رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ تیر ۱۴۰۱

کریپتوکارنسی و کریپتو توریسم: ماجرا چیست؟

لینک این مطلب کپی شد!

صنعت گردشگری به سرعت در حال رشد و توسعه است. این صنعت تلاش می‌کند تا با استفاده از منابعی که در اختیار دارد از تکنولوژی‌های جدید برای تسریع حرکت خود استفاده کند. فناوری بلاکچین می‌تواند فرآیند مسافرت را راحت‌تر کرده و به آن سرعت ببخشد. همچنین هزینه‌ها را کاهش داده و کارمندان با استفاده از آن می‌توانند با بازدهی بیشتری کار خود را انجام بدهند. اما واقعاً ارزهای دیجیتال چه تغییراتی در فرآیند گردشگری ایجاد می‌کنند؟

وضعیت امروز صنعت گردشگری

یکی از ویژگی‌های بارز صنعت گردشگری، پرداخت کمیسیون‌های هنگفت به واسطه‌هایی است که در این حرفه فعالیت می‌کنند. هرچند که خیلی‌ها از این موضوع اطلاع ندارند. علاوه بر این وجود زنجیره طولانی از واسطه‌ها باعث تأخیر، اشتباه در رزروها و رزرو بیش از ظرفیت می‌شود. شرکت‌های بزرگ از چند سال قبل شروع به استفاده از ظرفیت ارز دیجیتال و بلاک چین برای مقابله با این مشکلات کرده‌اند.
کریپتوکارنسی

ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای پرداخت

ارز دیجیتال هنوز به پذیرش بین المللی نرسیده است. با این حال هر روز تعداد افراد بیشتری ارز دیجیتال را به رسمیت شناخته و از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده می‌کنند. برای مسافران، خرید ارز دیجیتال و پرداخت هزینه‌های سفر به‌وسیله آن‌ها کمک کرده تا ریسک‌های کلاهبرداری را کاهش داده، هزینه‌های نقل و انتقال پول را کاسته و در نهایت از پرداخت هزینه‌های تبدیل پول اجتناب کنند.
در اینجا به نقل از وب‌سایت والکس، به بیان چند نمونه از آژانس‌های مسافرتی که از ارز دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای پرداخت پشتیبانی می‌کنند، می‌پردازیم:

۱. شرکت Roadway Moving
Roadway Moving که یک پلتفرم حمل و نقل است، اولین شرکتی در جهان بود که امکان پرداخت هزینه‌ها از طریق بیت کوین را فراهم کرد. البته امکان پرداخت صرفاً از طریق والت‌های نرم افزاری وجود دارد.
۲. شرکت Expedia
اکسپدیا یکی دیگر از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات مسافرتی است که بیت کوین را به‌ رسمیت شناخته و امکان پرداخت هزینه را از طریق این ارز دیجیتال فراهم می‌سازد. این شرکت از بزرگ‌ترین پلتفرم‌‌های خدمات مسافرتی در جهان است.
۳. شرکت AirBaltic
ایر بالتیک؛ اولین شرکت هواپیمایی است که ارز دیجیتال بیت کوین را به عنوان روشی برای پرداخت به رسمیت شناخته و پروازهای زیادی را از این طریق به کاربران خود فروخته است.

ممکن است با خود فکر کنید که آیا واقعاً امکان پذیر است تا در موقع سفر صرفاً از ارز دیجیتال استفاده کنیم؟ یک فرد استرالیایی این موضوع را آزمایش کرد. او یک سفر ۱۲ هفته‌ای در بین ۱۰ کشور را آغاز کرده و تمام هزینه‌های خود را از طریق ارز دیجیتال پرداخت کرد. همچنین در وبلاگش نوشته بود که می‌دانسته تعداد فروشگاه‌های زیادی هستند که ارز دیجیتال را به عنوان روشی برای پرداخت قبول می‌کنند، اما پیدا کردن آن‌ها برایش سخت بوده است.
وب‌سایت‌های مختلفی اطلاعات فروشگاه‌ها و خودپردازهایی که از ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند را ارائه می‌دهند. coinmap.org یکی از بهترین وب‌سایت‌ها در این حوزه محسوب می‌شود. با استفاده از این سایت و قبل از اینکه به کشور مقصد، می‌توانید ببینید که چه فروشگاه‌هایی ارز دیجیتال را به‌عنوان روش پرداخت می‌پذیرند. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ارز دیجیتال و کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :
https://wallex.ir/markets
کریپتوکارنسی

نقش ارز دیجیتال در آسان‌تر کردن سفر

برخی از مواقع، مسافران نیازی به خرید با استفاده از ارز دیجیتال نداشته و صرفاً باید پول فیات را به ارز دیجیتال تبدیل کنند. در همین راستا برخی از شرکت‌ها دستگاه خود پرداز ارز دیجیتال را اختراع کرده که امکان خرید بیت کوین و اتریوم با استفاده از دلار و یورو را برای مسافران فراهم می‌کند. نحوه کارکرد این دستگاه‌ها به این شکل است که با انتخاب ارز مورد نظر و تأیید قیمت ارز دیجیتال توسط شما، در ازای مبلغی که به خودپرداز می‌دهید، ولت ارز دیجیتال شما شارژ می‌شود. این خودپردازها در فرودگاهی در هلند به صورت آزمایشی نصب شد و به مسافران امکان خرید ارز دیجیتال با باقی مانده پول کاغذی‌شان را می‌داد.

تحول صنعت گردشگری با ارز دیجیتال

برخی دیگر از متخصصان بر این باورند که ارز دیجیتال می‌تواند این صنعت را برای همیشه متحول سازد. قابلیت‌های مهم و اساسی بلاک چین برای حل مشکلاتی که صنعت گردشگری سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، بسیار مفید است:
۱. بلاکچین از نظر تئوری می‌تواند مشکل رزرو چند باره در صنعت گردشگری را با جلوگیری از دو بار خرج کردن (double-spending) برطرف سازد.
۲. از آنجایی که پرداخت‌ها و تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین به شکلی شفاف وجود دارد، امکان کلاهبرداری افراد سودجو در این زمینه از بین می‌رود.
۳. امکان جابجایی سریع‌تر پول از طریق خرید ارز دیجیتال و همچنین کاهش هزینه‌های تبدیل پول، به مسافران کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند.
۴. از فناوری بلاکچین می‌توان در رهگیری بارها به خصوص در پروازهای بین المللی استفاده کرد.
۵. از این فناوری می‌توان به عنوان روشی برای احراز هویت افراد استفاده کرده که در آن اطلاعات شناسایی، اطلاعات پرواز و سایر مشخصات مسافران را بر بستر بلاکچین ثبت کرده و صف‌های طولانی فرودگاه‌ها را کوتاه کرد.

نتیجه‌گیری

با این که روز به روز به تعداد افرادی که ارز دیجیتال را به‌عنوان روشی برای خرید خدمت و محصول قبول دارند اضافه می‌شود، اما زمان زیادی تا جهانی شدن این موضوع باقی است. کشورهای مختلفی در این زمینه پیشرو بوده و شما می‌توانید با خیال راحت و صرفاً با تکیه بر ارز دیجیتال خود به آن‌ها سفر کنید. قبل از سفر و خرید ارز دیجیتال، با استفاده از سایت‌های معتبر از میزان پذیرش ارز دیجیتال و قوانین این حوزه در کشور مقصد آگاه شوید. شما می‌توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال والکس اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *