جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار اما ایلام

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

آبشار اما ایلام، در نزدیکی روستای اَما در ۲۵ کیلومتری جنوب ایلام و پشت سد ایلام واقع شده است. برای دسترسی به این محل باید از میدان قرآن ایلام به سمت ملکشاهی حرکت نمود. بعد از روستای چشمه کبود یک مسیر فرعی بسیار زیبا وجود دارد که دارای جنگل زیبایی از درختان بلوط می‌باشد. آبشار روستای اما در میان دره‌ای واقع شده و آب آن به سمت دریاچه سد ایلام جریان دارد. ادامه مسیر فوق به روستای مهر و در نهایت به شهر ملکشاهی منتهی می‌شود.

آبشار اما3 آبشار اما ایلام
برای آشنایی بیشتر با شهر ایلام پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در ایلام را مطالعه بفرمایید.

ویژگی آبشار

خصوصیات این آبشار زیبا آن را در میان مردم منطقه مهم کرده است به طوری که در زندگی آنها تاثیر به سزایی گذاشته است. سال ها مورد استفاده مصارف مردم جهت آب آشامیدنی و آبیاری زمین ها و آباد کردن محیط اطراف قرار گرفته است. از این جهت بسیار حائز اهمیت است علاوه بر این محیط بکر و طبیعت سرسبز و دل انگیز آن گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند و یکی از قطب های توریستی به شمار می رود.

ارتفاع آبشار آما به ۲۰ متر می رسد اگرچه در مواقعی به دلیل بارش اندک آب آن کم می شود اما تاکنون خشک نشده است. از زیبایی های این منطقه می توان به پوشش های گیاهی سرخس و خز و پرسیاوشان اشاره کرد .که همچون دیواری مملو از این گیاهان جذاب به نظر می رسد. آب آبشار در مسیرحرکت خود درختان فراوانی را آبیاری می کند. در بین تمام این درختان می توان به درخت های انجیر کوهی،انگور و بلوط و درختان چند ساله ی دیگر اشاره کرد. که هرکدام گویای قدمت و ارزش این اثر جذاب هست.

آبشار اما5 آبشار اما ایلام

آبشار خزه ای

گذر آب از میان تمام این پوشش گیاهی به خصوص از میان سرخس ها و خزه ها بسیار تماشایی است. صحنه های شگفت انگیزی را پدید می آورد که روح آدمی را نوازش می دهد. وجود آب های فراوان، خاک مناسب هوای پاک و انبوه گیاهان که یک منبع غذایی است. زیستگاه مناسبی را برای گونه ای از حیوانات و پرندگان به وجود آورده است.

از آب آبشار جهت آب مصرفی شرب وسایر نیازهای صنعتی دیگر استفاده می شود که برای این کار سدی را تعبیه کرده اند. این سد دریاچه ای دارد که آب آن بسیار زلال است و بهترین مکان برای گذراندن اوقات و فراغت گردشگران است. تفریحات مرسوم این دریاچه آب تنی کردن و ماهیگیری است. همچنین از این دریاچه برای مطالعات و تحقیقات علمی استفاده می شود. بنابراین اگر قصد بازدید این مکان را دارید در فصل بهار و تابستان به این جاذبه خاص سفر کنید.

آبشار اما6 آبشار اما ایلام

نحوه دسترسی به آبشار اما ایلام

برای دسترسی راحت تر بهتر است از میدان قرآن که در شهر ایلام است. به سمت شهر ملکشاهی و از آن جا به روستای چشمه کبود حرکت کرد .بعد از روستای چشمه کبود یک راه فرعی قرار دارد که به دریاچه و سد آما می رسد. سپس بعد مسافت کمی به روستای آما و به کنار آبشار می رسید.

آبشار اما8 آبشار اما ایلام

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 2.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    ابشاری بسیار زیبا با دسترسی بسیار سخت هتما با راهنما برید

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *