جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای کوهرنگ ( معرفی ۲۰۸ روستای کوهرنگ )

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ تیر ۱۴۰۱

روستاهای کوهرنگ را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . در ابتدا با شهرستان کوهرنگ سپس به معرفی ۲۰۸ روستای کوهرنگ می پردازیم . شهرستان کوهرنگ پهناورترین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری است. مرکز این شهرستان، شهر چلگرد است. شهرستان کوهرنگ به دلیل وجود زردکوه(دومین قله مرتفع زاگرس)، سرچشمه زاینده رود، کارون و دز می باشد. منطقه کوهرنگ از سردترین مناطق ایران است که به پایتخت برفی ایران شهرت دارد.مردم کوهرنگ اغلب به گویش بختیاری سخن می‌گویند.
مرکزشهرستان یعنی شهر چلگرد، در ۸۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده‌است. طبیعت بکر و دست نخورده منطقه به همراه جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، سالیانه گردشگران بسیاری را از سراسر کشور و حتی دنیا به سوی این شهرستان هدایت می‌کنند.

روستاهای کوهرنگ3 800x533 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

در ضمن ۱۰ درصد از کل آبهای کشور از جمله سرچشمه سه رودخانه بزرگ و حیاتی یعنی زاینده رود، کارون و دز در این شهرستان و از قلل سر به فلک کشیده زردکوه بختیاری سرچشمه می‌گیرند.اصغر کریمی(مردم شناس ایرانی) و ژان پی یر دیگار(مردم شناس فرانسوی) در سال ۱۳۴۹ شمسی به کوهرنگ آمدند. کتاب وی با نام «سفر به دیار بختیاری» که در سال ۱۳۶۸ چاپ شده، از مهمترین کتاب های علمی برای مطالعه این شهرستان در سالهای قبل از انقلاب اسلامی ایران است.

روستاهای کوهرنگ7 800x489 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

اقلیم شناسی

شهرستان کوهرنگ دارای ایستگاه هواشناسی سینوپتیک است که در شهر چلگرد و در ارتفاع ۲۳۶۵ متری از سطح دریا قرار دارد. همچنین در این شهرستان ایستگاه های باران سنجی و برف سنجی در شهر بازفت ، صمصامی و روستای سرآقاسید وجود دارد. این شهرستان با میانگین بارش سالانه ۱۳۴۹٫۷ میلی متر بعد از بندر انزلی، دومین قطب بارش در کشور به شمار می رود.

روستاهای کوهرنگ6 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

تقسیمات کشوری

شهرستان کوهرنگ در سال ۱۳۸۰ از شهرستان فارسان جدا و به عنوان یک شهرستان مستقل معرفی شد. براساس آخرین تقسیمات سیاسی، شهرستان کوهرنگ دارای ۳ شهر و ۳ بخش و ۷ دهستان است. این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، دو آب صمصامی و بازفت است که از دهستانهای شوراب تنگ ­گزی، دشت زرین، میانکوه موگویی، شهریاری، صمصامی، بازفت بالا و بازفت پائین تشکیل یافته است .

بخش مرکزی
دهستان دشت زرین
دهستان شوراب تنگزی
دهستان میانکوه موگوئی
بخش بازفت
دهستان بازفت بالا
دهستان بازفت پایین
بخش دوآب صمصامی
دهستان دوآب
دهستان شهریاری
مناطق مسکونی
شهرها
چلگرد
بازفت
صمصامی

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان کوهرنگ در سال ۱۳۹۵ برابر با ۴۱۵۳۵ نفر بوده‌است.

روستاهای کوهرنگ5 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

جاذبه‌های گردشگری

آبشار شیخ علی‌خان
چشمه دیمه در روستای دیمه
تونل کوهرنگ در چلگرد
زردکوه (دومین قله مرتفع زاگرس)
دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ در روستای بنواستکی
پیست اسکی کوهرنگ در چلگرد
غار یخی چما در روستای شیخ علی خان

روستاهای کوهرنگ1 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )
آبشار شیخ علیخان در روستای شیخ علی خان
آبشار نیاکان در روستای نیاکان
زاینده رود
رودخانه کوهرنگ
رودخانه بازفت
چشمه کوهرنگ در چلگرد
روستای پلکانی سرآقاسید(ماسوله زاگرس)
چشمه دزداران در صمصامی
چشمه مورز در روستای مورز
پل خداآفرین در بازفت

روستاهای کوهرنگ2 607x800 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

سوغات

کرفس کوهی، موسیر، تره کوهی، چویل، بن سرخ، عسل کوهرنگ ، روغن حیوانی، کشک و قارا

قالی بختیاری، چوغا بافی، وریس بافی، خورجین و سیاه چادر

روستاهای کوهرنگ4 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

روستاهای کوهرنگ

روستای آب‌دره

آب‌دره، روستایی در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری است.

روستای ابخره

ابخره، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۳ نفر بوده‌است. این روستا متعلق به اولاد طهماسب خان از طایفه بزرگ راکی میباشد و به عنوان ییلاق آنها محسوب میشود. در سال ۱۳۹۲ حدود ۴۰ ویلا در آن ساخته شده است و بیشتر از این مکان جهت تفریحات استفاده میشود.

روستای ابدال‌آباد

ابدال‌آباد (کوهرنگ) روستایی در دهستان دشت زرین بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۶ نفر (در ۱۴خانوار) بوده‌است.

روستای ابوالقاسم‌آباد

ابوالقاسم‌آباد روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌است.

روستای ارته (کوهرنگ)

ارته روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱۷ نفر بوده‌است.

روستای اسدآباد

اسدآباد روستایی در دهستان دشت زرین بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۳۵ نفر (۱۳خانوار) بوده‌است.

روستای اسمی‌آباد

اسمی‌اباد روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میهه تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۸ نفر (۲۳ خانوار) بوده‌است.

اسمی آباد روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

روستای افسرآباد

افسرآباد روستایی از توابع شهرستان اردل شهرستان اردل که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۹ نفر بوده‌است.مردم روستای افسرآباد اغلب از طایفه گندلی می‌باشند.

روستای الگی سفلی

الگی سفلی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲ نفر بوده‌است.

روستای الگی علیا

الگی علیا روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.درشرق روستای الگی علیا اثارباستانی مربوط به دوران عیلامی وجود دارد .بردبت (سنگ بت)این اثر دارای سنگ نگاره به خط میخی است ودارای دو مجسمه یک زن و یک مرد که پادشاه اون زمان بود بروی سنگ حکاکی شده .

روستای الورک

الورک، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵ نفر بوده‌است.

روستای امیرآباد (دوآب)

امیرآباد روستایی در دهستان دوآب بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۶۱ نفر (۵۵ خانوار) بوده‌است.

روستای امیرآباد (کوهرنگ، دو)

امیرآباد روستایی در دهستان دشت زرین بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۴۵۰ نفر (۱۳۰ خانوار) بوده‌است.

روستای امیرآباد (کوهرنگ، یک)

امیرآباد روستایی در دهستان دشت زرین بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۶۷ نفر (۳۷ خانوار) بوده‌است.

روستای امیرآباد دشت زرین

امیرآباد (دشت زرین)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. ودر فاصله ی ۵ کیلومتری از مرکز دهستان روستای صالح آباد و ۱۲ کیلومتری مرکز شهرستان کوهرنگ شهر چلگرد قرار دارد شغل اکثریت اهالی این روستا دامداری و کشاورزیست و این روستا در شهرستان کوهرنگ تحت عنوان روستای فوتبال خیر شناخته میشود ابراهیم سلجوقی بازیکن تیم فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال خود را از این روستا شروع وبه لیگ برتر رسید این روستا به عنوان روستای بدون معبر حاکی شهرستان کوهرنگ معرفی شده است.
این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۰ نفر ۱۷۰ خانوار بوده‌است.
آثار باستانی
محوطه امیرآباد ۲
محوطه امیرآباد ۲ مربوط به دوران پارینه‌سنگی میانی است و در شهرستان کوهرنگ، بخش مرکزی، دهستان دشت زرین، منتهی‌الیه غربی دشت زرین، ۱/۵ کیلومتری جنوب غرب روستای امیرآباد، ۱۰ک متری جنوب شرق چلگرد واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۶۳۰۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

روستای ای ناز

ای ناز روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای بادام شیرین

بادام شیرین (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای باغ الگی

باغ الگی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌است.

روستای باغ چنار

باغ چنار (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴۷ نفر بوده‌است.

روستای باغکاری

باغکاری روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای بخش‌آباد

بخش‌آباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۰ نفر (۳۳ خانوار) بوده‌است.

روستای بردگپ

بردگپ (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای بزک‌آباد

بزک‌آباد (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای بنواستکی

بنواستکی روستایی از توابع شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری است که به دلیل وجود بزرگترین دشت لاله های واژگون ایران یعنی دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ شهرت دارد.این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای کوهرنگ آشنا شوید .

روستای بهمن‌آباد

بهمن‌آباد روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۶ نفر بوده‌است.

روستای بی‌آبه

بی آبه، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۲ نفر بوده‌است.

بی‌آبه 800x479 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

بی‌آبه1 800x476 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

بی‌آبه2 800x481 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

بی‌آبه3 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

بی‌آبه4 800x485 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

بی‌آبه5 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

روستای بیدامین

بیدامین، روستایی در بخش دوآب صمصامی از توابع شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شهریاری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۵ نفر بوده‌است.

روستای بیراهگان

بیراهگان، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۳ نفر بوده‌است.

روستای پاچه گاو

پاچه گاو، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای پیر عالی

پیر عالی، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای تبرک سفلی

تبرک سفلی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. روستای تبرک سفلی یکی از مناطق خوش آب و هوای شهرستان کوهرنگ است که هرساله میزبان گردشگران زیادی از اصفهان و خوزستان و سایر نقاط کشور است.این روستا به دلیل برخورداری از منابع فراوان آب محل مناسبی برای پرورش ماهیان سردابی به خصوص قزل آلا ست.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷۲ نفر بوده‌است.

روستای تبرک علیا

تبرک علیا روستایی در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. اهالی این روستا از طایفه موری ایل بختیاری می‌باشند.که اکثراً از دو فامیل از تیره اسوند اسدی حسنوند اولاد امید و قاسمی قاسموند (اولاد لفطلی) می‌باشد.اکثر مردم این روستا کار کشاورزی و دامداری می‌باشد.نام روستا از تبر گرفته شده تبرک به معنای تبر کوچک که مردم قدیم این روستا برای آوردن هیزم همگی دارای تبرهای کوچکی بودند و به همین دلیل تبرک خوانده می‌شود.
روستای تبرک علیا به تیک نیز معروف می‌باشد.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۴ نفر بوده‌است.

روستای تپا سفلی

تپا سفلی روستایی توریستی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵۰ نفر بوده‌است.

روستای تپا علیا

تپا علیا روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در پنج کیلومتر روستای محمد اباد دهناش قرار دارد . که از طبیعت زیبا ودست نخورده ای برخوردار است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱ نفر بوده‌است.

روستای ترکی

تِرکی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۷ نفر بوده‌است.

روستای تشنوی

تشنوی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، استان چهارمحال و بختیاری.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای تلخه‌دان

تلخدان (بازفت)، روستایی از توابع کوه سفید از شمال به مورز از شرق به بناب و سه جو از غرب به تبرک و چمنگلی از جنوب به کوه سفید و جاده ایل رو به سمت خوزستان می باشد و کل اهالی روستا از طایفه بزرگ دهناشی و ایل بهداروند می باشند که محل سکونت بسیاری از خان های دهناشی بوده است از جمله: ملا صید مراد مهدیپور ، آ محمد حسین دهناشی ، آ امان الله خان دهناشی و بسیاری از بزرگان دهناشی می باشد. این روستا در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری ایران است.

جمعیت
طبق سرشماری دقیق روستا توسط شبکه بهداشت روستای تلخدان جمعیت روستا تا در سال ۱۴۰۰به تعداد ۳۵۲نفر می باشد،اما با توجه به منطقه سردسیری عشایر و کوج فصلی عشایر این منطقه در فصل بهار،تابستان، پاییز جمعیت این روستا افزایش میابد و جمعیت حدودی ۱۱۲۶ نفر می باشد.

روستای تلو

تَلو (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان‌کوه موگوئی قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۸ نفر بوده‌است.

روستای تنگ هونی

تنگ هونی، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای تیرک احمدآباد

تیرک احمدآباد ، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای تیک

تیک روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۴ نفر بوده‌است.

روستای جمال‌آباد

جمال‌آباد روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌است.

روستای چاهک

چاهک روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای چشمه چلی

چشمه چلی روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.

روستای چشمه دره

چشمه دره (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای چغاخرگوش

چغاخرگوش، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای چل‌آباد

چل‌آباد روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای چم عباسعلی

چم عباسعلی، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از ۳ خانوار بوده‌است.

روستای چم قلعه

چم قلعه روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۶۹ نفر بوده‌است.

روستای چم‌آباد

چم‌آباد ، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای چمن گلی

روستای چهارموران

چهارموران (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۶ نفر بوده‌است.

روستای چین

چهنه (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۰ نفر بوده‌است.

روستای حاجی جلیل

حاجی جلیل، روستایی از توابع بخش دوآب صمصامی از توابع شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری است.این روستا در دهستان شهریاری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌آباد

حاجی‌آباد روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴ نفر بوده‌است.

روستای حسین‌آباد

حسین‌آباد روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۴ نفر بوده‌است.

روستای حمزه‌آباد

حمزه‌آباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۵ نفر بوده‌است.

روستای حمیدآباد

حمیدآباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای حیدرآباد

حیدرآباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹ نفر بوده‌است.

روستای حیدرآباد میهه

حیدرآباد میهه روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۱ نفر بوده‌است.

روستای خسروآباد

خسروآباد (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۰ نفر بوده‌است.

روستای خونکار

خونکار روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. اولین خانه ای که در روستا بنا شد توسط شخصی به نام حاج خونکار بوده است به همین دلیل این روستا را به نام وی( قلعه خونکار) نام نهاده اند.جمعیت روستا در سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۶۱ نفر (۷۰ خانوار) بوده‌ واز نظر جمعیت بیست و پنجمین روستای شهرستان کوهرنگ بوده است. در سال ۱۳۹۹ ، این جمعیت به۲۶۹ نفر رسیده و بعد از شهرک میهه دومین روستای پرجمعیت منطقه میهه به شمار می رود. از این تعداد ۱۳۲ مرد و ۱۳۷ زن هستند. همچنین تعداد خانوار روستا ۷۵ خانوار است و میانگین سنی جمعیت حدود ۴۰ سال است .همچنین ۷۶ کودک زیر ده سال دارد.
بنای مذهبی
تنها بنای مذهبی روستا، امامزاده شعیب نبی است که در شرق روستا قرار دارد.
روستای خونکار آباد از اولین روستاهایی است که در آن مکتب تشکیل شد و سپس سپاه دانش در این روستا به تدریس دانش آموزان پرداخت و ساخت مدرسه در این روستا در اولین سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد . در سال ۱۳۹۸ مدرسه جدیدی در روستا به همت فرد خیری به نام خانم مافی در روستا احداث شده است.روستا یک حسینیه و هیات عزاداری ثبت شده با نام هیات عزاداری اباعبداله حسین دارد و در ایام عزاداری این هیات مقدمات عزاداری را با حضور مردم روستا فراهم می کند.
این روستا از سال ۱۳۷۸ یعنی از اولین دوره شوراهای اسلامی روستا دارای شورای اسلامی روستا بوده و تعداد اعضای این شورا سه نفر است. این روستا دهیاری دارد.روستا خانه بهداشت دارد. در این خانه بهداشت خدمات بهداشتی به مردم روستا عرضه می شود. روستا فاقد سیستم دفع فاضلاب است و فاضلاب در چاه های جذبی ذخیره می گردد و زباله های خشک سوزانده و زباله های تر در زمین های کشاورزی رها می شود.
طرح هادی روستا
در سال ۹۰ و ۹۱ طرح هادی روستا طراحی و تصویب و تقریبا نیمی از آن اجرا شد. در سال ۱۳۹۸ بخش عمده ای از کوچه های روستا توسط شورای اسلامی و دهیاری جدول کشی و آسفالت شد.
فعالیت های اقتصادی
زراعت فعالیت غالب مردم روستا است ولی به دلیل عدم دسترسی به آب سطحی کشت زمین های روستا به شیوه دیمی انجام می شود. در کنار زراعت، باغداری، دامداری و قالی بافی نیز رواج دارد. جمعیت فعال روستا در شهرهای اصفهان، بندرعباس و شیراز مشغول به کار عمدتا ساختمانی هستند. امروزه با پرورش درختان گردو و بادام در روستا، درآمد نسبتا خوبی از فروش این محصولات عاید مردم روستا می شود.
جاذبه های گردشگری
چشمه روستا
کوه چوبین
امامزاده شعیب نبی
آب و هوای مناسب بویژه در فصل بهار و تابستان در روستا
باغ های میوه روستا بویژه درختان گردو و بادام
فرهنگ وقف در روستا
تاکنون از طرف مردم روستا ۵ زمین برای نیازهای عام المنفعه در اختیار عموم قرار گرفته است که عبارتند از: زمین خانه بهداشت، زمین میدان فوتبال، زمین مسجد، زمین حسینیه، زمین مدرسه روستا.
دسترسی
روستا دسترسی مناسبی به مرکز استان،شهرستان و مراکز شهری مهم منطقه دارد: فاصله با شهرکرد مرکز استان(۶۵ کیلومتر)، چلگرد مرکز شهرستان(۲۰کیلومتر)، شهر باباحیدر (۱۵ کیلومتر) و شهر فارسان( ۳۰ کیلومتر) دو مسیر دسترسی آسفالته در روستا یکی از طرف باباحیدر به هیرگان و یکی از طرف باباحیدر به چلگرد وجود دارد.
تاسیسات و تجهیزات
روستا به آب آشامیدنی لوله کشی، گاز شهری، برق و تلفن ثابت و همراه دسترسی دارد.
عشایر روستا
۸ خانوار عشایری در روستا در فصل بهار و تابستان در زمین های اطراف روستا ساکن می شوند. گرمسیر این عشایر در اطراف شهرهای لالی و شوشتر است.
لرزه خیزی
به دلیل عبور گسل بزرگ زاگرس از کنار روستا، خطر لرزه خیزی این روستا زیاد است.

روستای خویه

خویه مرکز دهستان میانکوه موگویی از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۴۶ نفر بوده‌است.

روستای خیارکار

خیارکار روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای درک‌آباد

درک‌آباد (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۴۳ نفر بوده‌است.

روستای دره بالا

دره بالا، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای دره بوران

دره بوران، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای دره‌پیر

دره پیر (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۸۳ نفر بوده‌است.

روستای دره توت

دره توت، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای دره زرگه

دره زرگه، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌است.

روستای دره گاومیش

دره گاومیش روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای دره گرم علیا

دره گرم علیا روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای دره مولا

دره مولا، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر بوده‌است.

روستای دره وزگا

دره وزگا روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای دره هندو

دره هندو روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر بوده‌است.

روستای دره‌باغ

دره‌باغ روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، استان چهارمحال و بختیاری.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌است.

روستای دره‌بید (بخش مرکزی کوهرنگ)

دره‌بید روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۴ نفر (۱۷ خانوار) بوده‌است.

روستای دره‌بید (بازفت)

دره‌بید، روستایی در بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر (۱۸ خانوار) بوده‌است.

روستای دزک سرچشمه

دزک سرچشمه روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، استان چهارمحال و بختیاری. این روستا در در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرکرد واقع شده و دارای گورستان قدیمی با شیرهای سنگی متعلق به عصر صفویه است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۶ نفر بوده‌است.

روستای دزک سفلی

دزک سفلی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

روستای دزک علیا

دزک علیا روستایی در بخش دوآب صمصامی از توابع شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا با جمعیتی در حدود۲۵۰ نفر در فاصله صد کیلومتری از شهرکرد واقع شده است.

اکثریت ساکنین این روستا از تیره مدولی از طایفه بزرگ قندعلی می‌باشند . این روستا از زیبایی‌های خاص طبیعی و پتانسیل بالای گردشگری برخوردار است. وجود چشمه‌های دزک ، سلیمان ، هیبت الله و چشمه ریز به زیبایی آن افزوده‌ است . همچنین دارای باغات میوه از جمله انگور ، آلو ، سیب و خصوصاً گردو می‌باشد.
زیارتگاه بهیگ سیا (عروس سیاه) در این روستا می‌باشد ، که بنابر روایتی از کهنسالان این روستا آرامگاه عروسی بود که به اجبار خانواده به عقد مردی درآمد و بعلت عدم رضایت او به بالای کوه رفته و نفرین می‌کند و خودش جان می‌دهد و خواستگارانش به درخت توت که اکنون در نزدیکی آرامگاه او هستند تبدیل می‌شوند. وجود دو شیلات پرورش ماهی قزل آلا در این روستا موجبات اشتغال جوانان این ناحیه را فراهم آورده است

روستای دم تنگ

دم تنگ (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌است.

روستای دورک سفلی

دورک سفلی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۲ نفر بوده‌است.

روستای دورک علیا

دورک علیا روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۶ نفر بوده‌است.

روستای دوروزن‌آباد

دوروزن‌آباد ، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای ده گه شامنصوری

ده‌گه شامنصوری روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۹ نفر بوده‌است.

روستای دهستان بیرگان

بیرگان، نام یکی از دهستان‌های شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. که دارای ۳۶ آبادی و ۱۶۷۰ تن سکنه است.دهستان بیرگان در شرق زردکوه بختیاری و شمال شهرستان کوهرنگ قرار دارد.پوشش گیاهی منطقه اغلب گَوَن است. از گونه‌های جانوری منطقه می‌توان کبک، تیهو، خرس قهوه‌ای، گرگ، مار و لاک پشت و در ارتفاعات زردکوه بختیاری قوچ، میش و بز کوهی را نام برد.

روستای دهناش

دهناش روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، استان چهارمحال و بختیاری.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۳ نفر بوده‌است.

روستای ده‌نو سفلی

ده‌نو سفلی (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۷ نفر (۳۰ خانوار) بوده‌است.

روستای ده‌نو علیا

ده‌نو علیا (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۱۰ نفر (۱۶۳ خانوار) بوده‌است.

روستای دیمه

دیمه (کوهرنگ)، روستایی در شهرستان کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری است. چشمه دیمه یعنی سرچشمه اصلی زاینده رود در این منطقه قرار دارد.این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰۹ نفر بوده‌است.

روستای راکی

راکی (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر بوده‌است.

روستای رباطک

رباطک (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن۲۸ نفر بوده‌است.

روستای رباط‌کوه

رباط‌کوه روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای رزگه

رزگه (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش دو اب صمصامی شهرستان کوهرنگکه در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در کوهرنگ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۴ نفر (۱۳ خانوار) بوده‌است.

روستای رضی‌آباد

رضی‌آباد روستایی در دهستان شوراب تنگزی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۶۲ نفر ( ۱۱ خانوار) بوده‌است.

روستای روستا

روستا (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای زرک

زرک، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۱۰۷ نفر (۱۶خانوار) بوده‌است.

روستای زمان‌آباد

زمان‌آباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸ نفر (۴خانوار) بوده‌است.

روستای سرآقاسید

سرآقاسید روستایی توریستی و پلکانی واقع در شهرستان کوهرنگ و استان چهارمحال و بختیاری است.این روستا به ماسوله زاگرس شهرت دارد و در تاریخ آبان ۱۴۰۰ با شماره ثبت ۳۳۵۰۷ در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.این روستا علاوه بر قدمت بالا و بافت تاریخی خود از جنبه های زیارتی، سیاحتی و گردشگری مورد توجه همگان قرار گرفته است و هرساله انبوهی از گردشگران از جاهای مختلف کشور و کشورهای را به خود جلب می کند .
جاذبه ها
روستای پلکانی(ماسوله زاگرس)
این روستا به گونه ای ساخته شده که بام خانه پایینی، حیاط خانه بالایی محسوب می شود.
چشمه نمک سرآقاسید
چشمه نمک سرآقاسید جاذبه ای نهفته در استان چهارمحال و بختیاری می باشد که در فاصله ۱ کیلومتری از روستای سرآقاسید قرار دارد.وقتی چندمتری از غرب روستا خارج شویم بعد از عبور از باغ های روستائیان و گذر از مسیری سرسبز و سر بالایی به گردنه ای میرسیم که بعد از دیدن نمایی زیبا از روستا به جاذبه چشمه نمک میرسیم. اطراف چشمه نمک درختان بلوط زیادی مشاهده می شود و درفواصل کمی از آن عشایر روستا سکونت دارند و این چشمه در راستای آبشار آستونا سرآقاسید واقع شده است.
امامزاده آقاسید
امامزاده سید عیسی(ع) از نوادگان امام هفتم در روستای سرآقاسید می باشد و یکی از دلایل تشکیل روستا بخاطر ارادت مردم عشایر به این امام بود و این امامزاده در پایین روستا قرار دارد.
بهترین فصل سفر
سر آقا سید تنها در ۶ ماه فصول بهار و تابستان قابل دسترسی است و ساکنان آن ماه‌های سرد سال را پشت حصاری از برف و بدون هیچگونه ارتباطی با دنیای بیرون می‌گذرانند. با فرا رسیدن فصل بهار طبیعت و راهداران دست در دست یکدیگر داده و این حصار را می‌شکنند. در فصل بهار منظرهٔ پشته‌های علوفهٔ تازه برای آذوقهٔ زمستانی، از زاویهٔ بالا دیدنی است.
در ماه‌های اردیبهشت و خرداد عشایری که از مناطق گرمسیر خوزستان به چهارمحال و بختیاری وارد می‌شوند از مسیر روستای سر آقا سید عبور می‌کنند و تماشایی‌ترین صحنه‌ها را به تصویر می‌کشند.
آب و هوا
سر آقا سید دارای آب و هوای کوهستانی است که در تابستان آب و هوایی مطبوع و در فصول سرد، ارتفاع برف به چندین متر می رسد.
راه دسترسی
این روستا در ۴۵ کیلومتری شمالغرب چلگرد واقع شده‌است.برای رسیدن به روستای سرآقاسید از شهر چلگرد به سمت روستای شیخ علیخان حرکت می‌کنید. پس از آبشار شیخ علیخان، جادهٔ آسفالته تمام می‌شود. با شروع جادهٔ خاکی، چشمتان به غار یخی چما و قلهٔ زردکوه می‌افتد. پس از ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر رانندگی، روستای سرآقاسید نمایان می‌شود.۱۶۹۸ نفر

سر آق سید 1 800x497 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

سر آقا سید 800x535 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

روستای سربیشه

سربیشه (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای سرتنگ بادام شیرین

سرتنگ بادام شیرین روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای سردارآباد

سردارآباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای سرصالح کوتاه

سرصالح کوتاه، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۸ نفر بوده‌است.

روستای سروه پایین

سروه پایین روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای سوه

سوه روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان‌کوه موگویی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای سه جوی

سه جوی، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای سیاوش‌آباد چندار

سیاوش‌آباد چندار روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۹ نفر بوده‌است.

روستای سیاوش‌آباد گردو

سیاوش‌آباد گردو روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۸ نفر بوده‌است.

روستای سیدمراد

سیدمراد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶ نفر بوده‌است.

روستای سیف‌آباد

سیف‌آباد روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۵ نفر بوده‌است.

روستای سیف‌آباد الهیار

سیف‌آباد الهیار، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲ نفر (۱۰ خانوار) بوده‌است.

روستای سیل گاه

سیل گاه روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۵ نفر (۲۵ خانوار) بوده‌است.

روستای شاه عبدالعظیم

شاه عبدالعظیم (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای شرمک

شرمک روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.

روستای شوله

شوله روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵ نفر بوده‌است.

روستای شهرک امام حسین

شهرک امام حسین (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این شهرک از روستاهای گله کوشکَک؛ زر آباد؛ مَرغ فولاد، معصوم آباد و چشمه اسد تشکیل شده است جمعیت ساکن در این شهرک از طایفه بابادی، تیره حاجیور و اولاد ملا یوسف تشکیل شده است.این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن۱۴۵۶ نفر (۲۱۲خانوار) بوده‌است.

روستای چبد

شهرک چبد، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۱نفر (۲۶ خانوار) بوده‌است.

روستای شهرک رهبری

شهرک رهبری، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر (۲۱ خانوار) بوده‌است.

روستای شهرک غلام‌آباد

شهرک غلام‌آباد روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۲ نفر بوده‌است.

روستای شهرک کوشکا

شهرک کوشکا، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۸ نفر بوده‌است.

روستای شهرک مازه سوخته

مازه سوخته روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۳ نفر بوده‌است.

روستای شهرک میهه

شهرک پارس میهه روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. مردم این منطقه از ایل بابادی هستند. این منطقه مقر حکومتی خوانین بختیاری در دوره افشاریه ، زندیه و اوایل قاجاریه بوده است.
شهرک میهه در دهستان میهه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران (۱۳۹۵)، جمعیت آن ۸۲۰ نفر بوده‌است.

روستای شهریاری

شهریاری مرکز دهستان شهریاری از توابع بخش دوآب صمصامی، شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شهریاری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۹ نفر بوده‌است.

روستای شیخ عالی

شیخ عالی یا دره شیخ عالی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۷ نفر بوده‌است.

روستای شیخ علی‌خان

شیخ علی‌خان، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
آبشار شیخ علیخان
آبشار شیخ علیخان که به آبشار مینیاتوری ایران شهرت دارد، در این روستا قرار دارد.این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۴ نفر (۴۹ خانوار) بوده‌است.

 علی خان e1658054491417 552x800 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

روستای صالح‌آباد زری

صالح‌آباد زری روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر (۱۹خانوار) بوده‌است.

روستای صفاآباد

صفاآباد ، روستایی از توابع بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا محل سکونت خانواده های رضایی از طایفه قندعلی(دورکی)می باشد.دارای آبشارزیبای باغ نعنا و رودخانه ای دلنشین چشمه هایی خروشان می باشد.شغل مردم روستا باغداری، دامداری، و کشاورزی است ، #صفاآبادمهدطبیعت #از صفاآباد دیدن کنید .این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌است.

روستای طارم

طارم روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا یکی از زیباترین وبکرترین روستاهای بازفت است.جمعیت این روستا را مردم بختیاری از طایفه کیارسی بهداروندتشکیل داده اند که از جمله انها تیره نورالدین وند است.
آب وهوا
آب و هوای این روستا درتابستان گرم تا ۴۷درجه سانتیگراد ودر زمستان تا منفی۶ درجه میرود به طورکلی آب وهوای خوب همراه باطبیعت بکر و دست نخورده باعث شده بیشتر ساکنان قدیمی این روستا که به شهر رفته بودند بازگردند شغل بیشتر مردم این روستا کشاورزی ودامداری است .
ساختار منطقه ای
[این منطقه از دیرباز سکونتگاه طایفه کیارسی بوده است و در واقع شاهراه اتصال روستاهای دورک والگی هم به حساب میاید ودسترسی نزدیک تری به شهرک تلورد نسبت به دو روستای یاد شده دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷ نفر بوده‌است.

روستای عباس علی‌آباد

عباس علی‌آباد روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸ نفر (۵خانوار) بوده‌است.

روستای علی نقی‌آباد

علی نقی‌آباد ، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱ نفر بوده‌است.

روستای علی‌شاه‌آباد

علی‌شاه‌آباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۲۴ نفر بوده‌است.

روستای غلام‌آباد (کوهرنگ، شمال)

غلام‌آباد یک روستا در ایران است که در دهستان دشت زرین شهرستان کوهرنگ واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، غلام‌آباد ۸۹ نفر جمعیت دارد.

روستای غلام‌آباد (کوهرنگ، جنوب)

غلام‌آباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹ نفر (۱۶خانوار) بوده‌است.

روستای فانی‌آباد

فانی‌آباد ، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۷ نفر بوده‌است.

روستای فخرآباد

فخرآباد روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۱ نفر بوده‌است.

روستای فرخ‌آباد

فرخ‌آباد (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹ نفر (۹خانوار) بوده‌است.

روستای فریک

فِریَک روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۱ نفر بوده‌است.

روستای قاسم‌آباد

قاسم‌آباد (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی و در مجاورت تونل دوم کوهرنگ و همچنین نیروگاه برق کوهرنگ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران [[سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۹، جمعیت آن ۲۷۸نفر (۳۸خانوار) بوده‌است،که ازطایفه بابادی تیره میرقائد (تَش رکان ) هستند.نزدیکترین روستا به قاسم آباد از سمت شمال روستای مَلک آباد و از سمت جنوب روستای احمدآباد است. لازم به ذکر است در چندین سال متمادی که بارش برف زمستانی در کوهرنگ به اندازه کافی بود در قسمت غربی این روستا، جشنواره ساخت مجسمه های برفی برگزار میشد.

روستای قبادآباد

قبادآباد روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۰ نفر بوده‌است.

روستای قریب‌آباد

قریب‌آباد روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۱ نفر بوده‌است.

روستای قلعه بختیار

قلعه بختیار (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر بوده‌است.

روستای قلعه تبرک

قلعه تبرک روستایی تاریخی وگردشگری در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، استان چهارمحال و بختیاری است. این روستا ازدوتیره اسوند و قاضی تشکیل شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۸ نفر بوده‌است.

روستای قلعه خونکار

قلعه خونکار، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۸ نفر بوده‌است.

روستای قلعه سبزی

قلعه سبزی، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌سنگی

قلعه سنگ (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۵ نفر (۲۵ خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه علی‌حسین سلجوقی

قلعه علی حسین سلجوقی روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲ نفر بوده‌است.

روستای قلعه علی‌آباد

قلعه علی‌آباد روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۶۱۹ نفر بوده‌است.

روستای قلعه فریدون

قلعه فریدون (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۱ نفر بوده‌است.

روستای قلعه کشگی

قلعه کشگی، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌تک

قلعه‌تک (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌است.

روستای قنبرسینی

قنبرسینی روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۴ نفر بوده‌است.

روستای قیقاج

قیقاج (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کارکن سفلی

کارکن سفلی، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای کارکن علیا

کارکن علیا، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کچوز

کچوز روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸ نفر بوده‌است.

روستای کریم‌آباد

کریم‌آباد روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای کسری

کسری روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای کوفی

کوفی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستای کول‌سرخ

کول سرخ (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای کوی شهیدبهشتی

کوی شهیدبهشتی، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌است.

روستای کیارس علیا

کیارس علیا، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کیکاوس

کیکاوس روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌است.

روستای گاوشیر

گاوشیر، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵ نفر بوده‌است.

روستای گراب

گراب روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۸ نفر بوده‌است.

روستای گردو سفلی

گردو سفلی روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۵ نفر (۵۲ خانوار) بوده‌است.

روستای گردو علیا

گردو علیا روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در بخش مرکزی شهرستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۰ نفر بوده‌است.

روستای گزستان

گزستان روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴۲ نفر بوده‌است.

روستای گل سرخ

گل سرخ روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای گل‌آباد

گل‌آباد (کوهرنگ)، روستایی در دهستان شهریاری از توابع بخش دوآب صمصامی در شهرستان کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری است.این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۵ نفر بوده‌است.

روستای گنگرستان

گنگرستان روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای لاوه

لاوه، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان میان کوه موگوئی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای لبد سفلی

لبد سفلی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای لبد علیا

لِبد علیا روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر بوده‌است.

روستای لبد کوهرنگ

روستای آبکار لبد کوهرنگ از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری بود که در حادثه ای مرموز در نوروز سال ۱۳۷۷ ناپدید شد.در این حادثه ۵۲ نفر از مردم روستا زیرخاک مدفون شدند. تنها ۱۳ نفر که خارج از روستا بودند زنده ماندند.در سال ۱۳۷۱ برای اهالی روستای لبد یک سایت و شهرک برای اسکان در نظرگرفته شده بود که آنان اسکان در این شهرک نپذیرفتند.در لبد شهرستان کوهرنگ همه سال در نوروز، تنی چند از بازماندگان آن حادثه، به نزدیکی روستا می‌آیند و در آستانه کوه یاد درگذشتگان لبد را گرامی می‌دارند.
برخورد شهابسنگ
مسئولان اظهار داشتند که این حادثه بر اثر رانش زمین بوده؛ اما اظهارات اهالی منطقه خلاف این موضوع است.شنیده شدن صدای مهیب توسط مردم منطقه، مشاهده ی دود غلیظ و سیاه، سریع اتفاق افتادن حادثه، حجم زیاد آوار؛ این موارد توسط اهالی منطقه در مستند های مختلف گفته شده و با رانش زمین ارتباطی ندارد.این فرضیه نیازمند تحقیقات عملی است.

روستای مازه فرامرزی

مازه فرامرزی، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱ نفر بوده‌است.

روستای مالک‌آباد

مالک‌آباد روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت،که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. با طبیعتی بسیار زیبا و سردسیری.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است.

روستای محمدآباد یک

محمدآباد یک (محمدآباد شوراب) نام روستایی در دهستان شوراب تنگزی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری است. مطابق سرشماری عمومی سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۲۹ نفر (۲۵ خانوار) بوده است.

روستای محمودآباد

محمودآباد (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۸ نفر بوده‌است.

روستای مردخانه

مردخانه روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای مزان

مزان یک روستا در ایران است که در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری واقع شده‌است.این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای مصطفی‌آباد

مصطفی‌آباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵ نفر (۴خانوار) بوده‌است.

روستای ملک‌آباد (دوآب صمصامی)

ملک‌آباد یا ملک‌آباد۱ روستایی در دهستان شهریاری بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۵۷ نفر (۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای ملک‌آباد

ملک‌آباد (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۱ نفر (۷۴خانوار) بوده‌است.

روستای موچان

موچان (کوهرنگ)، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای موردل

مُوْرِدِل، روستایی از توابع بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شهریاری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲ نفر بوده‌است.

روستای مورز

مَوَرز، روستایی در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری است.این روستا از غرب به چمن گلی، از شرق به دیناران، از جنوب به رودخانه کارون و از شمال به زردکوه متصل است. بازفت در مرز استان خوزستان و چهارمحال بختیاری است.روستای مورز در حدود ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد و همچنین ۱۵۰ مسجدسلیمان واقع شده‌است.
جاهای دیدنی
رودکارون
زردکوه
چشمه مورز
جنگل های بلوط زاگرس
براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰۱ نفر بوده‌است.

روستای مورهره

مورهره، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان بازفت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای موسی‌آباد

موسی‌آباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷ نفر (۱۷خانوار) بوده‌است.

روستای مهدی‌آباد (بازفت)

مهدی‌آباد روستایی در دهستان بازفت بالا بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۲۷ نفر (۳۶ خانوار) بوده‌است.

روستای مهدی‌آباد (دشت زرین)

مهدی‌آباد روستایی در دهستان دشت زرین بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵جمعیت این روستا کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای مهدی‌آباد (شوراب تنگزی)

مهدی‌آباد یا مهدی‌آباد۱ روستایی در دهستان شوراب تنگزی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۵۰ نفر (۷۱ خانوار) بوده‌است.

روستای میان‌دوهان سفلی

میان‌دوهان سفلی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، استان چهارمحال و بختیاری. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر بوده‌است.

روستای میان‌دوهان علیا

میان‌دوهان علیا روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، استان چهارمحال و بختیاری.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر بوده‌است.

روستای نادرآباد

نادرآباد (کوهرنگ) روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۸ نفر بوده‌است.

روستای نازی

نازی روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، استان چهارمحال و بختیاری. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶نفر بوده‌است.

روستای نالبندون

نالبندون یا نالبندان روستایی است در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، استان چهارمحال و بختیاری.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۳ نفر بوده‌است.

روستای نصیرآباد (شوراب تنگزی)

نصیرآباد (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸ نفر (۶خانوار) بوده‌است.

روستای نصیرآباد (دشت زرین)

نصیرآباد (دشت زرین)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۷۱۹ نفر (۱۶۵ خانوار) بوده‌است.

روستای نظرآباد (کوهرنگ)

نظرآباد (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌است.

روستای نعل اشکنان علیا

نعل اشکنان علیا روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای نعل‌اشکنان سفلی

نعل‌اشکنان سفلی روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دشت زرین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای نیاکان

نیاکان (کوهرنگ)، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. طوایف هفت لنگ بختیاری در این مکان ساکن هستند بخشی از روستا چادرنشین و عشایر هستندو بخشی دیگر یکجانشین شغل مردم روستا دامداری و کشاورزی است.
آبشار نیاکان
آبشار نیاکان در این منطقه قرار دارد.
این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۵ نفر بوده‌است.

روستای وزگاگنگرستان

وزگاگنگرستان، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای هربکول

هربکول، روستایی است از روستاهای کوهرنگ از توابع بخش مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان شوراب تنگزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷ نفر بوده‌است.

روستای هردان

هردان، روستایی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این روستا در دهستان دوآب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای هوشوت

هوشوت روستایی در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، استان چهارمحال و بختیاری است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۴ نفر بوده‌است.

روستای یاورآباد

یاورآباد ، روستایی از توابع بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. روستای یاورآباد در تاریخ ۱۳۱۲ مصادف با دستور رضاخان مبنی بر یکجانشینی عشایر، بنا گذاشته شد.

کارشناسانی که به فرمان حکومت وقت، به بیرگان آمدند محل هایی را برای احداث روستاها انتخاب نمودند و پس از مشورت و نظرخواهی از آقایاور یکی از کلانتران طایفه راکی مالملی، محل کنونی روستا به این امر اختصاص یافت و به دلیل اینکه بنای اولیه و همچنین بسط و سامان آن توسط آقایاور و فرزندانش انجام شده بود به نام ایشان نامگذاری شد و این نام در تقسیمات ارضی کشور نیز ثبت گردید.
مناطق گردشگری
شیلات ماهی
این محل علاوه بر تولید و فروش ماهی قزل آلا، محیطی بسیار زیبا برای تفریح و استراحت دارد. همچنین چشمه ای بالای سر شیلات قرار دارد که آب این مجتمع را تامین می کند . آب این چشمه بسیار سرد و گورارا است.
چشمه مروارید
این چشمه که در شرق روستا قرار دارد بیشترین دبی خروجی آب را در بین چشمه های منطقه بیرگان دارا می باشد.
متاسفانه بعد از طرح های جهنمی انتقال آب مانند تونل کوهرنگ ۳ و تونل بهشت آباد، این چشمه بزرگ با دبی چند هزار لیتر، بسیار کم آب شده است.
محیط زیست
این منطقه که در مجاورت رشته کوه زردکوه قرار دارد آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. زمستان ها برف فراوانی در این منطقه می بارد که سبب ایجاد بهار و تابستان های بسیار دلنشینی شده است.
اقوام ساکن
همه ی اهالی این روستا از قوم بختیاری هستند و در تقسیم بندی طوایف بختیاری بابادی باب طایفه بزرگ راکی مالملی می باشند.این روستا در دهستان بیرگان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است. در سال ۱۳۹۹، تعداد خانوار ساکن در این روستا به ۳۳ خانوار مشتمل می گردد.

یاور آباد 800x600 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

یاور آباد 1 800x777 روستاهای کوهرنگ ( معرفی 208 روستای کوهرنگ )

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد