رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ خرداد ۱۳۹۳

قوانین حوزه گردشگری زنگ زده اند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۱ – یاسوج – خبرگزاری مهر: معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: قوانین حوزه گردشگری زنگ زده اند و نیاز به اصلاح دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شیرکوند شامگاه چهارشنبه در همایش فرصتهای گردشگری استاهای قلب کشور اظهار داشت: یک هزار و ۱۷۰ منطقه ویژه گردشگری در کشور وجود دارد که اغلب آنها مصوبه هیئت وزیران را دارند و کاربری آنها خود به خود گردشگری است.

شیرکوند افزود: کسانی که در این مناطق سرمایه گذاری کنند، طبق قانون زمین به آنها واگذار می شود.

وی به تسهیلات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه پنجم توسعه ۱۰درصد منابع ریالی صندوق توسعه به بخش صنعت و کشاورزی اختصاص یافته است که با افزودن کلمه صنعت به بخش گردشگری، این تسهیلات به بخش گردشگری هم داده می شود.

به کسانی پول دادند که اهلیت نداشتند

شیرکوند اظهار داشت: در مناطق محروم هم تسهیلاتی با نرخ سود ۱۲ تا ۱۶درصد از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

این مسئول بیان داشت: پروژه ای می تواند از این تسهیلات استفاده کند که ویژگیهایی از جمله اهلیت داشتن سرمایه گذار برخوردار باشد.

وی دیگر ویژگی ها را قدرت بازگشت سرمایه، عدم داشتن بدهی معوقه، داشتن قدرت تامین وثایق، عنوان کرد و افزود: پروژه ای به بانک معرفی می شود که که حداقل ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

شیرکوند به موضوع ۸۰هزار میلیارد تومان معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این فاجعه ای بود که در گذشته به کسانی پول دادند که اهلیت نداشتند.

مجتمع های بین راهی جوابگوی نیازهای گردشگران داخلی و خارجی نیست

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور یکی از مشکلات بخش گردشگری را نبود مجتمع های بین راهی عنوان کرد و گفت: مجتمع های کنونی جوابگوی نیازهای گردشگران داخلی و خارجی نیست.

وی افزود: از سرمایه گذاری برای ایجاد این مجتمع ها در حاشیه بزرگراهها و جاده های کشور حمایت می شود.

شیرکوند همچنین به نقش دستگاههای اجرایی در سرمایه گذاریها اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات کنونی در این زمینه این است که وقتی کسی می خواهد سرمایه گذاری کند، همه می آیند و پول می خواهند.

سرمایه اجتماعی در کشور افت کرده است

وی همچنین سرمایه اجتماعی را نیاز مهم بخش گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: سرمایه اجتماعی در کشور افت کرده است.

این مسئول با بیان اینکه باید فضای عمومی کشور را تغییر دهیم، اظهار داشت: نیازمند اعتماد سازی بین دولت و سرمایه گذار و همچنین تغییر فکر، منش و عمل برای جذب سرمایه گذار هستیم.

شیرکوند به انجام مذاکراتی برای جذب سرمایه گذاران خارجی خبرداد و گفت: در این راستا با وزارت امور خارجه چندین جلسه برگزار شده و از سفارت خانه ها خواسته ایم در کوتاهترین زمان ممکن ویزا برای گردشگران خارجی صادر شود.
IMG22294782 قوانین حوزه گردشگری زنگ زده اند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *