جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

برگزاری تورهای رایگان استان‌گردی در آذربایجان غربی

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ شهریور ۱۳۹۲

جعفر ذوالفقاری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای گردشگری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از پنجم مهر ماه سال جاری هفته جهانگردی آغاز خواهد شد و این هفته در حوزه ملی و فراملی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی تصریح کرد: لازم است در آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیلی که در عرصه گردشگری وجود دارد، اهتمام جدی در راستای اجرای برنامه‌های این هفته انجام شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه هر سال هفته جهانگردی با یک شعار آغاز می‌شود، ادامه داد: امسال نیز این هفته با یک شعار مهم و اساسی که با منابع محدود نیز سنخیت دارد تحت عنوان “گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک” آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز نخست هفته گردشگری مصادف با پنجم مهر ماه بوده که با شعار “گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک” آغاز می‌شود و برنامه‌ریزی‌هایی در راستای مشارکت جمعی برای مدیریت و مصرف آب و نحوه بهره‌برداری از این منابع مورد بررسی قرار گرفته تا در زمینه مصرف صحیح آب فرهنگ ریشه‌داری ایجاد شود.

ذوالفقاری انجام تبلیغات محیطی و رسانه‌ای و تزیین سر درب تمام تاسیسات گردشگری، استقبال از نخستین گردشگران ورودی داخلی و خارجی به استان در پایانه‌های مسافربری شامل هوایی، زمینی و ریلی و مبادی ورودی شهرها با اهدای گل و شیرینی و حضور پرسنل و همکاران بخش دولتی تشکل‌ها در نماز جمعه و سخنرانی مدیرکل، معاونین و مسئولان ادارات و نمایندگی‌ها پیش از خطبه را از برنامه‌های روز نخست هفته گردشگری برشمرد.

وی یادآور شد: برگزاری تورهای رایگان استان گردی برای عموم علاقمندان با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان غربی، ارائه تخفیفات ویژه مراکز خدمات گردشگری آذربایجان غربی از طریق تعامل با انجمن‌ها و اتحادیه‌های مربوطه و بازدید رایگان عموم مردم از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی و موزه‌های آذربایجان غربی از دیگر برنامه‌هایی بوده که در روز نخست هفته گردشگری در نظر گرفته شده است.

ذوالفقاری برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی و پاک‌سازی و نظافت نمادین سواحل آبی و سدهای استان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان آب منطقه‌ای، حفاظت محیط زیست، صدا و سیما، امور روستایی استانداری، شهرداری، فرمانداری، سمن‌ها و انجمن‌ دفاتر خدمات مسافرتی در راستای اجرایی نمودن شعار سال را از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته گردشگری عنوان کرد.

وی شعار روز دوم هفته گردشگری را “گردشگری پایدار، آموزش و رسانه” عنوان کرد و اذعان داشت: اجرای زنگ ملی گردشگری در مدارس آذربایجان غربی همزمان با سایر نقاط کشور و ایراد سخنرانی مدیران، کارشناسان و اساتید به منظور تبیین اهمیت گردشگری از برنامه‌های روز دوم هفته گردشگری است.

ذوالفقاری ارائه برنامه‌های آموزشی و شناسایی توانمندی‌های صنعت گردشگری آذربایجان غربی از طریق صدا و سیمای استان با مشارکت دستگاه‌های ذیربط، نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در خصوص تعیین برنامه‌های هفته گردشگری و پیاده‌روی نمادین راهنمایان گردشگری و مدیران فنی با پلاکارد تبریک هفته گردشگری در سطح شهر و حضور در یکی از بناهای مهم تاریخی را از دیگر برنامه‌های روز دوم هفته گردشگری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شعار روز سوم گردشگری “گردشگری، اشتغال و حماسه اقتصادی” است، یادآور شد: گردهمایی تشکل‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و جامعه هتل‌داران، مهمان‌پذیران و غذاخوری‌های بین شهری به منظور تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در سال حماسه اقتصادی از برنامه‌های این روز است.

ذوالفقاری برگزاری همایش یک روزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و بازدید اعضای کارگروه گردشگری از تاسیسات مهم گردشگری در دست ساخت ازجمله هتل پنج ستاره آنا و تله کابین بزرگ شهر ارومیه را از دیگر برنامه‌های روز سوم هفته گردشگری عنوان کرد.

وی “گردشگری، خانواده و معنویت” را شعار روز چهارم هفته گردشگری معرفی کرد و اظهار داشت: حضور در برنامه آی ایشیقی صدا و سیمای مرکز استان به منظور تشریح نقش سفر در ایجاد نشاط اجتماعی خانواده‌ها و قرار گرفتن آن در سبد مصرفی خانوار، دعوت از خانواده‌ها برای بازدید رایگان از موزه‌های آذربایجان غربی، بناهای تاریخی و کاخ موزه‌ها و اعمال تخفیف در تمامی تاسیسات گردشگری به مناسبت هفته گردشگری از برنامه‌های در نظر گرفته شده در روز چهارم هفته گردشگری است.

ذوالفقاری ابراز داشت: روز سه‌شنبه ۹ مهر ماه با شعار “گردشگری، تدبیر و امید، صلح و امنیت پایدار” نام‌گذاری شده و اجرای سیاست‌های جدید دولت تدبیر و امید در زمینه فراهم ساختن امنیت پایدار از برنامه‌های این روز است.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه ۱۰ مهر ماه مصادف با ششمین روز هفته گردشگری با عنوان “گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع آبی” نام‌گذاری شده و حضور راهنمایان محلی، دهیاران و شرکت‌های تعاونی گردشگری در پهنه آبی و ساحلی و روستاهای هدف گردشگری از جمله دریاچه مارمیشو، شلماش، نخستین سایت پرنده‌نگری تالاب کانی برازان، غار آبی سهولان، سد حسنلو و… از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این روز است.

ذوالفقاری روز پنج‌شنبه ۱۱ مهر ماه را با شعار “گردشگری، هنرهای سنتی و میراث معنوی” عنوان کرد و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه به عنوان چهره ماندگار معنوی و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و حضور در یادمان‌های دفاع مقدس را از برنامه های روز آخر هفته گردشگری برشمرد.

منبع : فارس

13920118000428 PhotoA برگزاری تورهای رایگان استان‌گردی در آذربایجان غربی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *