فرصت غنیمتی برای سرمایه‌گذاری در جذب گردشگر است.

علیزاده بر تغییر نگاه از رویکرد “گردشگری انبوه” به سمت “گردشگری خلاقانه” تأکید کرد.

نشست مجمع تشکل‌های گردشگری گیلان با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.
ImageHandler.ashx 3 مقاصد جدید گردشگری برای نوروز 93 معرفی می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *