رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ تیر ۱۴۰۱

روستاهای بروجن ( معرفی ۴۵ روستای بروجن )

لینک این مطلب کپی شد!

روستاهای بروجن را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . در ابتدا با شهرستان بروجن و سپس به معرفی ۴۵ روستای بروجن می پردازیم . شهرستان بروجن دومین شهرستان از نظر اهمیت در استان چهارمحال و بختیاری و سومین شهرستان از حیث جمعیت در استان می باشد که در دشتی به وسعت حدود ۵۸۰ کیلومتر مربع در شرقی‌ترین نقطه استان و در محل تلاقی راه‌های سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان قرار گرفته‌است.اکثریت مردمان این منطقه دارای زبان فارسی و ترکی قشقایی هستند.شهرهای بروجن و گندمان دارای زبان فارسی و شهرهای سفیددشت، فرادنبه، بلداجی و نقنه دارای زبان ترکی قشقایی هستند.

-2-800x533 روستاهای بروجن ( معرفی 45 روستای بروجن )

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان بروجن
دهستان حومه
شهرها: بروجن، فرادنبه، سفیددشت و نقنه.

بخش گندمان
شهر گندمان
دهستان درواهان
شهر: گندمان

بخش بلداجی
دهستان امامزاده حمزه علی
دهستان چغاخور

-4-800x533 روستاهای بروجن ( معرفی 45 روستای بروجن )

اقتصاد

شهرستان بروجن دارای کارخانه های متعدد از جمله : فولاد سفیددشت ، کارخانه ورق خودرو، کارخانه سیمان، میلگرد صبافولاد ، ظریف مصور ، نهان گل ، نساجی نگین، کاشی ارس ، بروجن خودرو، کاشی پاسارگاد سپاهان، همایون گاز و.‌‌.. می باشد.
سوغات : فرش‌بختیاری، قالی یلمه، گز بلداجی، پولک نبات، گیوه و چوقای آن شهرت جهانی دارد.

مناطق گردشگری

تالاب بین المللی چغاخور
تالاب گندمان
تالاب سولقان
کوه کلار
گردشگاه مادردختر
امامزاده حمزه‌علی (مهمترین امامزاده در استان)
چشمه سیاسرد
منطقه حفاظت شده سبزکوه
تنگ وستگان
گردشگاه گردبیشه
شهر بلداجی (پایتخت گز ایران)

-5-800x533 روستاهای بروجن ( معرفی 45 روستای بروجن )

آب و هوا

از بروجن همواره به عنوان یکی از سردترین شهرهای کشور در گزارش‌های هواشناسی نام برده می‌شود.

ارتفاع این شهرستان از سطح متوسط دریا ۲۴۳۲ متر است. از لحاظ اقلیمی دارای شرایط نیمه مرطوب با تابستان معتدل و زمستان بسیار سرد می‌باشد. تعداد روزهای یخبندان در حدود ۱۲۲ روز در سال می‌باشد. حداقل مطلق دمای این ایستگاه به ۳۶- درجه می‌رسد و حداکثر مطلق دمای مشاهد شده به ۳۶ درجه سانتیگراد بالغ گردیده‌است. بارش سالانه این ایستگاه به‌طور متوسط به ۳۶۰ میلی‌متر بالغ می‌گردد و دارای دو فصل خشک و مرطوب است. فصل خشک آن از خرداد تا شهریور ادامه دارد و فصل مرطوب آن از مهر ماه آغاز و تا اردیبهشت ادامه دارد. در مجموع بارش فصل زمستان به ۴۴ درصد و پاییز به ۳۲ درصد و بهار به ۲۴ درصد می‌رسد و تابستان ۱ درصد بارش را داراست.

بروجن یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور است که این خصیصه بروجن را از جهت محیط زیست حیوانی و گیاهی بسیار غنی و پر جاذبه نموده‌است.

چشمه سیاسرد، تالاب چغاخور و تالاب گندمان از جاذبه‌های گردشگری این مناطق به‌شمار می‌آید.

-1-800x533 روستاهای بروجن ( معرفی 45 روستای بروجن )

وجه تسمیه

در مورد وجه تسمیه شهر بروجن نظرات متفاوتی وجود دارد:

«اورجی» وجه تسمیه دیگری است که «جی» را یکی از محال اسپاهان، صفاهان و اصفهان به معنی صاحب مردان نیک و پاک نام برده‌اند و «اور» به معنی سرزمین و شهر (که حداقل ۲۵۰۰سال قبل از میلاد) بر بسیاری از شهرها و روستاهای ایران اطلاق می‌شده‌است، همچنین عده ای بر این باورند نیاکان بروجنیها از روستایی در منطقه بارز و شوارز لردگان به نام اوره به این منطقه مهاجرت نمودند که پس از مدتی به اورجسته سپس اورجن و در نهایت به بروجن تغییر نام یافت .
عده‌ای دیگر چنین اظهار نموده‌اند که شهر اولیه در این محل به وسیله برج و باروهایی محصور بوده و به علت کثرت برجهای آن به نام بروجن یعنی دارنده برج‌های فراوان نامیده اند.

صنایع دستی

قالی‌های پشم یلمه‌ای بروجن بسیار مشهور است. در گذشته نیز گیوه این شهرستان شهرت کشوری داشته‌است. از دیگر صنایع دستی قدیمی آن نمدمالی است. همچنین یکی از شغل های مربوط به گیوه تخت کشی می‌باشد. یکی از تخت کشی های حرفه ای و معروف بروجن صفر علی راستی می‌باشد.

-6-800x533 روستاهای بروجن ( معرفی 45 روستای بروجن )

روستاهای بروجن

روستای آق‌بلاغ

آق‌بلاغ، روستایی از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. که مردم آن به زبان ترکی قشقایی صحبت می کنند.این روستا در دهستان امامزاده حمزه علی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۹۶ نفر بوده‌است اکثریت مردم روستا دامدار و عشایرند و در درجات بعدی کشاورزی و مشاغل فنی شغل مردم روستااست.فامیل های مقیمی، رفیعی ،مردانی ،طهماسبی، جباری،صفیان ،هاشمی از فامیلی های ساکن روستا هستند .

روستای اسلام‌آباد

اسلام‌آباد (بروجن)، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش مرکزی که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان حومه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۸۹ نفر بوده‌است.

روستای اورگان

شهرک آورگان روستایی توریستی در دهستان چغاخور از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵صورت گرفته، جمعیت این روستا ۲۰۴۱ نفر بوده‌است. است. مردم این روستا از طایفه اورک و اصالت بختیاری بر خوردار بوده و به گویش بختیاری صحبت می‌کنند. شغل بیشتر آنها کشاورزی و دامداری است.

روستای بیژگرد

بیژگرد، روستایی است از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۷۲ نفر بوده‌است.

روستای تگرگ‌آب

تگرگ اب، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش گندمان که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوراهان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۹ نفر (۲۲ خانوار) بوده‌است.

روستای چرمینه

چرمینه، روستایی ازروستاهای بروجن از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای چشمه علی

چشمه علی (بروجن)، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش گندمان که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوراهان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای حسین‌آباد

حسین‌آباد (بروجن)، روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۶ نفر (۶۶ خانوار) بوده‌است.مردم این روستا بختیاری زبان وخانواده های از ایل زراسوندتیره اورگونی چغاخورنشین میباشند

روستای خانی‌آباد

خانی‌آباد (بروجن)، روستایی از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۷ نفر (۴۰خانوار) بوده‌است.

روستای خدرآباد

خدرآباد، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش بلداجی که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۶ نفر بوده‌است.

روستای دستگرد

دستگرد، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش بلداجی که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۵۸ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای بروجن آشنا شوید .

روستای دوراهان

دوراهان (بروجن)، روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوراهان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۷۱۲ نفر(۲۰۷ خانوار) بوده‌است.

روستای ده‌باغ

ده باغ، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش گندمان که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوراهان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای ده توت

ده توت (بروجن)، روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوراهان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳ نفر بوده‌است.

-توت روستاهای بروجن ( معرفی 45 روستای بروجن )

روستای ده خدا

ده خدا، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش گندمان که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. ین روستا در دهستان دوراهان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای ده علی

ده علی، روستایی است ازروستاهای بروجن از توابع بخش گندمان که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوراهان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای ده‌نو

دهنو، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش مرکزی که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در بخش مرکزی شهرستان بروجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۷۸ نفر بوده‌است.نقاط دیدنی این روستا شامل , چشمه شیجوق، لاگرگ, دره پیر محمود, , زیر میل, دشت دهنو و کوه فیریز را می توان نام برد. همچنین سد شنی روستای سورک در فاصله حدود ۵ کیلومتری جنوب غربی روستای دهنو قرار دارد.
شغل ساکنان روستا کشاورزی, دامداری و کار در صنایع نزدیک محل(قطب صنعتی بروجن, فولاد مبارکه, ذوب آهن اصفهان, صنایع نظامی زرین شهر و …) است.کشاورزی روستا شامل کاشت گندم, جو, یونجه, شبدر, سیب زمینی, پیاز, لوبیا سفید, لوبیا قرمز, کلم, و انواع صیفی جات می باشد.با توجه به اقلیم سرد و کوهستانی منطقه, فصل کشاورزی از میانه بهار تا آبان ماه است.در روستا فامیل های ابراهیمی, امیری, بهرامی,پناهی, خدادادی, ربیعی, رحمانی, ذوالفقاری, ذوالفقارزاده, سلیمانی, سهرابی, شریفی, صفری, صفرپور, عباسی, فرقانی(سادات روستا), کریمی, محمدی, میرزائی،کیانی و… ساکن می باشند.متأسفانه قشر تحصیل کرده روستا عمدتا به شهرهای بروجن, شهرکرد, اصفهان و تهران مهاجرت کرده و معمولا همه ساله در مراسم عزاداری خاص روستا در تاسوعا و عاشورای حسینی گرد هم می آیند.

روستای ساکی‌آباد

ساکی‌آباد، روستایی است ازروستاهای بروجن از توابع بخش بلداجی که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۵ نفر بوده‌است.مردم این روستا بختیاری زبان و از طایفه زراسوند دورکی میباشند

روستای سرپیر

سرپیر (بروجن)، روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوراهان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

-800x450 روستاهای بروجن ( معرفی 45 روستای بروجن )

روستای سلطان‌آباد

سلطان‌آباد، روستایی است از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۷ نفر (۲۸خانوار) بوده‌است.

روستای سناجان

سناجان، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش گندمان که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای سنگچین

سنگچین (بروجن)، روستایی از توابع بخش بلداجی که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای سولگان

سولگان، روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری است که مردم آن به زبان ترکی قشقایی صحبت می کنند.این روستا در دهستان دوراهان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴۴ نفر بوده‌است.

روستای سیبک

سیبک (بروجن)، روستایی از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۲۴ نفر میباشند

روستای سیف‌آباد

سیف‌آباد، روستایی است از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۰ نفر (۳۰ خانوار) بوده‌است.

روستای شهرک صنعتی سفیددشت

شهرک صنعتی سفیددشت، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری است که مردم آن به زبان ترکی قشقایی صحبت می کنند.این روستا در دهستان حومه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۰ نفرخانوار بوده‌است.

روستای شهرک گلوگرد

شهرک گلوگرد، روستایی است از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۰۶ نفر بوده‌است.

روستای علی‌آباد

علی‌آباد، روستایی است از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سرشماری سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۲ نفر(۴۷ خانوار)بوده‌است.تعداددوازده خانوارعشایرهم دراین روستا ساکن هستندکه درفصل زمستان به سمت خوزستان شهرستان مسجدسلیمان روستای کلخنگک کوچ می‌کنند. فامیلی عمده ساکنان این روستا سلطانی آسترکی می‌باشدونسبت خویشاوندی بایکدیگردارندوازمردمان بختیاری شاخهٔ هفتلنگ ایل دورِکی طایفهٔ آسترکی تیرهٔ مُهمِدوندهستند.

روستای قطب صنعتی

قطب صنعتی، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش مرکزی که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان حومه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۰ نفر (۱۷ خانوار) بوده‌است.

روستای قطب صنعتی گندمان

قطب صنعتی گندمان، روستایی است از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵صورت گرفته، جمعیت آن ۶ نفر بوده‌است.

روستای کتک سفلی

کتک سفلی، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش گندمان که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. که در یکی از مسیر های رفتن به تالاب گندمان قرار دارد.این روستا در دهستان گندمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌است.

روستای کتک علیا

کتک علیا، روستایی است از روستاهای بروجن از توابع بخش گندمان که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۳۳ نفر بوده‌است.

روستای کردشامی

روستای کردشامی در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر گندمان شهرستان بروجن واقع شده‌است که در زمان پهلوی به کردشاهی معروف بوده‌است.

روستای کلبی بک

کلبی بک، روستایی است از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۳۸ نفر بوده‌است.

روستای کنارک بالا

کنارک بالا، روستایی است از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۵۸ نفر بوده‌است.مردم این روستااز طایفه زراسوند تیره اورگونی چغاخورنشین می‌باشند. البته خانواده های متفرقه ی دیگری هم دربین آنان سکونت گرفته اند.

روستای کنارک پایین

کنارک پایین، روستایی است از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار داشته/. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۹۲ نفر بوده‌است.مردم این روستا از طایفه زراسوند(تیره اورگونی) میباشند و به زبان لری بختیاری صحبت میکنند.

روستای گدارکبک

گدارکبک، روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوراهان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۲ نفر بوده‌است.

روستای گردبیشه

گردبیشه (بروجن)، روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوراهان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱ نفر بوده‌است.

روستای له دراز

له دراز، روستایی است از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوراهان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۱ نفر (۵۵ خانوار) بوده‌است.

روستای متویی

متویی، روستایی است از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان چغاخور قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۹ نفر بوده‌است.

روستای معموره

معموره، روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری است که مردم آن به زبان فارسی صحبت می کنند.این روستا در دهستان گندمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۹۱ نفر بوده‌است.

روستای مورچگان

مورچگان (بروجن)، روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳۵ نفر بوده‌است.

روستای نصیرآباد

نصیرآباد، روستایی است از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۳۰ نفر بوده‌است.مردم روستا بختیاری از طایفه زراسوند تیره اورگونی میباشند وبه زبان لری بختیاری صحبت میکنند.

روستای وستگان

وستگان (بروجن)، روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن که در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان گندمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۴ نفر بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *