جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای کیار ( معرفی ۵۳ روستای کیار )

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ تیر ۱۴۰۱

روستاهای کیار را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . در ابتدا با شهرستان کیار سپس به معرفی ۵۳ روستای کیار می پردازیم .شهرستان کیار یکی از شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری است. مرکز این شهرستان، شهر شلمزار است.این شهرستان در سال ۱۳۸۶ خورشیدی با ارتقاء بخش کیار به شهرستان، تشکیل شد. شهرستان کیار با تفکیک بخش کیار از شهرستان شهرکرد تشکیل شده‌است. به هنگام تبدیل شدن بخش کیار به شهرستان، قسمت‌هایی از شهرستان اردل به شهرستان کیار افزوده شد.مردم شهرستان کیار عموماً به گویش بختیاری تکلم می‌کنند.جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ با بخش‌ها و روستاهای آن ۵۰۹۷۶ نفر برآورد شده‌است.

کیار 2 روستاهای کیار ( معرفی 53 روستای کیار )

مناطق گردشگری

قلعه دزک
قلعه صمصام السلطنه
دریاچه شلمزار
تالاب سولقان
آبشار دره عشق
دالان بهشت در گهرو
روستای دورک اناری (مرکز تولید انار)
روستای توریستی دوپلان
روستای توریستی پوراز
سواحل رودخانه کارون
مردم‌شناسی

 e1657888573334 روستاهای کیار ( معرفی 53 روستای کیار )

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان کیار
دهستان کیار شرقی
دهستان کیار غربی
شهرها : شلمزار ، گهرو ، دستنا

بخش ناغان
دهستان ناغان
دهستان مشایخ
شهر : ناغان

کیار 1 روستاهای کیار ( معرفی 53 روستای کیار )

روستاهای کیار

روستای آب‌سفید

آب‌سفید، روستایی است از روستاهای کیار در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای آبشاران سفلی

آبشاران سفلی، روستایی است از روستاهای کیار در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۴ نفر بوده‌است. البته لازم است ذکر شود جمعیتی در حدود ۵۰۰ نفر به استان‌های همجوار خوزستان و اصفهان مهاجرت کردند

روستای آبشاران علیا

آبشاران علیا، روستایی از توابع بخش ناغان، شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۶ نفر بوده‌است.

روستای ابگلور

آبگلور، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌است.

روستای اسلام‌آباد (بخش مرکزی کیار)

اسلام‌آباد، روستایی در دهستان مشایخ در بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان کیار غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۷ نفر (۳۳ خانوار) بوده‌است.

روستای اسلام‌آباد (ناغان)

اسلام‌آباد (ناغان)، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰ ، جمعیت آن ۵۸ نفر (۱۶ خانوار) بوده‌است.

روستای امیرآباد

امیرآباد، روستایی است از روستاهای کیار از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان کیارغربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۱ نفر بوده‌است.

روستای باجگیران

باجگیران (کیار)، روستایی است از روستاهای کیار در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۳۰۳ نفر بوده‌است.

روستای برنجگان

برنجگان، روستایی در دهستان مشایخ، بخش ناغان از توابع شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری است.این روستا به دلیل قرار گرفتن در دل منطقه حفاظت شده هلن و وجود جنگلهای بلوط بسیار زیبا و دیدنی است.آبشار تیدون در این روستا قرار دارد که یکی از زیباترین آبشارهای ایران است.روستای توریستی پوراز و روستای دورک شاهپوری(اناری) از روستاهای مجاور برنجگان هستند.این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۹ نفر بوده‌است.

روستای پوراز

پوراز روستای توریستی پوراز روستایی زیبا در دهستان مشایخ، بخش ناغان، از توابع شهرستان کیار و استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. آبشار دره عشق در فاصله ۱۰ کیلومتری این روستا قرار دارد.مردم روستا از قوم بختیاری و زبان آنها گویش بختیاری است. کوه هلن در نزدیکی این روستا قرار دارد.چشمه پوراز در این روستا قرار دارد و بسیار زیباست. این روستا به دلیل قرار گرفتن در منطقه حفاظت‌شده هلن، و در مجاورت منطقه حفاظت‌شده سبزکوه و وجود چشمه سارهای زیاد و عبور رودخانه کارون از کنار روستا، همچنین دره‌ها و کوه‌های پوشیده از جنگلهای بلوط چشم‌اندازی بی نظیری را خلق کرده است. روستاهای مجاور روستای پوراز عبارت اند از: روستای دوپلان، روستای جوزستان روستای برنجگان و روستای دورک شاپوری(اناری) هستند. این روستا در فصل بهار و پاییز مقصد گردشگران زیادی است، شغل مردم روستا کشاورزی و دامپروری است، این روستا باغات انار زیادی دارد.این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ جمعیت آن ۹۳ نفر (۲۳ خانوار) بوده‌است.

روستای تشنیز

تشنیز نام روستایی در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد است.این روستا در شهرستان کیار قرار دارد. این روستا جنوب شهر قدیمی شهرتازیان بنا شده است، بعدها با حمله مغول این منطقه خالی از سکنه میشود و سپس با کوچاندن طوایف ارمنی توسط شاه عباس اول و یکجانشینی ، ارامنه ساکن این دشت شده اند و با رفتن ارامنه در حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ سال پیش ایل بلوردی به صورت محدود کشاورزی و دامپروری را در این منطقه شروع کرده اند و با کوچ های اجباری به دلیل خشکسالی و قحطی های متوالی به سکنه این روستا افزوده شده است و در محل فعلی مستقر شده‌اند. قدمت این روستا به زمان سکونت ارامنه در کشور در زمان صفویان بازمی‌گردد. در اطراف روستا آثار قبور ارامنه کشف شده‌است. از روستاهای اطراف آن می‌توان به خراجی ، قلعه تک، اسلام‌آباد (شاپور آباد) ، شهر دستنا و جونقان اشاره کرد. این روستا در مجاورت شهر شلمزار، مرکز شهرستان کیار قرار دارد.
تشنیز از سمت شمال ۳۵ کیلومتر با شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری، از سمت جنوب ۳۵ کیلومتر با شهر بلداجی ، از شمال غرب ۳۵ کیلومتر با شهر فارسان و از طرف غرب ۳۵ کیلومتر با شهر اردل فاصله دارد. طبق تحقیقات به عمل آمده، دو معنی برای کلمه «تشنیز» یافت شده‌است:
۱-محل سرسبز ۲-مرغزار و محل پرآب
یک شهرک صنعتی با نام” شهدای تشنیز ” در کیلومتر ۳۲جاده شهرکرد-اردل وجود دارد. این شهرک کارگاه‌های کوچک و نیمه فعال را در خود جای داده است.
محصولات
از محصولات تولیدی در روستا می‌توان به گندم و جو، حبوبات ، انگور و بادام، گردو، سیب زمینی و خیار اشاره کرد. برنج ” گرده ” حدود سال ۱۳۷۳ به علت کم‌آبی در این روستا و کاهش بارندگی، کاشته نمی‌شود.اکنون بیشتر زمین‌های کشاورزی این روستا به کاشت گندم، جو ،سیب زمینی ، چغندر قند و ذرت دامی اختصاص دارد.بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۳۸ نفر بوده است.

روستای جعفرآباد

جعفرآباد، روستایی است از روستاهای کیار از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان کیارغربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲۴ نفر بوده‌است.

روستای جعمان

جعمان، روستایی در دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان ناغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۴ نفر بوده‌است.

روستای جغدان

جغدان، روستایی در دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان ناغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۳ نفر بوده‌است.

روستای جوزستان

جوزستان روستایی است از روستاهای کیار از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در منطقه حفاظت شده هلن واقع شده است. مردمان این روستا از قوم بختیاری هستند و زبان آنها نیز گویش لری بختیاری است، این روستا در دامنه کوهستان مملو از جنگلهای بلوط قرار دارد.این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰۹ نفر بوده‌است.

روستای چهارطاق

چهارطاق، روستایی است از روستاهای کیار از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان ناغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۷ نفر بوده‌است.

روستای چهراز

چهراز، روستایی در دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان ناغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۱ نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌آباد

حاجی‌آباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان کیارغربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۴۰ نفر (۱۵۱ خانوار) بوده‌است.

روستای حیدرآباد

حیدرآباد یا عادل‌آباد، روستایی در دهستان ناغان، بخش ناغان، شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۵۲۵ نفر (۱۴۹خانوار) بوده‌است.

روستای خراجی

خراجی، مرکز دهستان کیار غربی از توابع شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان کیارغربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۷۸ نفر (۷۷۲خانوار) بوده‌است.

روستای دره عشق

دره عشق، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری است. آبشار دره عشق، در تلاقی جنگلهای بلوط و رودخانه کارون قراردارد و یکی از زیباترین آبشارهای ایران است.
آبشار دره عشق
آبشار دره عشق، بعد از روستای جوزستان و پوراز و عبور از روستای دورک اناری مجاور روستای دره عشق دهستان مشایخ در بخش ناغان، شهرستان کیار و استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهرکرد قرار گرفته‌است. این آبشار با ارتفاع ۱۰۰ متر یکی از بلندترین آبشارهای ایران است. رود کارون از کنار این آبشار عبور می‌کند و آب آبشار را هم همراه خود می‌کند.این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۲ نفر بوده‌است.

روستای دره یاس

دره یاس، روستایی از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان، شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۴ نفر بوده‌است.

روستای دره‌بید

دره بید، روستایی است از روستاهای کیار از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۶ نفر بوده‌است.

روستای دزک

روستای تاریخی دِزَک، مرکز دهستان کیار شرقی در شهرستان کیار از توابع استان چهارمحال و بختیاری است. قلعه دزک، یکی از مکان های تجمع مشروطه خواهان بوده است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۹۴۲ نفر بوده است.

روستای دم‌آب

دم‌آب، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان ناغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای دوپلان

روستای دوپلان، مرکز دهستان مشایخ در بخش ناغان، شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. دوپلان روستایی بسیار سرسبز و خوش آب و هوا در دل کوه های زاگرس است، این روستا در مجاورت دو رودخانه بزرگ است، دوپلان محل تلاقی رودخانه کاج و رودخانه سبزکوه می باشد و در واقع رودخانه کارون از اینجا آغاز می شود،همچنین وجود جنگلهای بلوط اطراف این روستا بر جذابیت آن افزوده است.مردم این روستا از قوم بختیاری هستند.این روستا قطب ورزش هیجانی بانجی جامپینگ و قایقرانی است.این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۱ نفر (۹۸ خانوار) بوده‌است.

روستای دورک شاپوری

دورک شاپوری(دورک اناری)، روستایی از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان، شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری است. روستای دورک و دهستان مشایخ قطب تولید محصول انار در استان چهارمحال و بختیاری است و انار و رب انار دورک و مشایخ بقدری معروف است که در استانهای همجوار مشتری خاص خود را دارد.این روستا در منطقه حفاظت شده سبزکوه واقع شده و دارای طبیعت بکر و زیبایی است، این روستا در نزدیکی آبشار دره عشق قرار دارد.آبشار دره عشق در کنار روستای دره عشق است.
این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۳ نفر بوده‌است.

روستای ده کهنه

ده کهنه (کیار)، روستایی از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای ده نو سفلی

ده نو سفلی، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیارکه در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان ناغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴ نفر (۵ خانوار) بوده‌است.

روستای ده نو علیا

ده نو علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان ناغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۵ نفر (۳۸ خانوار) بوده‌است.

روستای رحیم‌آباد

رحیم‌آباد، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۲ نفر (۴۹ خانوار) بوده‌است.

روستای سرتشنیز

سرتشنیز، روستایی از توابع شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان کیار شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۱۹ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای کیار آشنا شوید .

روستای سرتنگ محمود

سرتنگ محمود، روستایی از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۹ نفر بوده‌است.

روستای برنجگان

برنجگان، روستایی از توابع بخش ناغان شهرستان اردل که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۳۵۳ نفر (۸۲ خانوار) بوده‌است.

روستای سررک

سررک، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۳ نفر بوده‌است.

روستای سلم

سلم روستایی از توابع شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا از طایفه زراسوند بختیاری هستند.این روستا در دهستان کیارغربی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۱۳ نفر بوده‌است.

روستای شهرک بره مرده

شهرک بره مرده، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان، شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۵ نفر بوده‌است.

روستای شهرک دورک

شهرک دورک، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان اردل که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶۴ نفر بوده‌است.

روستای شهرک زوردگان

شهرک زوردگان، روستایی از توابع شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان کیارغربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۰ نفر بوده‌است.

روستای شهرک گل سفید

شهرک گل سفید، روستایی کوچک در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ در ۳۳ کیلومتری کیار مرکز شهرستان و ۱۲۸ کیلومتری شهرکرد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۰ نفر بوده است.

روستای فیروزآباد

فیروزآباد، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر بوده‌است.

روستای قلعه تک

قلعه تک، روستایی از توابع شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که مردم آن به زبان ترکی قشقایی صحبت می کنند . کوهستانی بودن منطقه ، وجود چشمه های فراوان و جاذبه های تاریخی ، طبیعی و گردشگری در کنار مهمان نوازی مردم این خطه ، قلعه تک را به یکی از قطب های مهم گردشگری استان تبدیل کرده و سالانه پذیرای گردشگران زیادی بوده است .این روستا در دهستان کیارغربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۷ نفر بوده‌است.

روستای قلعه سلیم

قلعه سلیم، روستایی از توابع شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان کیار شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۳ نفر بوده‌است.

روستای قلعه ممکا

قلعه ممکا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان کیارغربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵۰ نفر بوده‌است.در گذشته در این روستا ارامنه نیز زندگی می‌کردند که هم‌اکنون گورستان ارامنه آن جزو میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

روستای کاونددرویشان

کاونددرویشان، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۲ نفر بوده‌است.

 درویشان e1657888596803 800x482 روستاهای کیار ( معرفی 53 روستای کیار )

روستای کل کله

کل کله، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان مشایخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۵ نفر بوده‌است.

روستای گاوتوت

روستایی از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا تغییر نام داده است و هم اکنون به عنوان روستای دزپارت نامیده می شود.این روستا در دهستان ناغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۰ نفر (۱۲خانوار) بوده‌است.

روستای گوشه

گوشه، روستایی در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان ناغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۲ نفر بوده‌است.

روستای معدن

معدن روستایی در دهستان مشایخ، بخش ناغان از توابع شهرستان کیار که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. معدن ۲۹۹۰نفر جمعیت دارد.این روستا بزرگترین روستای شهرستان کیار از نظر جمعیت است. چشمه آب گوگردی، که برای امراض پوستی مفید است نیز در این روستا قرار دارد.

روستای موسی‌آباد

موسی‌آباد، روستایی در شهرستان کیار و استان چهارمحال و بختیاری است.از مکان‌های دیدنی می‌توان به دریاچهٔ بیجنون و چشمهٔ علی مردان اشاره کرد. این روستا از غرب در مجاورت سرتشنیز و از شرق با گیشنیزجان همسایه است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵جمعیت این روستا ۵۹۱ نفر (۱۷۹ خانوار) بوده‌است.

روستای مهریک

مهریک، روستایی است از روستاهای کیار از توابع بخش مرکزی شهرستان اردل که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان ناغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای همائی

همائی، روستایی است از روستاهای کیار از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان کیار غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد