رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

” فینسک ” تنها روی کاغذ، روستای گردشگری است

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ – رییس شورای روستای نمونه گردشگری فینسک گفت: این روستا به عنوان روستای نمونه گردشگری ثبت شده ولی این اتفاق تنها در روی کاغذ اتفاق افتاده است.

ذبیح الله شهریاری نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سمنان، افزود: با وجود تقاضاهای متعدد شورای روستا و مراجعات مکرر، متاسفانه تاکنون هیچ کاری در این راستا انجام نشده است. بر اساس آنچه از ابتدا اعلام شد قرار بود کوچه‌های روستا، سنگفرش و معابر آن آسفالت شود اما متاسفانه کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون که بیش از ۳۰ سال از آن می‌گذرد، جنگل فینسک سمپاشی هوایی نشده است، یادآور شد: آخرین سمپاشی این جنگل مربوط به زمانی است که من حدود ۱۰ سال داشته‌ام و به سال های پیش از انقلاب اسلامی برمی‌گردد.

شهریاری نسب اظهار کرد: متاسفانه سال‌هاست که زباله‌ها در حوالی روستا و در مسیر رودخانه و جاده منتهی به این منطقه، رها و تنها با بارش باران از منطقه دور می‌شوند و در زمینه دفن زباله اقدام عملی صورت نگرفته است. حتی چندتا سطل زباله هم در این منطقه و در مسیر عبور گردشگران قرار داده نشده است.

وی با اشاره به تخریب خانه های قدیمی روستا، افزود: در این روستا خانه‌های قدیمی وجود داشت که متاسفانه حفظ نشدند؛ خانه خود ما حدود ۳۰۰ سال قدمت داشت اما متاسفانه ناچار به تخریب آن شدم.

شهریاری نسب، آلودگی در مسیر رودخانه را بیش از حد دانست و گفت: متاسفانه گردشگران رعایت نمی‌کنند و از طرفی برای جمع‌آوری و دفن آنها اقدامی نشده است. البته بارها به مسوولین امر گزارش داده‌ایم اما پاسخی داده نشده است.

به گزارش ایسنا، جنگل‌های فینسک در ۵۵ کیلومتری شمال شرق سمنان، در شیب شمال و جنوبی ارتفاعات البرز و در ارتفاع ۱۴۰۰ تا ۲۷۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته‌ است. این منطقه بخشی از منطقه حفاظت شده پرور در شهرستان مهدیشهر و دهستان فولاد محله واقع شده است.
24005 " فینسک " تنها روی کاغذ، روستای گردشگری است

24010 " فینسک " تنها روی کاغذ، روستای گردشگری است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *