جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی برگزار می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۷ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۴/۰۷ – به گزارش خبرگزاری فارس، شهریور امسال همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت کریمان اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی برگزار خواهد شد.

امین افتخار، دبیر جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی استان تهران افزود: سومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی در منطقه ۵ کشوری امسال در دهه کرامت و به میزبانی شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سال اول به میزبانی و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: استان‌های قم، تهران، قزوین، البرز، مازندران، گیلان و مرکزی در منطقه ۵ کشوری این جشنواره قرار دارند.

افتخار با تأکید بر اینکه جلب نگرش جامعه نسبت به فرامین دینی و سیره بزرگان در قبال محیط زیست بسیار اهمیت دارد، افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری مستمر این جشنواره الگو پذیری از معارف دینی و سیره امامان به‌منظور اصلاح رفتارهای محیط زیستی جامعه و تقویت بنیان‌های اجتماعی و نیز جلب مشارکت مردم در موضوعات زیست محیطی است.

دبیر جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی در استان تهران با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش اصلی، فرعی و ویژه برگزار خواهد شد گفت: بخش اصلی این جشنواره شامل عکس و پوستر، بخش فرعی شامل نقاشی کودکان و نوجوانان به همراه عکس محیط‌بانان و بخش ویژه شامل مقالات با رویکرد دینی و مذهبی است.

وی گفت: محورهای موضوعی آثار باید بر روی شاخص‌های محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و محیط زیست انسانی با تکیه بر عناصر آب، خاک، هوا و نقش انسان در صیانت و حفاظت از محیط زیست تکیه داشته باشد.

مشاور مدیرکل محیط زیست استان تهران ادامه داد: فراخوان این جشنواره در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به نشانی www.tehran-doe.ir درج شده و برای تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان، ارگان‌های فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی نیز ارسال شده است.

وی با تأکید بر فرصت باقیمانده حدود ۴۰ روزه تا پایان مهلت قانونی برای ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره اظهار امیدواری کرد: این جشنواره قطعاً به برکت نام امام هشتم حضرت رضا (ع) و به یمن برگزاری در جوار حرم حضرت معصومه(س) از استقبال خوب شرکت کنندگان برخوردار خواهد بود.

گفتنی است سومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ۶ تا ۱۶ شهریور ماه سال‌جاری در ۵ منطقه بزرگ سراسر کشور برگزار خواهد شد.

13920905000350 PhotoA جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی برگزار می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *